موج بحر الحلقة 3

5.6K 124 2
                                    

صلوا ع النبي  💚(ص)
روايه /موج بحر.
الحلقه 3....
-----
سماح محمود/....
-------------------------
هاجر-يالهوي حرامي .
هاني- هههه متخافيش أنا حرامي محترم  ...ضحكتني في اليوم المهبب ده والله

هاجر بصدمه-جايلك نفس تضحك صحيح حرامي وبجح.
هاني -اه عايزه إيه يعني ؟!
هاجر-هعوز إيه من حرامي يعني منك القرف .
هاني -ماشي لمي نفسك بقي عشان جناني لو طالك هتعيطي لحد ما اشوف هرجعك أمته.

هاجر بخوف-اممم طيب أنا كلمتك يعني.
هاني حس أنها خايفه منوا وهو مش كده كفايه اخدها غصب عنها وهيا مالهاش ذنب.

هاني -اسمك إيه؟!
هاجر بتنهيده-هاجر
هاني -وانا هاني ...بصي ياهاجر انا لما قصدت اني حرامي مخك جابلك تفكير تاني... انا اقصد حرامي عشان انتي جيتي معايا غصب عنك...
هاجر - اومال انت ايه؟؟؟؟
---------
فبيت جلال.
نورا - انتو اكيد اتجننتو واحده تروح بيت الطلابه من غير ما تقول والتأنيه هتسافر شغل تبع شركه وتيجي كل جمعه.

قدر بحزن-معلش ياماما أعمل إيه بس المرتب حلو وهقبض الفلوس وهبعتهاالك وتبعتي منها لهاجر الشركه محترمه جدآ متقلقيش...
نورا-شركة إيه دي وتبع مين؟
قدر-صاحب الشركه اسمه احمد بس محترم جدا وبيحترمني متقلقيش من حاجه.
نورا لسه هترد سمعت صوت الباب بيخبط...
نورا -ماشي ياقدر خلي بالك من نفسك يا حبيبتي
قدر -ماشي يا ماما سلام.

نورا راحت تفتح الباب...
نورا بصدمة-ص..ص ...صااادق.
صادق بغموض-ههه! مالك اتخضيتي ليه؟ حد يخاف من اخوه كده داحنا دم واحد

نورا -انت عايز مني ايه وعرفت مكان الحاره دي ازاي
صادق-شكلك ناسيه انا مين فالبلد! ولا كنا اولاد مين يا برنسيسه القصر اللي موتت ابوها بحصرته...

نورا بعياط-انا مموتش حد ابعد عني وأخرج بره...مش كفايه اللي عملته وموتلي جوزي ويتمت بناتي.
صادق بزعيق-اتجوزتيه من ورانا ...!! حتت شحات .
نورا بزعيق -تقوموا تموته!؟

صادق بغضب وزعيق- انتي عملتي إيه ...رد فعلك كان إيه تخطفي ابني اللي ملحقتش افرح بيه وتسلميه للعمري اكبر عدو ليا ولي ابوكي عشان يموته انا مش هرحمك ولا هسيبك فحالك هدمرك زي ما دمرتنا.
نورا بعياط-اسمعني بس ابوس ايدك سيبني انا وبناتي وارحمني هفهمك كل حاجه.

صادق بوجع وغل ودموعه نزلت-مرحمتيش ابني ليه ...اللي بستناه بعد سنين ؟؟؟ عيشتني انا والفت اكن اتنين عايشين في قصر كل واحد تايه عن التاني. خلتيني مجرم ليه عشان حتت شحات فعصتهولك تحت رجلي هتدفعي تمن اللي عملتيه غالي اوي...وخدي بالك انا سبتك في الزول ده لما بناتك تكبر مش عشانك هربانه ولا حاجه...تبقي عبيطه انا صادق الكيلاني يا نورا ههه! انا سبتك عشان وجعك عليهم لما يكبرو وتبقي متعلقه بيهم!

نورا بعياط وهستريا-طب اقعد بس هنتكلم ابوس ايدك اسمعني بس...هحكيلك اللي حصل هحكي كل حاجه.
صادق كان فتح الباب وقبل ما يمشي...مشوفش خلقتك خالص وسيبني لينااا يوم تاني هنشوف بعض فيه بس هيكون يومك التقيل انتي وبناتك...
-----------
فقصر صادق...
.
احمد-الناس الحلوه اللي زعلانه مني.
قدر-هزعل منك ليه انت عملت فيا حاجه.
احمد-تصدقي انا مش زعلانه انك شغاله هنا القصر ده مكنتش بطيقه انتي دلوقتي هتخليني اقعد فيه.

رواية موج بحرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن