Pada pagi itu.....
Omma diana: anakku sayang cepatlah siap...nanti abang kamu datang ambik kamu pula...dia dah datang dari jauh...
Diana: sekejap omma..nak siap kemas barang dah ni
Omma diana: kamu ni suka sangat siap lambat. Nasib baik kamu sekarang tengah cuti sem.
Diana tengah sibuk kemas barang dengan kalut.
Omma diana: diana!!!!! Oppa kamu dah sampai ni haaaaaaaaaa!!! Napa lambat sangat ni anak dara ni!!!!
Diana: Sekejap!!!!!!!!!!!!!!!!
L (Oppa diana): hey omma apa khabar? Omma sihat?
Omma diana: anakku sayang...omma baik2 sahaja... macam mana kamu sekarang anakku?
L: macam tulah omma...
Omma diana: dah makan? Kalau belum mari sini makan dulu sementara tunggu adik kesayangan kamu tengah bersiap kemas barang dia tu
L: aduh tak siap lagi ke dia tu.... orang dah cakap dah pukul 9:00 pagi dah siap kemas dah... ni tak pukul 9 belum siap lagi nak kena budak ni..
Omma diana: kamu macam tak tahu pula perangai adik kamu tu... tak tepati masa langsung..
L: anak omma juga..hahahahaha
Omma diana: huh!!!
Di bilik diana...
Diana: haaa sudah siap pun kemas barang.. mari kita pergi bercuti..huhuhhuhuhuhu
Diana angkat barangnya dan keluar dari biliknya.
Diana: aduh beratnya barang... dah sampai ke oppa L... harap2 belum sampai lagi
Setelah diana sampai ke ruang tamu letak barangnya ke tepi sofa. Diana pergi ke tempat ruang makan.
Diana: omma diana sudah letak barang diana dekat......
Belum habis kata lagi diana lihat oppanya L yang sedang makan nasi. Diana terkejut tiba oppanya L kerana dia sepatut siap kemas barangnya pukul 9 pagi tapi sekarang sudah pukul 9:30 pagi. Oppa L pandangnya masam sambil makan.
Diana: oppa....
L: awalnya siap.........tak boleh lama lagi ke adikku //nada perli//
Diana: ish oppa ni..omma tengok oppa nii..
Omma diana: mmm malas aku nak layan korang...
Diana: ceh omma -,-
Omma diana: haaa diana mari sini duduk makan.. sekejap lagi dalam kereta takde kau nak lapar nanti.. tak gaduh nanti
Diana pergi ke tempat duduk sebelah oppanya.
L: asal lambat siap oppa dah cakap kan pukul 9:00 pagi dah kena siap dah..
Diana: ish oppa ni bisinglah... at least orang dah bersiapkan..
Oppa L tarik telinganya.
Diana: sakitlah!!!!!
L: amboii dia...cakap tu kemain dia erkkkkk//masih lagi tarik telinga diana//
Diana: oppa dahlah lepas lahh sakit telinga niiiiiii//pukul oppa//
L: aduhhh sakitlah jangan pukul orang
Diana: huh siapa suruh cari pasal dengan adik
L:huh dah cepat habiskan makan...
Diana: baik oppaku
Setelah diana habiskan makanannya, diana bawa pinggannya pergi basuhkan pinggannya. Selepas itu, diana pergi ke ruang tamu dan ambil barangnya untuk letakkan barangnya di dalam kereta oppa L. Setelah sudah letak barangnya di dalam kereta oppanya. Diana pergi salam kepada ommanya dan peluk.
Diana: omma.. diana pergi dahulu..nanti selepas 2 bulan diana balik okay.
Omma diana: okay sayangku..hati-hati dekat tempat orang.... oppa L jaga adik awak ni tau jangan bawa dia kat tempat tak elok...
L: okay omma..omma jangan risau... orang tau nak jaga budak nakal ni macam mana nanti
Diana: budak nakal yang comel//buat muka comel//
L: nak muntah aku...
Omma dan diana sesama gelak ketawa.
L: okay jom kita pergi...omma kitorang minta diri dulu okay..//salam omma//
Omma: baiklah..
Diana dengan oppanya pergi masuk kereta. Oppa L start enjin dan beredar dari situ. Diana lambai kepada ommanya begitu juga ommanya lambai balik kepadanya.
Omma: hati2 bawa kereta L!
L: ye omma//nada slow//
Semasa perjalanan ke busan di tempat L duduk....
L: adik..oppa nak tanya boleh tak?
Diana: tanyalah...
L: adik dengan....
Diana: kitorang dah putus... dia ada dengan orang lain...orang lagi better dari adik... oppa adik tak suka cakap pasal benda ni.....jangan cakap pasal benda okay..
L:ouhh.... okay... oppa minta maaf oppa tak sepatut tanya adik pasal ni...mianei..
Diana: adik ok je...sekarang ni adik nak tanya pula...
L: haaa ap dia?
Diana: kawan oppa ad single tak???
Oppa L ketuk kepala diana.
Diana: auch!!! Sakitlah
L: takde2.... tak boleh...
Diana: asal tak boleh pula???
L: tak boleh tak bolelah nak kena ketuk kepala lagi sekali ke??
Diana: ish oppa ni....
Setelah 4 jam kemudian.....
Bersambung....
YOU ARE READING
You're My Jagiya
RomanceDi taman Secret Garden Diana: jangan kacau saya boleh tak!!!! Awak ni siapa haaa!!! Daniel: biarlah saya nak kacau awak budak pendek (ketawa) Diana: hey!!!! apa awak cakap???? saya pendek????berani awak cakap saya pendek!!! saya tinggi okay Daniel...