"Aku nak pinjam lagi, boleh?" kata seorang gadis kepada pengawas perpustakaan itu. "Kau ni, nasib baik cikgu takde, kalau tak dah lama aku sepak je kau" balas pengawas itu, bukannya dia tidak tahu perangai gadis itu, pinjam buku lambat pulang.
"Hehe, terima kasih Baekhyun, sayang kamu ketat sendat dan padat" kata gadis itu kepada pengawas perpustakaan yang bernama Byun Baekhyun. "Yela Jiyeon, bila aku tak bagi, kau kata benci aku sampai akhirat... ish3 inilah kawan" kata Baekhyun berbaur sindiran.
"Mestilah, cite best ni dari -Baekcon, reenshi, syuhadaqilah, iamyourcupcake, -channa dengan Eatjira, gile tak best" kata Jiyeon teruja. "Yela2, apa tajuk cite?" kata Baekhyun bersedia menulis. "He Never Know, Anti-Social, Serial Killer, Tom & Jerry, His Roommate, Click My Luv, Ghost, dengan Killer" kata Jiyeon sambil membelek-belek buku-buku yang berada di tangannya.
"Banyak gila dohh, aku ingat satu ke tiga je" kata Baekhyun berhenti menulis. "Susah la nak pilih mana satu, semuanya best-best, dari senpai lak tu" kata Jiyeon yang kebuntuan. "Eh, aku dengar Taehyung sunbae pun ulat buku, tak nak try dia?" tanya Baekhyun.
"Kau gila ke apa??? Kau kan dah tahu yang aku BENCI lelaki" kata Jiyeon sengaja tekankan perkataan 'benci'. "Habis, yang depan kau ni apa? Saejat? Perempuan ke?" perli Baekhyun, benci laki konon.
"Kau lain, lelaki yang lain tu semua perangai serupa je, suka sakitkan hati perempuan, suka marah tanpa sebab, suka pukul perempuan, suka mabuk" kata Jiyeon menggenggam tanggannya dengan perasaan geram.
"Dah-dah, buku yang kau pinjam minggu lepas, bila nak pulang?" kata Baekhyun pula. "Hehehe, esok kot" kata Jiyeon tersengih seperti kerang busuk. "Okay, aku pengang janji kau, esok eh, ingat" kata Baekhyun mengingatkan gadis itu.
"Okay, ja-" kata Jiyeon dipotong oleh bunyi loceng yang menandakan waktu rehat tamat. "Bye, aku masuk kelas dulu" kata Jiyeon terus berlari laju ke arah kelasnya.
Tiba-tiba....
"Argh" tanpa sengaja Jiyeon terlanggar seorang namja. "Ish, kau ni buta ke-" tersentak Jiyeon bila melihat namja dihadapannya. "J- jungkook sunbaenim?"
To Be Continue
Sorry, author ni noob bab menulis, tetapi author akan usaha yang terbaik