Ezhel'i iki bölümde anlatacağım Ais Ezhel mahlası ve Ezhel mahlasıyla.
Ais Ezhel Türk Bob Marley'di adeta. Istediği şöhrete ulaşamadı ama geçmişte çok iyiydi. Geçmiş başarısını şöyle ele alırım, Funk'd Up,Aga B,Dj Suppa ile Voodoo Yapım'ı kurdu. Çok sıcak bir ortam vardı ve müzik açısından da başarılı insanlar bulunuyordu Voodoo evinde. Dinleyicileri yeterli değildi ama başarılılardı. HipHopLife tarafından desteklenen King II freestyle yarışmasında 16 Mcnin arasından birinci olmasıyla namını piyasaya duyurdu Ais. Rastafaray şarkısı ise yeni bir boyuttu rap dünyası için. Anıl Piyancı'nın ekibi ve kendi ekibiyle (Yeşiloda Yapım ve Voodoo Records) yapmış oldukları, nakaratını kendi söylediği Sekiz şarkısı ile çok parlayamasa da adeta bir cevap tadında (Beta'ya) olan Sekiz2'yi çıkardı ve başarıyı yakaladı. Keişan ile yapmış oldukları Taşşak Senfoni albümü ise rap severlerin çok fazla ilgisini çekti. Keişan ile büyük bir ekip oldular ve başarılarını sürdürdüler. Türkiye'nin gidişatına ( siyasi olarak) isyankar bir dille yaklaşan Ais, Afrika'da çekilen zulüme de bilinçli bir şekilde değindi. Tarzı reggae ile battle rap'i harmanlayarak bir çok güzel parça ortaya çıkardı. Geçmişte No1 e attığı diss ile (Koydular) No1 fanlarının bile beğenisini aldı. Ayrıca bir Mc olmasına rağmen çok iyi beatleri de var Ais'in. O Zaman Nasılsın şarkısında da bütün efektli ağzıyla yapmış ve bir tebriği haketmişti. Bir çok şarkısında uyuşturucu madde sözcüğü kullanması da yeni bir durum değil. Niyet HipHop,Beni Deli Etme ve Zihnimiz Özgür şarkısı dahil birçok şarkıda bu sözcükleri kullandı. Şarkılarınının genellikle düzene karşı olmasının yanında eski birçok aşk şarkısı da var. Ayışığına Bezenmiş Aşk gibi.( felaaaaaakeeeeet tayfa?) Voodoo Records ekibi olarak çıkarmış oldukları SBAG şarkısı gibi Noly'i de dalga geçmek amacıyla yazmıştır ( dalgası bile güzel herifin) Ayrıca Ais fanlarını şoke eden yalnız Ezhel mahlasıyla dönüşünün ise bir plan olduğunu bunları gündeme gelmek için yaptığını düşünüyorum. Çünkü Koydular (albüm çıkınca olacaksın Müptezhel_i) bölümünden de bunu bize aşılamıştı. Keişan ile küsmeden öncesinde bayağı başarılı bir müzik hayatı vardı Ais'in. T-rap'e dönmeden önce de çok kaliteli parçaları vardı. Fakat onun da popülarite duygusu ağır bastı ve kendini t-rap müzik furyasına kaptırdı. Kısacası bu akıma girmeden önce çok iyi yazıyordu rahmetli. Ama şimdi yanında "biladeri" ile yeni akıma kapıldı gidiyor. Acilen uyanmalı.O zaman nasılsın moruk?
Çavayî bremen
Dilin elimde mendilken
Ben halayı çektim.
O Zaman Nasılsın
Farklıydık her birimiz, küpeli saçlı,
TV'ye benzemedik düzeni sarstık.
Etrafı dumanladık, biz kimiz gördün.
Biz de paso takılıyoruz, zihnimiz özgür.
Zihnimiz Özgür