Part 6

223 20 1
                                    

Ali dan kawan² berjalan kearah kantin sambil rancak perbualan mereka.Di sebalik semak terlihat sesuatu sosok tubuh yang memerhatikan gelagat Ali and the gang dengan pandangan hairan.

♣:itu kan ejen² MATA?

♠:ye,Ali tak tau kawan die pun ejen.Pandai Ali berlakon,kan?

♥:ha-ah lah.Nanti,kita datang pasti diorang terkejut!

♦:Now,kita dah kena pikul dua kerja!Haktuih,Maya dah tau ke belum diorang tu ejen?

:tak,dia dah lama tak ambik tau...

♣:nanti,aku bagitau diorang kita masuk hari ni.

♠,♥,♦:roger,boss!*suara budak kecik*

♣: jangan main ²lah..!*ketuk kepala ♠,♥,♦*

Di kantin~♪

"Kak,CocoaBerry satu"Alicia memesan air yang berlabel hot sale.

"Hmph,hot sale?macam Milo biase jer?"Ali dengan slamber mengutuk hasil 'seni teragung' mak cik kantin.Alicia dengan kelajuan Usain Bolt,menyumbat seketul ais didalam mulut si ketot."Kau cari maut ke?!Mak cik Murni membunuh tau tak?!dia anti kalau ade orang ejek ChocoBerry die!"Mika dan Bulat menjerit secara serentak.

(Resepi pm tepi ye,kome~!)

"Wahai Korea celup,arwahlah kamu hari ini~"💢

"Gulp!"

Chuuuk!

Chuuuk!~

And you don't know what I mean~😂

Skip recess~

"Tulah kau,ejek lagi makanan Mak cik Murni lagi...kan dah dapat 'parasit' dua bijik..."kata Khai sambil menuam tangan Ali yang kena cubit dengan mak cik kantin.

"Manalah aku tau..."
-Ali

"SEKARANG,KAU DAH TAU!"
-Zass,Jet,Chris

"😓"
-Ali

"Woi, jantan membawang!!!"jerit cikgu yang rendah iaitu Cikgu Ninjago a.k.a Munah."Mereka bukan membawang cikgu,mereka rawat tangan Ali yang kena cubit dengan mak-"kata-kata Iman terpotong apabila cikgu Munah menarik Ali entah mampos ke mana.Maya seperti biasa ada aku kisah~?

"Aaaa...kenapa cikgu tarik saya..?"Ali soal Cikgu Munah kehairanan."lembap!!!Nanti,MATA ada murid baru!Ambik setem ni,*beri setem*dan pergi perpustakaan lepas waktu sekolah!Dah,itu je!Pi mampoih!!!"Cikgu Munah menolak Ali balik ke kelas.(sape cam perkataan 'mampoih' tu muncul first time bila)

Jet:hah, cikgu cakap ape?

Ali:cikgu cakap...*teringat kes bab 3*hah, mintak maaf kat pokok bunga!😅

Khai:sape suruh sembur air kat pokok tu?Aro,ikan emas aku PON tak pernah libas air dia kat aku tau!*kembang hidung*

Moon:dah kau tuan dia,memang taklah!

Alicia:wei,nanti 'melepak' kat perpustakaan tau!

All:on!

Ali:korang nak buat apa kat perpustakaan?😕

All:*berpeluh*umm...nothing!😅

Manakala itu,setelah habis waktu sekolah,Ali mengambil setem yang diberikan oleh cikgu Munah lalu berjalan ke arah pintu perpustakaan.

"Hmm... nampaknya kat sini pun ada base MATA...
Kalau diorang semua pergi
perpustakaan
secara serentak,maknanya
diorang pun ejen!"

-monolog Ali

End

Actually,story ni ada kaitan dengan MATA.So...yang berhantunya MATA-lah.And this is a big massage just for AuroraSofeeya...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Me-cepatlah uptade story!!!
       story kau best siot!!!!!!!
       😭Tak sambung aku nak
       ape~?!??!??!???!??!!

"Who Is The Next Alice?" [EA fanfic]Where stories live. Discover now