Sehun mengeratkan lagi pelukan dan membuatkan wendy hampir dapat heart attack.
Muka Wendy berada di dada bidang sehun. Wendy teragak agak untuk memeluk sehun kembali.Wendy merasakan dirinya selamat dlm pelukan sehun.
Aloh..sweetnye die.-sehun
Wendy tersenyum kecil. Lalu menampar perlahan dada bidang sehun.
Sehun kalau awak nak tahu. Virus yg awak hantar dekat ni dah membesar dan merebak. Setiap pagi saya tengok awak bangun saya gembira sbb saya boleh bersama awak lagi. Andai masa untuk saya pergi,boleh tak awak terima hakikatnya? Atau saya yg tak boleh terima hakikat yg awak dah pergi. Kalau awak nak tahu juga, perkara inilah yg menghantui diri saya selama ini.
Keesokkan harinya
Wendy meminum hot coco yg dibuat dgn diri sendiri. Kemudian,eunbi datang duduk sekali dgnnya di kaunter dapur itu.
Eunbi memeluk pinggang wendy.Perkara itu membuatkan wendy hampir terjatuh dari kerusi.
Arhh!!
Wendy memejam matanya begitu juga dgn eunbi. Kemudian dia merasakan badannya terapung. Rupa2nya sehun sempat menangkap wendy daripada terjatuh.
Haihh..nak duduk tu duduk lah elok2.-sehun
Dah turunkan saya.-wendy
Kata menampar perlahan dada sehun. Lalu sehun menurunkan wendy.
Tak bukan salah unnie.salah eunbi. Eunbi nak peluk unnie tadi tapi tengok2 unnie nak jatuh.- eunbi
Haih..eunbi dont do like this. Oppa sygkan unnie tau. Kalau unnie sakit tadi,mcm mna? Nasib oppa sempat sambut unnie tau. Kalau tak, Oppa tak maafkan eunbi.-sehun
Wendy bergerak ke arah eunbi dan memeluknya.
Awak jgnlah marah dia. Saya yg tak dpt imbangkan badan tadi. Saya ok lah. Jgn grng sangat.-wendy
Eunbi pergi dpn dulu. Nanti unnie pergi.-wendy
Nae.-eunbi
Awak ok lah sebab saya dpt sambut awak. Hishh..dua² sama ja degil.-sehun
Wendy merasakan paginya indah when sehun tukar bahasa dia ke awak-saya drpd kau-aku. Wendy tersenyum kecil.
Awak garang sangatlah saya tak mengaku awak ni suami saya.
Hey sayang, kalau tak mengaku buat apa kahwin.
Tak la. Suami saya ni handsome,cool,chill,keras kepala,degil and sweet ni mana penah marah org.
Ni kutuk ke puji ni? Ikhlas ke idok?
Wendy ketawa kecil. Lalu, pinggang ramping wendy dipeluk oleh sehun. Dan mereka jalan ke bilik sambil berpelukan.
Dah saya nak siap kejap lagi nak pergi bakery.
Ok. Saya hantarkan awak ok.
Nae,sehun.
Wendy memakai legging hitam skinny dgn singlet hitam di dlm dan t-shirt oversize di luar. Pemakaiannya terdedah di bahagian perut.
Wendy yg baru sahaja menyakut tuala di dalam almari terkejut dgn kehadiran sehun dihadapannya.
Sehun bergerak ke arah wendy manakala wendy berundur dan tersekat di permukaan pintu almari. Sudah la tidak berbaju.
Yah!!apa awak buat ni.Tepilah.
Kata wendy yg ingin menolak sehun kebelakang tapi tangan tak sentuh sehun.(acah ada kuasa ni susah jugak.)
Kenapa..ouh nak suruh letak tangan.-sehun
Eihh..apa ni.Saya nak cepat ni.Tepilah. Sehun please.
Ouh. Nak suruh rapatkan lagi ke.
Aaa..sehun. Jgnlah mcm ni. Malu la.
Kenapa nak malu. Awak mcm tak biasa pula.
Iyyy..nak bunuh org ke apa nih.Muka mcm pembunuh bersiri.
What did you say,sayang.
Ahh..ani2. Tak dak apa lah.
Ni kenapa seksi ni. Tunjuk bdn ni kenapa. Huh?
Ni seksi. Ni. Awak rabun ke? Saya tak rasa ni seksi. Saya rasa ni formal je.
Itu awak bukan saya ye,sayang. Nak goda saya ke apa?
Mana ada. Awak tu yg nak goda saya. Dgn tak berbaju. Rosak mata saya.
Amboi. Awak ni dah melampau.
Kata sehun lalu mengangkat wendy gaya bridal style ke katil. Wendy mengelupur mahu turun.
Sehun meletakkan wendy di atas katil lalu meng'ontop' wendy.
Muka Wendy membahang. Perkara itu membuatkan wendy hilang kata2nya.Hey. Kenapa diam? Tadi bising.
Sehun turun drpd meng'ontop' wendy. Begitu juga wendy. Dia berdiri lalu melompat dan tangan dikibas2kan di hadapan muka sehun. Sehun tersenyum kecil.
Dah siap ke?-sehun
Dah. Jom kita.-wendy
Bila berdua2an dgn sehun di dlm kereta membuatkan pipi wendy membahang mengingati kejadian dlm bilik tadi.
Pipinya makin menjadi2 sejak berada dlm kereta ni.Badan pon terasa panas. Nasib baiklah sehun tak nampak sebab dilindung oleh rambutnya.
____
Yah wendy. Lama tak jumpa.-taeha
Yelah lepas tunang lama tak dtg kerja.-minju
Haah. Bosanlah kau tak ada.-momo
And something happening when you not here.-Baekhyun
What is it?-wendy
Momo and kai dah declare.-chanyeol
Korang bukan nak bagitahu aku.-wendy
Kai dan momo tersenyum malu. Sehun hanya menjadi pendengar setia.
Hah. Kau hun lepas tunang bukan nak lepak dgn kitaorg.-baekhyun
Bukan apa hyung2 sekalian. Ni si yeoja ni buat hal.-sehun
Ek ehhh..awak baik2 skit ehh. Bukannya jadi apa2 pon. Dia yg mls keluar. Salahkan kita pula.-wendy
Sehun tersenyum. Manakala chanbaekkai be like;
WTF!!😑
Continue💙
YOU ARE READING
Accidentally In Love [ malay fanfic {2019} ]
FanfictionStart : 5/7/2019 Finish : ? ? Nasib malang Wendy Son apabila berkahwin dgn lelaki yg hati beku dant keras kepala. Lelaki itu ialah Oh Sehun. Wendy bersabar dgn Sehun sampailah satu masa kesabaran tidak boleh ditahan. Wendy juga belajar untuk me...