Wait, Nahyun? Serius la, aku nak menjerit sekarang ni.
Kau tahu tak sapa Nahyun tu? Of course la tak hahahahahahahahahahahaha (Sorry, otak author senget sikit)
Nahyun tu ex-girlfriend Jungkook, aku pun tak tahu macam mana boleh diorang break, sebab Nahyun cantik, ayu, peramah, sopan tak macam girlfriend dia sekarang tu gedik je lebih.
Tapi takkan la dia curang sebab dia asyik berkepit dengan Jungkook je waktu dia masih ada title 'girlfriend Jungkook'. Entah la, buat apa nak fikir hubungan diorang, buat serabut kepala aku je.
"Eh, Jiyeon!" panggil seseorang membuat aku sedar daripada lamunan. Jap, aku ni famous ke sampai ex-girlfriend Jungkook kenal aku, aku nak menjerit apabila dinotice crush, maksud aku ermmm...... dinotice senpai.
"Nahyun eonnie" kataku riang lalu memeluknya. Eomma dengan Puan Im pun pelik tengok kami macam dah kenal lama. "Kamu berdua rapat ke?" tanya Puan Im membuatkan kami melepaskan pelukan.
"Takde la rapat mana eomma, kenal gituw gituw je, lagipun Jiyeon ni bijak orangnya" puji Nahyun eonnie membuatkan aku kembang sebanglo. "Haah, eonnie pun peramah orangnya, dia suka tolong Jiyeon, tu yang macam rapat tu" kataku tersenyum manis
"Eomma nak panaskan lauk dulu, eomma pergi ya" kata eomma lalu melangkah pergi. "Auntie nak tolong eomma kamu, kamu berbual lah dengan Nahyun ya" kata Puan Im mengikuti langkah eomma.
"Dah lama kita tak jumpa kan?" kata Nahyun eomnie dengan nada yang mesra. "Haah, Jiyeon rindu eonnie" kataku manja. "Nahyun!!! Tolong eomma beli ais batu, ais batu habis!!!" jeritan Puan Im membuatkan kami tersentak.
"Ajak Jiyeon sekali!!!" jerit eomma pula. Diorang nak buat konsert ke apa? "Jom la oergi kedai seben eleben depan sana, nanti eomma marah pulak" kata aku mempelawa eonnie.
"Dekat mana?" tanya dia pula. "Depan tu je, takde la jauh sangat, jom" ajakan aku sekali lagi sambil menghulurkan tangan. "Dekat je kan?" katanya ingin kepastian. Aku hanya mengangguk sebagai balasan
"Kalau macam tu jom la" kata Nahyun eonnie pula.
Sepanjang perjalanan, kami berborak kosong. Tak sangka Nahyun eonnie pandai buat lawak, aku tergelak. "Eh, tu bukan Taehyung ke?" tanya Nahyun eonnie menunjukkan kepada seorang lelaki yang aku tidak kenali.
"Ji hyun!!!" jerit lelaki bernama Taehyung tadi. "Jiyeon, jom, dia mabuk tu" kata eonnie menarik tangan aku. "So hyun!!! Kau nak bawa Ji hyun aku pergi mana" jerit Taehyung lagi.
Suara garau lelaki itu membuatkan bulu roma aku berdiri tegak. Aku trauma tengok lelaki mabuk, sebab appa aku pernah mabuk lepastu pukul aku bila aku tanya sapa perempuan yang dia bawa balik.
Aku pandang ke belakang, di- dia kejar kitorang tapi nasib aku malang, aku terpijak tali kasut. Aku memandang eonnie uang berhenti apabila dia terasa aku tiada disisinya. Aku pandang belakang semula, dia berdiri tepat dibelakang aku. Eomma tolong Yeonie.
________________________
"Mana diorang ni, lambatnya balik" keluhan dilepaskan apabila dia cuba untuk berfikir positif tentang anaknya. "Dah pukul 11.30 p.m dah" kata Puan Im menunggu kehadiran anaknya dan anak Puan Kang.
Save me save me oo, save me me me-
Telefon itu diangkat oleh Puan Kang. "Yeobuseyo?"
"Yeo- yeoni kena culik?"
Telefon yang dipengang akhirnya jatuh menyembah bumi.
To Be Continue
Jangan marah author, sebab author suka buat cerita suspen😝