-13-

66 2 0
                                    

Kisya bangun dari tidurnya dan mendapati Aqil sudah tiada.

Kisya mencuci mukanya dan turun ke bawah.

"Selamat pagi sayang" sapa Aqil bila melihat Kisya sudah turun.

Kisya cuma tersenyum dan menuju ke dapur.

Aqil sedang menyiapkan sarapan.

"Sayang nak makan ape?" Tanya Aqil sambil memandang Kisya.

"Kisya takde selera" jawab Kisya selepas mengambil air suam dan berjalan menuju ke ruang tamu.

Beberapa minit kemudian,Aqil datang ke ruang tamu sambil membawa segelas air susu.

"Nah" bagi Aqil kepada Kisya.

"Thankyou" kata Kisya lalu mengambil air susu itu.

"Sayang kerja tak hari ni?" Tanya Aqil yang sudah duduk di sebelah Kisya.

"Petang nanti" jawab Kisya.

"Abang tak pergi kerja ke? Dah jam lapan lebih dah ni" sambung Kisya semula ketika mengetahui Aqil belum pergi kerja daritadi.

"Abang ambil cuti sehari. Abang nak jaga sayang" kata Aqil.

"Nanti Kisya nak pergi kerja juga. Mesti abang bosan" kata Kisya.

"Tak. Abang tak akan bosan sebab abang ikut sayang pergi tempat kerja" balas Aqil.

"Mana boleh macam tuuu" terkejut Kisya.

"Ape yang tak bolehnya. Abang nak tengok bini abang ni puas puass" kata Aqil sambil mengusap kepala Kisya.

'Maaf aqil. Walaupun masalah dah berlalu,tapi hati yang sakit bukan sekejap sahaja sembuh' kata Kisya dalam hati.

Kisya tersenyum palsu.

Ting tong ting tong ting tongg~

Bel rumah mereka tiba tiba di tekan berulang kali.

Aqil pergi ke pintu dan membuka pintu tersebut.

"MANAA PEREMPUAN TUU!" Teriak orang itu.

"Kau buat ape kat siniii!?" Marah Aqil yang tidak ingin perempuan itu menginjak kakinya di rumah mereka.

Kisya mendengar orang marah marah,terus pergi pintu.

"Ape bising bising n....i?" Hampir terhenti kata kata Kisya bila melihat Umairah sudah ada di depan rumah mereka.

"Pergi balik la kau perempuann!!" Bentak Aqil.

"Youu.. you dah janji you akan kahwin dengan I. You kata nak jaga anak kita sama samaa" kata Umairah kesal.

"An..ak?" Terkejut Kisya.

"Sayang. Jangan dengar cakap dia. Dia tipuu" kata Aqil.

"Youu. You dah buat i macam ni. You tak nak tanggungjawab ke??" Tanya Umairah.

"Kauu tipuu bodoh!! Aku tak pernah buat dengan kau benda tu laa banganggg!" Marah Aqil.

"Kisya nak naik dulu" kata Kisya kecewa.

"Sayangg." Tangan Kisya di tahan oleh Aqil.

"Lepaslah. Selesaikan dengan baik" kata Kisya perlahan sambil melepaskan pegangan tangan Aqil.

Kisya naik ke atas dan mengunci bilik. Kisya betul betul kecewa.

Manakala di bawah pula~

"Kau perempuann!" Bentak Aqil.

"Aqil?" Panggil seseorang.

"Umairah Diana. Anda di tahan sekali lagi kerana melarikan diri dari balai polis." Tangan Umairah di gari.

Budak Baru Itu,Suami Aku!Where stories live. Discover now