Chapter 5

93 4 0
                                    

Bang!
Bang!
Bang!

Bunyi tembakan berdentum memenuhi kawasan lorong itu. Bibir satu jasad yang agak lemah terketar ketar menyebut ayat yang tersekat di halkum nya. Pantas saliva nya ditelan kesat.

"Gg-gr-grace-gracelyn..kkk-kau tt-ti-tipu aku?"soal Xavier dengan suara yang terketar ketar. Tangannya menyentuh perutnya yang ditembak. Darah membuak keluar dari perutnya.

"Ss-sa-sanggup kau Gracelyn! Ak-aku bersumpah,Blue Gracelyn! Kau akan menyesal satu hari nanti akan sikap psiko kau!"tempelak Xavier dengan air matanya jatuh.

Dalam hatinya masih tak percaya akan apa yang berlaku sekarang. Tanpa disedari,air matanya mengalir dari wajah bekunya.

"Ak-aku percaya kau ber-beru-berubah,Gracelyn. Tapi ini yang kau balas!? Kk -kau nak Ryan bukan? Pp-pergi lah!"jerit Xavier sebelum satu tembakan dilepaskan tepat pada leher lelaki itu.

Bang!

Perlahan jasad itu terjatuh kaku. Darah membuak keluar dari mulut lelaki itu. Matanya memandang gadis yang pernah bertakhta di hatinya sebelum dendam bertamu.

Siapa sangka hanya kerana satu peristiwa membuatkan dirinya ingin membalas dendam pada gadis itu?

Tapi dia masih waras,cuma dingin yang diberikan. Bukannya kekerasan. Bukannya pembunuhan. Kerana percaya lah,jauh di sudut hatinya,dirinya masih menyayangi gadis itu.

Kerana kasih,hilang satu nyawa
Kerana kepercayaan,satu roh terbang melayang
Kerana cinta,gugurnya satu ahli yang terhebat dalam kumpulan mafia.

Nafas nya mula mengatur kasar. Matanya semakin melimpah ruah air matanya. Darah yang tak henti keluar dari lehernya,ditekup dengan tangan walaupun dalam mindanya,sudah disetkan yang dirinya akan mati tak lama lagi.

"Blue Gracelyn"ucapnya lemah sebelum kenangan lama mula datang menjengah mindanya.

"Kau yakin ke nak beli perempuan tu?"soal Xavier pada Dylan dengan sebelah keningnya dijungkit ala ala Ziana Zain. Tangannya pula memeluk tubuhnya,seakan tak percaya kehendak rakannya.

"Aku percaya itu Blue Gracelyn yang aku cari w ni. Aku percaya itu dia. Ayah dia...pemusnah hidup yang kita cari dari dulu lagi"kata Dylan,yakin.

"Jadi kau nak buat apa dengan dia? Macam mana kalau Harvey tahu yang kau beli dia hanya untuk balas dendam atas nama ayah kau? Sedangkan kau bagitahu semua orang yang kau nak dia kerja dengan kita?"

"Tch jangan jadi lembap lah,Shawn Xavier! Nama je adik aku tapi..! Urgh kita berbaik lah dulu dengan dia. Dia kan masih trauma dengan hidup dia yang dulu. Lepas tu,kurung lah dia kat mana mana. Nanti pandai pandai lah dia mati"jawab Dylan sebelum dirinya tergelak sinis.

"Ingat tau! Hanya kita berdua yang tahu!"kata kata Dylan cuma mampu diangguk oleh Xavier.

Aku tahu aku salah sebab nak bunuh orang yang tak bersalah. Sedangkan pemusnah hidup Dylan ialah ayah Gracelyn dan bukannya Gracelyn.

"Xavier! Aku nak kau culik dia,kurung dia dalam gudang lama tu! Aku akan tarik perhatian yang lain! Faham?"soal Dylan,mendekati kereta Ferrari nya yang dipandu oleh Xavier. Gracelyn yang sudah pengsan,diletakkan seat belakang.

Dikurung. Aku tahu ia kejam.

"Xavier. Kenapa kurung aku dalam ni? Kenapa kau benci aku? Apa salah aku?"soal Gracelyn,lemah. Sudah 2 hari dirinya tak diberi makan.

"Jangan buat bodoh,perempuan. Ayah kau tu jahat! Kejam! Tak berhati perut! Sebab dia lah kami hidup papa kedana dulu! Kau ingat senang ke hidup dulu!? Sampai lah mak aku dan Dylan mati sebab kena kejar dengan Ah Long hanya kerana tak bayar hutang!"marah Xavier,nafas nya diatur kasar.

Dark AngelWhere stories live. Discover now