🌸السلام عليكم🌸السابع عشر
ازيكم يا حبايبى وحشتووونى اوي 🌹
لما تقرئوا البارت متنسوش تقولوا رأيكم بأااا يا حبايبى🌹
يلا نبدأ.......
بقلم /مريم محمد..
﴿بسم الله ﴾سمر كل يوم تذهب لإسلام المستشفى عشان تطمن على حالته أتحسنت ولا ايه .... و تجلس معه و قتاً طويلاً تتحدث معه على ذكراياتهم الجميلة ال عاشوها مع بعض ...
و برضوا مافيش استحابة مع إسلام كاره الحياة و رافض الرجوع للحياة ....... و سمر تعبت نفسيا ...............
و فى يوم سمر كانت عند إسلام ... و خرجت من الاوضة بعد ما معاد الزيارة انتهى .... شافت إسماعيل واقف مع دكتور و معاهم تحاليل و الدكتور بيشرح لإسماعيل التحاليل و هما ماشي ناحية غرفة الدكتور و سمر اخفت نفسها ورى الحائط عشان تسمع الدكتور بيقول ايه لإسماعيل ...........
الدكتور :::: حالتك بأااا متأخرة اوى يا إسماعيل باشا مينفعش كدة بجد ..كدة هيحدث دمور فى جميع خلاية المخ و ممكن نتلف الانسجة كمام و تؤدى الى توقف الانسجة قبل عمل العملية و يؤدى الى توقف الحياة يا إسماعيل باشااااااو ليسه إسماعيل هيرد على الدكتور ..... سمع شهقة قوية .... و لف و يشوف صوت مين داه .... اتصدم لما شااف صاحبت الشهقة او الصوت هى سمر ....... سمر اول ما شافت إسماعيل بيبوصلها خافت بس بينت القوة و الشجاعة و ذهبت ناحيتهم و قالت ..........
سمر وقفت تتكلم مع الدكتور تحت ذهول إسماعيل::::: ازى حضرتك يا دكتور... عاوز اعرف إسماعيل ماله و إيه ال هيخلي الانسجة تقف ......
الدكتور:::: مقدرش اقول حاجة تخص المرضى ال بيتعالجوا عندى ........
سمر و ليسه هتتكلم و تقول انا مراته إسماعيل قطاعها .........
سمر ::::بس يا دكتور انا م...... و إسماعيل قطاعها...
إسماعيل::::: شكراً جداً لحضرتك يا دكتور و هبقى أكلمك ...
الدكتور::::::ماشى يا إسماعيل باشا بس أرجوك بسرعة عشان لازم نشوف حل عشان مافيش واقت نضيعه أكتر من كدة....
....*و سمر واقفة و مش فاهمة حاجة ..
إسماعيل ::::::ماشى يا دكتور..... يلا سلام....
و ذهب الدكتور من أمام إسماعيل و سمر .....و سمر ليسه هتتكلم إسماعيل سكتها ......
سمر::: فى أية يا إسماعيل و انت تعبانة ولا ايه ..
إسماعيل::: ملكيش دعوة.... انتى إيه ال جابك هنا ..
سمر ::انت هترد عليا سؤال بسؤال و لا ايه ..
إسماعيل اتعصب:؛: انتى هنا ليه ياا سمر و لا كنتى بترقبيني صح ...
سمر :::،ارقبك ليه ان شاء الله بحبك مثلا و خايفة عليك من عيون البنات مثلا..... دا انت يا أخى عجوز و خلاص فاضلك ايام و تموت و تريحني بأاااا .... الله ......
سمر كانت مخنوقة طبعاً عشان إسلام
فى غيبوبة و كان نفسها تتخانق مع حد و تفرغ عصبيتها دى على حد .....هههههههه..... بس طلعت يا عينى من نصيب إسماعيل و ماعرفش إنها كدة بتجرح إسماعيل اكتر و اكتر و كام خايف من ردت فعل سمر لما تعرف إنه عنده كانسر و تشمت فيه بس هى خلاص طلعت الجواها و مش طيقه خالص و بتتمنه موته و قالته فى وشه...........
و بعد ما سمر خلصت كلامهااا ... ....
إسماعيل بحزن بس ظهر أمامها قناع البروود:::خلصتي خلاص كلامك ... و يلا عشاان نمشى ...........
سمر إستغربت من برود إسماعيل :::لاء ليسه مخلصتش .. و عاوزة أعرف انت هنا ليه .....
إسماعيل ببرود مصطنع ::: عشان أحققلك أمنيتك .....
سمر:::: أمنيتى ال هى إيه ::::
إسماعيل::::: لما نروح هقولك هى إيه و يلا بأاااا مينفعش وقفتنا دى ......
سمر ::::ماشى
و مشيت سمر مع إسماعيل و ركبوا العربية. ......
أنت تقرأ
حكايتى مع الزمن 💔
Tiểu Thuyết Chungصعب اوى لما تحب حد و تدوبوا فى بعض و ما تقدروش تبعدوا عند بعض بس الزمن له رأى تانى هو الوصول احد الطرفين للتضحة من اجل الطرف الاخر 💔