10 || juoni-ideoita

906 22 3
                                    

- yksi -

Henkilö A asuu pienessä kylässä kaukana sivistyksestä. Hän löytää kirjan, jossa kerrotaan asiasta X. hän kiinnostuu asiasta X.
Henkilö A yrittää selvittää lisää tietoa asiasta X, mutta pienestä jumalten selän takana sijaitsevasta kylästä ei paljoa löydy. Lisäksi hän sai tietää löytämänsä kirjan olevan kielletty asia. kirja poltetaan, ja henkilö A romahtaa. Hän yrittää kinuta lupaa lähteä tutkimusmatkalle, etsimään lisää tietoa asiasta X.
Hän ei saa lupaa, mutta karkaa kylästä. A on epätoivoinen, ja omistautuu pakkomielteisesti asialle X. Asian X kautta hän saa tietää... liikaa.
Hän sotkeutuu monimutkaisiin kulttikiemuroihin, jonka seurauksena hänet yritetään- no, hiljentää. Lopullisesti.
A kuitenkin selviää takaisin kotikyläänsä. Lämpimän, helpottuneen vastaanoton sijaan häntä ei hyväksytä takaisin karkaamisensa takia.

vaihtoehto 1: A poltetaan roviolla kotikylässään.

vaihtoehto 2: Kotikylässään kiinniotettu A karkaa toistamiseen ja aloittaa uuden elämän toisaalla. Hän ei kuitenkaan pääse lopullisesti pakoon asiaa X ja suututtamiaan henkilöitä.

vaihtoehto 3: A liittyy edellämainittuun kulttiin - vapaaehtoisesti vai pakotettuna? Mitä siitä seuraa?

vaihtoehto 4: Katkerana A polttaa kotikylänsä ja tappaa itsensä.

(edit joku 2v myöhemmi: legit en muista kirjottaneeni mitää tästä soittakaa apua)


- kaksi -

Henkilö A on kesätöissä pienessä kahvilassa. Eräänä päivänä henkilö B ilmaantuu kahvilaan, no, luonnollisesti juomaan kahvia.
Kun henkilö B on käynyt kahvilassa jo muutaman kerran, pikku hiljaa henkilö A ihastuu B:hen.
Hän yrittää selvittää B:stä lisää, koska on liian ujo puhumaan tälle. Se on kuitenkin vaikeaa, ihan kuin tietoja olisi peukaloitu jotenkin ja kaikkea B:tä koskevaa yritetty hävittää.
A alkaa lähes pakkomielteisesti tutkia kaikkia mahdollisia eri lähteitä löytääkseen edes jotain B:hen liittyviä tiedonmurusia.

vaihtoehto 1: A saa tietää, että B on osa jonkinlaista ihmiskoetta ja hänen ei kuuluisi tietää asiasta.

vaihtoehto 2: A saa selville, että B on hänen sisarensa ja asiaa on yritetty salata heiltä mahdollisimman hyvin jo vuosien ajan. Miksi? Kenen toimesta?

vaihtoehto 3: A on kuvitellut... kaiken. Eikä sillä "päähenkilö herää lopussa ja kaikki olikin unta" -tavalla, ehei, A on täysin hereillä ja ihmiset hänen ympärillään ovat huolissaan hänen kummallisesta käytöksestään ja yrittävät puhua A:lle järkeä.

vaihtoehto 3: Henkilö B on pakomatkalla. Miltä? Hyvä kysymys, mutta hän näyttää pakenevan sitä tosissaan.

vaihtoehto 4: Eräänä päivänä henkilö B katoaa jäljettömiin. Surun murtama A ryhtyy selvittämään tätäkin asiaa ja matkan varrella hänelle selviää paljon muutakin.

inspiraatiokirjaOnde histórias criam vida. Descubra agora