"Bu bana dokundu galiba. Kusacağım birazdan Sülo!"
"Ama ben sana dedim senin miden kaldırmaz diye."
Kafeye gelmiş adını bile bilmediğim birşey yemiştim. İğrençti ve ben buna para verecektim. Aman yarabbim bana birşeyler oluyor.
"Bak kusacakken de poşet tutayım."
Kafamı hayır anlamında salladım. Harbi harbi hayvan gibiydi midem."Kalk gidelim yoksa masanın üstüne bırakacağım hepsini." Sülo'yla kalkıp hesabı ödedikten sonra yürümeye başladık.
"İyi misin kardeşim?"
"İyim desem inanacak mısın?"
"Hayır! Dur ayran alıp geleyim olmaz bu böyle."
Beni banka oturturup markete gitti. 2 dakika sonra geldiğinde ayranı açıp bana verdi.
"Bak kanka kusacaksın diye poşete 25 kuruş verip aldım. Kusmassan boğazına sıçtım demektir."ayranı yavaşça içmeye başladım.
"Kanka?"
"Efendim Sülom?"
"Aklıma ne geliyor."
"Ne?"
"Bu kız beni aldattı o ki ben nasıl duymadım?"
"Bilmiyorum bende Sülo. Hayır hiç mi anlamadım bir belirti bile mi?"
"Yok be yavrum. Hiç aklıma gelmiyor." Mal mıdır yoksa mal gibi mi gösteriyor bu çocuk ya.
*****
Kapının önüne geldiğimizde Sülo'yla vedalaşıp kapıyı açıp içeri girdim.
"Ben geldim Nasa Sultan. Neredesin?"
Annemin salondan hafif sesi geldi.
"Sanki nerede olacağım gerizekalı mıdır bu çocukta nedir!"birden bağırdı.
"Salondayım canım kızım gel." Annejim annejim beni sevdiğini bu kadar belli etme.
"Nasa Sultan 2 tane jilet gibi duyan kulağım olduğunu hatırlatmak isterim." Yanına oturup yanağını sıktım.
"Salak kızım duy diye yaptım zaten. Milletin çocuğu gün geçtikçe zeki olur benimki gün geçtikçe mallaşıyor." Ayıkladığı fasulyelerin yarısını alıp yardım etmeye başladım.
"Abim nerede? Ablam nerede? Babam nerede? Mal çocuk nerede?"
46.'ncı bakışını attı o ela gözleriyle. Ama bir korktum.
"Kardeşine mal deme yamulturum o şişko parmaklarını!"
"Yemin ediyorum şu çocuğu savunduğun kadar beni savunsaydın bütün hocalarımın sesini kesmiştin. Hoca 'kızınız adam öldürdü efendim.'dese 'YAPAR HOCAM ONDAN HERŞEYİ BEKLERİM' diyeceksin."
"E napiyim yalan mı söyleyeyim kaç yıllık okumuş adamlara. Beklerim ben senden. Neyse çok konuşma kimle geldin sen yine bakıyım?"
"Semihle." Bacağıma vurdu bir anda.
"Kız ben sana kaç kere demedim mi oğlanlarla takılma baban görecek bir yerde diye."
"Anne çocukluk arkadaşım bilmem farkında mısın?"
"Olsun gerizekalı kızım. Baban kızıyor öyle şeylere sanki bilmiyorsun."
"Ha sen kizmiyorsun babam birtek kızıyor öyle mi?"
"Evet yoksa ben çok rahat bir anneyim."
"Aynen anne yedim ben bunu. Su getir içeyim de sindireyim."