Zsáner: YA/romantikus
Leírás:
„Mi az erősebb: a szerelem vagy a barátság?
Meg lehet valaha bocsátani, ha a másik hátsó szándékkal közeledik?
Mi van, ha nem azok vagyunk, akiknek mutatjuk magunkat, és pont az ismer ki, akinek a legkevésbé kéne?
Alexa és Leó mindig is tetszetek egymásnak. Két hónapig voltak együtt, csúnya vége lett.
Hanga és Félix más évfolyamra jártak, minden kedden közös lektorórán vettek részt, de tudomást sem vettek egymásról.
Hanga gyerekkoruk óta Alexa legjobb barátnője, Félix és Leó a középiskola elején keveredtek egy osztályba, azóta elválaszthatatlanok.
Leó vissza akarta szerezni Alexát, de a makacs lány és annak még makacsabb legjobb barátnője kemény diónak bizonyultak. Meg lehet-e úgy győzni Lexát, hogy Hanga befolyásolja?
Mit tennél meg a legjobb barátodért? Félix sok mindent: többek között bevállalja, hogy megpróbál meggyőzni, és rosszabb esetben elcsábítani egy okos és független, de talán túl önfejű leányzót, aki még csak nem is tetszik neki. A kép tiszta, egy a probléma: hogy Hangát sem ejtették a fejére.
Ki bocsájt meg nehezebben – vagy úgy egyáltalán?"
A Palma215 nevű felhasználó történetét én még a Merengőn kezdtem el olvasni. A történetet már akkor is nagyon olvasmányosnak találtam, de az átírt fejezetekkel egészen berántja az olvasóját.
Tehát Alexa és Leó szakítanak, mert a fiú megcsalta a lányt. Alexa barátnője, a határozott, és cseppet sem kedves, kávéfüggő Hanga áthatolhatatlan falnak tűnik, ezért Leó meggyőzi megalkuvó, nyugodt természetű barátját, Félixet, hogy csábítsa el Hangát (többre ment volna néhány csomag kávéval), hátha így majd ő nagyobb eséllyel hódíthatja vissza Alexát. Igen ám, de Hanga egyből levágja, mit akar tőle Félix, így eldönti, ő lesz majd a barátnő a pokolból.
A regény közben rengeteg morális kérdés felmerül, amiben mindenki megtalálhatja a saját álláspontját. Ilyenek pl.: Mennyire állhat a kisebbségi komplexusunk a saját boldogságunk útjába? Mikor jön el az őszinteség ideje? Mi a jobb választás, megóvni valakit a bajtól mindenáron, vagy hagyni, hogy elkövesse azokat a hibákat, amiket mindenkinek el kell? Melyik iskolában maradnak el ilyen könnyen az órák, és én miért nem ott dolgozom?
Egyébként különösen ötletes a regény címe, eddig a legjobb, amivel találkoztam.
Két dolog jutott eszembe a regényről: az egyik a Tíz dolog, amit utálok benned c. film, illetve Ibsen Vadkacsája, ami bár egy más témát jár körül, mégis úgy éreztem, egy kicsit kapcsolódik hozzá a regény.
Szóval, akinek a fentiek közül bármelyik elnyerte a tetszését, vagy csak olvasna egy jó kis YA romantikus regényt igazi őrült karakterekkel, azoknak nagyon ajánlom!
BẠN ĐANG ĐỌC
A Wattpad legjobb történetei
Phi Hư CấuA címet minden irónia nélkül kell értelmezni, ez most valóban a jó regényekről (esetleg novellákról/novellagyűjteményekről) fog szólni. Mivel annyian írtak már a minősíthetetlen alkotásokról, úgy gondoltam, itt az ideje, hogy inkább azokkal foglalko...