-10-

78 2 0
                                    

Mereka bersekolah seperti biasa.

Selepas kejadian pada hari perkhemahan itu berlaku, Brian masih di dalam hospital dan Umairah pun di tahan di Hospital Sakit Jiwa kerana masalah mentalnya. Umairah ditahan di hospital dan di sabitkan kesalahan membunuh kedua ibubapanya.

Ibubapanya di temukan mati di rumah mereka dan pembantunya mendapati Puan Karmila dan Tuan Ilham sudah meninggal dan Umairah lari dari masalahnya.

"Sayang?" Panggil Aqil di dalam kelas.

Semua pelajar di dalam kelas melihat Aqil.

'Uuu sweett!'

'Alaa nak kawin mudaa laaa'

Perh ade ade je murid kelas 5 Inovatif ni.

"Jangan la panggil Kisya sayang dekat sekolahhh" kata Kisya.

"Hehehe. Dah terbiasa. Bulan depan nak Spm dahh. Kisya tolong ajar Aqil boleh?" Tanya Aqil.

"Aku pun masih belajar. Nak ajar kauu lagi lahh" jawab Kisya.

"Alaaa. Pleaseeee. Aku pun nak kerja, nak cari duit untuk anak anak kita nanti" merayu Aqil.

Tiba tiba sahaja pipi Kisya merah.

Malu ler tu.

"Ishh. Awal sangat. Yelaa. Nanti Kisya ajar" pasrah Kisya.

Tiba tiba Aqila datang ke tempat duduk mereka.

"Kisya?" Panggil Aqila.

"Ye?" Jawab Kisya sambil memandang Aqila.

"Kau nak apee?!" Tanya Aqil dengan nada marah.

"Aqil. Tunggu la dia nak cakap" tegur Kisya.

Aqil cuma mengangguk.

"Kisya? Aku nak minta maaf pasal aku ngaku yang aqil ni suami akuu. Aku tak nak gila macam Umairah. Maafkan aku yee. Aku betul betul ikhlas nak minta maaf" rayu Aqila.

Kisya cuma memandang Aqila. Mata dia sungguh ikhlas untuk meminta maaf.

"Baiklaa. Aku maafkan kau." Kata Kisya.

"Aqil? Aku nak minta maaf sebab kacau Kisya" kata Aqila ke Aqil.

"Kalau Kisya maafkan kau, aku pun maafkan kau" jawab Aqil.

"Thankyou korang duaa. Aku nak berubahh sekarang nii" kata Aqila.

"Berubah perlahan lahan Aqila. Inshaallah boleh" tegur Kisya.

Aqila cuma mengangguk.

"Okey lah. Aku nak pergi tempat aku. Bye" kata Aqila.

"Alhamdullilah. Semua jadikan pengajaran tentang ape yang Umairah dah buat. Di sebabkan lelaki dia boleh gila dan bunuh orang terdekat dia" kata Kisya.

"Yee. Ni sekarang tunggu Brian sembuh dan Umairah baik semula" Balas Aqil.

Kelas pun bermula.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hari Terakhir untuk SPM.

Ramai pelajar yang bertungkus lumus menjawab peperiksaan.

Beberapa jam kemudian, semua bersorak gembira kerana habis peperangan yang mereka hadapi.

"Aaaa. Lailaaa. Aku akan rinduu kau. Nanti datang datang la rumah bawa bunda. Jangan hilang. Kau je lahh sahabat akuu" kata Kisya sambil memeluk Laila.

"Ye yee. Lepas lepass. Tak bernafas aku kalau kau pelukk" kata Laila sambil melepaskan pelukannya dengan Kisya.

"Haa kau Aqill? Kau lepas ni nak pergi mana?" Tanya Ammar ke Aqil.

Budak Baru Itu,Suami Aku!Where stories live. Discover now