part seven

12 2 0
                                    

Hari ini adalah hari paling penting bagi wendy. Tapi dia terlupa akan hari paling penting itu kerana kesibukkan di bakery.

Pagi itu

Wendy bangun drpd tidur dan kelibat sehun tiada bermakna sehun sudah pon bangun. Wendy bergerak ke pintu untuk mengambil tuala.

Tiba2 sehelai sampul surat terjatuh dr celah tuala itu.
Wendy membaca surat itu.

To my love, wendy
From your love too,sehun

Sehun : Lepas baca surat ni simpan tau jgn buang ye,sayang.

Ramai org yg boleh membuatkan saya tersenyum. Ramai juga org yg boleh membuatkan saya mengalirkan air mata. Tapi hanya kamu yg mampu membuatkan saya tersenyum sambil mengalirkan air mata.

    Love,sehunnie

Wendy tersenyum membaca surat dari sehun.yeupuda sehunnie.

Kemudian dia memasuki tandas terdapat surat lagi di permukaan cermin.

Love you,sayang
Sehunnie,love you

Sehunnie : ingat simpan tau,sayang. Kalau buang saya merajuk seminggu dgn awak.

Hey sayang. Saya rasa sakit sekarang. Saya rasa saya akan masuk wad kecemasan. Tapi saya tak mahu sbb.....saya nak masuk ICU in your heart.

Bye,muah

Lovely,sehunnie

Yahh..jinjjayo. kenapa dia kena buat semua ni.-wendy

Wendy kemudian tersenyum lagi. Dia merasakan sehun cute.

Aishhh. Wendy pergi ke almari then ada lagi surat.

Sarangneun nae hana-sehunnie
(Maksud dia love is only you)


Sehunnie : semua surat ni ada 15. Jgn hilangkan. Kalau hilang saya kecewa dgn awak.

When other people look down in you, just smile. That only way too far from the feeling. Smile for me,okey,sayang.

             Love,your husband

Dia,wendy tersenyum lagi membaca surat yg ketiga itu.

Hmmm..masih ada 12 surat lagi. Ok wendy jgn kecewkan sehun. Tapi ann,kenapa kena buat semua ni. Ada apa2 ke???

Wendy keluar dari bilik lalu menutup pintu dan dihadapan pintu ada...surat lagi~~

Hmmm dia tulis apa lagi agaknya.-wendy

Sehun+Wendy=WenHun💙

Sehunna : surat keempat right.

Be happy. I miss you.

Love,Your Nae Sarang

Wahh...sweetnye.tapi pendek.hmm-Wendy

Di handbagnya tertulis;

Darling,사랑해요

Sehunna : surat kelima. Saya tak kisah awak jumpa yg mna dulu. Janji jumpa semuanya ok.

There are many reason to be happy. Don't be sad, I'm always and forever with you.

_sehunna

Di dapur

Dalam favourite cawan wendy.

Sehun X Wendy

Sehun : surat keenam menjelma. I know awak akan ambil cawan baru ambil susu right. I'm always see you do this.

Do more of what make you feel happy. Saranghamnida💙

@Oohsehun

Di kotak susu

Yeupeun Wendinie.

Sehun : surat ketujuh.

Life is short,
Live it to the fullest.

If you wanna know. I have something to tell you. What is it?

The thing is I like you SAYANG!!!

First time I sees you,
I try to love you,
And now,
My heart belong to you.

_SEHUN KIUT

Ada lapan je lagi. Let's see what is him write to me.-wendy

Wendy berjalan ke ruang tamu melepasi bik rin.

Eh wen nanti. Kamu nak ke kerjakan.- bik rin

Ye bik. Wae??ada apa2 ka?-wendy

Hmmm sehun suruh pakai pakaian ni. Pastu driver dah tunggu kat luar.

Ok.-wendy

Wendy naik ke tingkat atas untuk menukar baju itu. Lalu dia mengambil dompet yg diberikan oleh bik rin yg berwarna putih dan krim.  Begitu juga warna bajunyaa.

Selepas itu, setiap satu surat dijumpainya. Bila dah nak sampai di tempat yg perlu dia datang satu surat belum dijumpai. Jadi dia hanya menjumpai 14 sahaja.

"Arhh..mna ni. Kenapa 14 sahaja." Wendy

"Puan nanti saya carikan. Masuklah dalam tu dulu." Jiuxi, pemandu wendy.

"Ok terima kasih."

Wendy bergerak masuk ke dalam crunch itu. Then dia nampak ramai org memerhatinya. Kwn kawanya juga ada. Then dia ternampak sehun di hadapan sekali. Then ada kek disitu. And hadiah mcm2 ada.

Dia melihat sehun yg berambut hitam dan disikat ke arah atas.

"Bila dia tukar warna rambut tu. Dulu warna blonde" monolog wendy.

Wendy berjalan ke arah sehun.

Enam org rakan sekerjanya turut bangun. Sampai dia tempat sehun, sehun menghulurkan tangan dan wendy menyambutnya.





Continue💙

Accidentally In Love [ malay fanfic {2019} ]Where stories live. Discover now