-3-

106 3 1
                                    

Dah seminggu Aqil pindah ke sekolah yang sama dengan Kisya.

Dan seminggu juga macam biasalah Kisya dengan Aqil selalu gaduh,romantik.

Dan hari ini adalah cuti hujung minggu. Hari sabtu.

Kisya bersiap siap kerana Laila kata nak minta teman pergi tengok wayang dengan Ammar tapi dia tak nak berdua je.

Jadi Kisya memang selalu jadi orang yang ketiga.

"Haa nak pergi mana tuu?!" Kejut Aqil yang baru masuk dalam bilik Kisya.

"Ehhh kauu macam s*al!" Melatah Kisya.

"Haa cakap apee tuuu. Lestik bibir kangg" tegur Aqil.

"Abang nii. Kejutkan Kisya jee. Cubalah bagi salam, sejuk sikit hati ni mendengar" kata Kisya mencebik.

"Alololo. Yela sayang. Assalammualaikum" kata  Aqil.

"Waalaikumsalam" jawab Kisya.

"Nak pergi mana bersiap ni?" Tanya Aqil.

"Nak pergi tengok wayang dengan Laila dan Ammar" jawab Kisya masih memakai lipstick nya.

"Abang ikut. Takkan la sayang jadi orang ketiga pulaa. Bagus lagi kita berempat, ade juga kawan sayang nak bermanja" kata Aqil yang tengah duduk di katil Kisya.

"Mana abang je laa" kata Kisya.

Selepas sahaja Kisya siap, mereka pun naik kereta Aqil untuk menuju ke destinasi.

Beberapa minit kemudian mereka pun sampai di Plaza Mall.

Mereka mencari Laila dan Ammar.

"Haa tu dorang" kata Kisya sambil menarik tangan Aqil.

"Jangan tarik tarik. Nanti putus tangan abang" tegur Aqil.

"Hehe. Sorry. Abang tu jalan lambat sangat" kata Kisya.

"Assalammualaikum wahai dua sahabet kuuu~~" sapa Kisya dengan nada bergurau.

"Waalaikumsalam" jawab mereka serentak.

"Haa sampai pun. Lama kitaorang tunggu sini. Ehh ade aqil. Apa khabar sahabat kuu" tegur Ammar.

"Baik sahajaa" jawab Aqil.

Kisya dengan Aqil masih tidak melepaskan tangan mereka.

"Haa nii pegang pegang tangan. Kisya nak tauu takkk? Aqil dah kahwinnn. Dia curang niii" tegur Ammar.

"Laa ye kee Aqil dah kahwin? Tak salahkan aku jadi isteri nombor dua?" Gurau Kisya.

Si Ammar tu tak tahu ape ape. Laila yang tahu pun cuma geleng geleng kepala.

"Uishh. Kau nak jadi bini nombor dua? Hebat kau ni" kata Ammar lagi.

"Gila la kauu. Siapa nak di madukann bangang" kata Kisya.

"Jadi tu pegang pegang. Tak tahu pasal haram mahram kee oii??" Tegur Ammar lagi.

Laila cuma mengeleng kepalanya.

"Ha'ah memang tak tahu pun. Ihh malas la nak layan kauu. Straight to the point je laa. Dia ni laki akuu. Gambar yang dia post tu akuuu banganggg" makin hilang kesabaran Kisya.

"Laa? Ye kee? Tak bagitau punn.." kata Ammar terkejut.

"Yee. Nak aku perkenalkan diri lagi kee?? Nama aku Mohammad Aqil Afnan, Suami sah kepada NurKisya Balqis. Salam perkenalan" Aqil pula menyampuk.

"Ehh dah lahh. Orang datang sini nak tengok wayang bukan nak perkenalkan diri. Dah jom" Laila pula menyampuk lalu menarik Kisya di rangkulannya.

Ammar dengan Aqil dua dua salahkan diri mereka sendiri.

Budak Baru Itu,Suami Aku!Where stories live. Discover now