Adamın taktik belli: heceler geçerim alayı dinler. Ha bir de Tiktok çeken 60 yaş üstü amcalar ve teyzeler var. Tamam dinleyenlerin yaş kitlelerini teker teker saymayacağım. Eleştiriye gelirsek adam kendine bir tür bulmuş: T-rap. Sesine ve tarzına da uyuyor. E dinletiyor da. Ama herkesin onu bu kadar çok dinliyor olması sadece yaptığı şarkılardan değil, sempatikliği ve olaylara doğru yorum yapabilmesi bence ayrıca Türkiye 'de bu tarzın bulunmaması.
Nasıl böyle iyi mi? Hıdıdı Hıdıdı stili. Adam anlatmış işte derdini. Sözcükleri hecelemesi şarkıyı sıkıyor bence. Sırf kafiyeli olması için saçma kelimeler koyması da aynı şekilde. Ama Hıdıdı Hıdıdı da bu zaten. AutoTune'm temizler kulakların kirini. (bkz. AutoTune nedir?) Robotik ses kullanıyor diye eleştirenler adam söylemiş zaten burda. Teknolojiyi tamamen kullanıyor :) Fero başarılı bir adam olabilir ama başarılı bir rapçi değil bence. Şarkılarını ele alırsak. Sözler saçma, elektrik kokan parçalar.Ezhel, Ceza, Killa Hakan, Berkcan Güven, Demet Akalın desteklemese bu kadar parlamazdı yıldızı bence. Ayrıca Tiktok parçaları arasına girmiş şarkıları var ve bu büyük bir kitleye hitap etmesi demek. Şarkılarının temasının arada kalmış olması da kalitesizleştiriyor parçaları. Aşk değil, başkaldırı değil. Saçma bir mantığı var. Çok güzel basketbol oynuyor belki oradan devam edebilir. Sempatik ve aklı başında olduğu için belki talkshow falan yapabilir ama rap konusunda başarısının uzun sürmeyeceğini ve trap müziğin zamanla değer kaybedeceğini düşünüyor hatta umuyorum.
"Ne çok konuştun he."diyenler için birkaç şarkı sözünü bırakıyım.
Kaşlar çatık kesat işler nigga (kaş)
Nerden çözdün altın dişler nigga (çöz)
Amir paket eder fişler nigga (fiş)
Paket olan kaderini dissler nigga (diss)
Orman kanunları nigga, yavaşlama biçerim (bitch)
Güzelbahçe paf küf, viski konyak içerir (iç ulan)
Remy martin işerim (remy ma) nigga özel üretim (piç)
Mahallemi rich edip (rich) Tamamlarım işimi (iş) Mahallemiz Esmer
Kardeş abi bilader ve zenciler için.
Rakip olarak bul dengine bi' şey!
Sen de biliyo'sun bizi kaslar o biçim nigga.
Bende trap müzik hastalık işi.
Biladerim İçin
...