SIAPA DIA

82 19 4
                                    

Tiba di rumah sewa mereka, Amran dan Farhan mengeluh panjang akibat kepenatan.

Faizal yang menyedari kehadiran kami terus membawa segelas air kepada kami untuk diminum.

"Eii penat sangat nih"

"Nah air"

"Haa pandai pun kau tolong bawak air"

"Nerh, eh tadi korang kemas stor pak cik Azman kan? Mesti banyak barang pelik-pelik"

"Hmmph, kau nak tahu Faizal. Kawan kau ni pergi bawak balik salah satu barang pak cik Azman, nak pinjam la katakan"

Amran senyum seperti kerang busuk memandang Faizal yang kebingungan. Cepat-cepat dia mencapai beg galasnya dan mengeluarkan kotak kayu tersebut.

Ketika Amran membuka kotak kayu itu, menderu angin yang kuat datang dari arah pintu dan tingkap sehingga terbuka.

Dengan jelas dia dapat melihat di luar tingkap terdapat seorang perempuan yang bermata putih dan mulutnya ternganga sambil tersenyum memandang tepat ke arahnya.

"Wehhh korang nampak tak apa yang aku nampak" (sambil menunding jari ke arah tingkap)

"Tak pun kenapa kau nampak apa?"

"Yela Amran tak da apa-apa"

"Takpala lupakan. Cepat tutup pintu dengan tingkap tu!"

Pelik

Apa yang terjadi. Kenapa Farhan dan Faizal tak nampak apa yang dia nampak. Siapa perempuan tu?

"Arghh khayalan aku je kot"

Vote

THE OUIJA | malay Where stories live. Discover now