صلوا ع النبي 💚💛
روايه موج بحر...
الحلقه 7
----------
فالقسم ...
هند بصريخ وعياط والجيران حواليها... اللي جم معاها من الحاره.
الظابط-هدوووء وكل الناس دي بره خليكي انتي وابنك بس مش عايز اسمع نفس...مؤمن بعياط -إهدي ياماما لازم نعرف قتلته ليه أهدي عشان نعرف هنعمل إيه ...
الظابط -انتي ياحجه اهدي عشان نعرف منك اي معلومات عن قضيه قتل جوزك...هند بعياط -يا حبيبي يافتحي ياحبيبي قتلك ليه ...يا حضره الظابط قتلته عشان رايح يعمل عمل خير ويرجع ليها فلوس الارض...
مؤمن وقف عياطته-يرجع ليها فلوس الارض اازاي؟
هند بعياط-ده اللي همك ابوك اتقتل علي ايد ام الصايعه اللي انت خطبها اه كان رايح يديلها فلوس وقال هنبقي عيله قتلته ليه... منها لله دي تستحق الاعدام يالهوي بقيت ارمله بدري بدري.الظابط بعصبيه-بصي هنا وكلميني واتكلمي ياحجه علي قد اللي اسالهولك انا... وانت متتكلمش غير لما أقولك...
مؤمن بعياط- حاضر يابيه...هند -السكر عالي عليا انا بموت ابوك مات يا مؤمن وبقيت يتيم اهااا من حرقه قلبي امشي لازم نروح... اروح أشوفه واودعه يا قلبي اللي محروق.
الظابط-ما هيا مش هتقتله عشان بيديلها فلوس اكيد في سبب.هند بعياط-هيكون سبب ايه انا وابني وجوزي طول عمرنا عايشين فحالنا...
الظابط -طب اهدي ياحجه واقعدي ارتاحي وانا شويه وجاي.
-
فأوضه التحقيقات التانيه...
نورا قاعده تعيط وتترعش...
الظابط-هااااه انطقي قتلتي فتحي ليه...
نورا بصدمه وعياط-قتل ايه انا معملتش اي حاجه خالص اكيد انتو فاهمين غلط...والله العظيم ماعملت
الظابط بعصبيه-انا اللي قتلته صح!!!! متعصبنيش عليكي...انتي عشان اخت صادق الكيلاني مفكره هتعديها ده قتل والقانون فوق اي حد.نورا بعياط-والله العظيم جيت لاقيته مرمي في الأرض معرفش مين قتله...انا مجبتش سيره صادق انت مش مصدقني ليه انا مش وش قتل...
الظابط-مش قولتلك اخرسي ...
قتلتي اخوه جوزك ليه! ردي علي السؤال ده وبس.نورا بعياط-محصلش والله هو فعلا جالي وطلب ايدي... طلب ايدي لجواز بس رفضت وطلعتو بره وكنت في الوقت ده خارجه ونسيت محفظتي رجعت لاقيته مقتول وانتو بتاخدوني.
الظابط.بتتريقه-يااا سلام بي البساطه دي والسكينه اللي كانت فايدك انتي بتضحكي علي عيل صغير ولا فتلتيه عشان تسرقيه.
نورا بصدمه-اسرق ايه هو حيلته ايه عشان اسرقه.الظابط-هوو مش جه يرجعلك فلوس الارض طمعتي في إيه وقتلتيه.
نورا بعياط-فلوس ارض ايه محصلش اي كلام من ده انت فاهم غلط خالص.
الظابط -شكلك هتتعبيني معاكي بصي صرحيني بي الحقيقه عشان اقدر اساعدك لاما هيكون يومك اسود لو تعبتيني وخليكي بقي في وشي 24 ساعه واستحملي انا كل ده هادي معاكي
-----------
احمد ماسك ايده-انتي مودينا فين كده بي التاكسي ده... ده مش طريق القصر...
قدر-بلاش القصر دلوقتي يا احمد الدكتور بيقول لازم ليك راحه مش مهم ترجع القصر.