Selama lima hari wendy tidak dilayan. Kalau bercakap pon tanya khabar je. Bila wendy ditanya oleh sehun, dia hanya tersenyum sahaja. Apabila eunbi datang dan wendy pula menghilang. Tidak mahu hati disakiti buat kali kedua.
Dan selama lima hari juga wendy tidur dibilik tetamu. Dan juga pabila waktu mkn, selepas semua org mkn barulah dia mkn bersama bik Rin. Dia tidak mahu bik Rin keseorangan. Tipulah itu alasan yg sebenar. Sebenarnya dia tidak mahu bertembung dgn sehun begitu juga eunbi. Bila ditanya jawapan yg sma keluar, "saya taknak bibik Rin mkn seorg diri. Kesian dia."
Mkn malam(8:00PTG)
Sehun pergi ajak wendy mkn sekali.-mrs haewon
Ok. Ma.-sehun
Ma. Wendy tu spa??-eunbi
Oh god,eunbi. What are you talking about? Selama 7 hari kat sini buat apa? Kalau nak luangkan masa dgn sehun pon nanti2 boleh. Duduk sini sebulan bukannya sehari tau. Wendy tu tunang sehun diorg dah tunang.-mrs haewon
Ouhh. Sorry ma. Tapi tak penah nampak pon mna wendy unnie? Nak jugak berkenalan. Manalah tahu cantikkan. Bertuah oppa.-wendy
Entahla lepas dia balik bakery tadi mama tak nampak. Tidur kot.- Mrs Haewon
Manakala sehun disebelah menjadi pendengar setia.
Sehun dah panggil wendy ke?- Mrs Haewon
Belum.-sehun
Pergi cepat nanti wendy sakit perut ha.- Mrs Haewon
Sehun cepat2 naik ke tingkat atas. Sehun membuka pintu biliknya dgn wendy. Dia hairan selama ini dia bukan tidur dengan wendykah?? And now dah terjawab soalannya.
Aihh mana dia ni. Bukan dia tidur dgn aku ke. Mna barang makeup dia tuala dia and beg dia. Maknanya eunbi yg tidur dgn aku. Kenapa aku boleh lupa nih. Yahh pabo sehun. Dia tidur mna selama ni.
Selepas itu dia ke bilik tetamu. Dia masuk ke dalam bilik itu dan terlihat wendy yg tidur diatas katil itu. Sehun bergerak ke katil dan menatap muka wendy.
Oh jadi dia lena sini selama ni. Kenapa dia tak penah nak tegur aku? Waktu mkn pon tak nampak muka dia. Rindu nak tegur dia nak kacau dia. Haihh...dia terlalu baik untuk aku. Kenapa aku tak perasan selama ni? Mesti dia terasa hati dgn aku kan?
Lama sehun tatap muka wendy. Comel je mcm baby. Sehun mengelus pipi wendy. First time dia menyetuh muka wendy yg flawless itu.
Tiba2 ada air jernih jatuh dari tubir mata wendy. Sehun terkejut. Adakah dia mengacau tidur wendy. Dia gelabah. Sehun menggerak wendy bangun.
Wendy'
Sayang'
Ummm...wae?-wendy
Wae..Kenapa kau menangis.-sehun
Hah..saya menangis ke?-wendy
Wendy cepat2 mengelap air matanya. Itu membuatkan sehun risau tentangnya.
Sayang..wae? Kenapa kau menangis?-sehun
Tak ada apa lah. Jom turun mkn.-wendy
Sayang tell me please. Jgn buat aku risau boleh tak?-sehun
Wendy berasa gembira kerana sehun still ambil berat tentang dirinya walaupun selama tujuh hari tidak dilayan oleh sehun. Wendy memandang sehun sambil tersenyum
Hey..saya ok jelah. Tak ada apa2 yg berlaku pon.-wendy
No. Saya tak ok. Saya rasa hati ni mcm dibelah dgn pisau yg tajam bila nampak awak dgn eunbi bermesraan. Tapi saya happy bila awak still ambil berat pasal saya. Thank sehun.
Betul ni? Jgn buat aku risau? Dah jom turun makan.-sehun
Awak turun dulu. Saya nak cuci muka kejap.-wendy
Haa yelah.-sehun
Setelah sehun keluar, wendy duduk di atas katil. Mukanya muram kembali. Semua yg dikatakan tadi adalah tipu belaka. Dia nangis kerana dia takut sehun akan meninggalkan dirinya nanti.
Selepas selesai mkn malam
Eunbi telah mengenali sedikit sebanyak tentang wendy. Begitu juga wendy. Perasaan cemburu terhadap eunbi berkurang sedikit demi sedikit apabila mengenali eunbi.
Sehun tersenyum melihat wendy tersenyum kembali. Sebelum ni nampak mcm muram je.
Wendy kenapa kau paksa diri untuk senyum. Aku tau kau ada masalah. And masalah tu mesti datang dari aku kan. Aku oh sehun. Haihh.
Wendy mahu membuka pintu bilik tetamu tapi perbuatannya terhenti apabila sehun mengheretnya ke bilik mereka.
Kau nak pergi mna sayang. Jom tidur dgn aku.
Emm saya tidur sana jelah. Saya takut nanti eunbi marah saya tidur dgn awak.
Sayang tak ada sebab pon dia nak marahkan kau. Kita tidur okey.
Ok.
Wendy tersenyum. Hubungan dia dan sehun kembali mcm biasa. Saya harap hubungan kita tak akan terputus, sehun.
Sehun menutup lampu dan membaring di sebelah wendy.
Sehun tidur menghadap wendy,manakala wendy tidur membelakangi sehun. Dan sehun berkata;
Tak baik tau tidur membelakangi suami.
Kata2 sehun itu mengundang rasa malu buat wendy untuk menghadap sehun. Mukanya terasa panas. Wendy kemudiannya menghadap sehun.
Muka mereka hanya tinggal beberapa inci sahaja. Kemudian sehun memeluk pinggang ramping wendy dgn erat. Wendy terkaku. Mukanya membahang kembali. Nasib baik sehun tak nampak.
Continue💙
YOU ARE READING
Accidentally In Love [ malay fanfic {2019} ]
FanficStart : 5/7/2019 Finish : ? ? Nasib malang Wendy Son apabila berkahwin dgn lelaki yg hati beku dant keras kepala. Lelaki itu ialah Oh Sehun. Wendy bersabar dgn Sehun sampailah satu masa kesabaran tidak boleh ditahan. Wendy juga belajar untuk me...