Di dalam wayang....
Diana: eeeeee//tutup mata//
Daniel tengok reaksi diana yang sedang tutup mata. Daniel hanya senyum sahaja.
Daniel: alahai apa nak eee...//cakap perlahan//
Diana: ish... tak nampak ke dia kiss tak abis2..ayooo//tutup mata//
Daniel: huh macam tak biasa pula...
Diana: hey ni sebab awak punya pasal tau...kalau tak saya tak hingin nak belanja wayang...
Daniel: siapa suruh tuduh orang bukan2
Diana: ish!!!
Penonton 1: diamlah....
Daniel dan diana pandang orang belakang dan pandang pula antara satu sama lain selepas itu sambung balik tengok cerita itu. Tengah mereka tengok cerita itu, ada scene sedih.
Pelakon lelaki: sorry disini sahaja hubungan kita..
Pelakon perempuan: kenapa? Apa salah saya?
Pelakon lelaki: sorry i cant...
Pelakon lelaki itu pergi dari situ tinggal sahaja pelakon perempuan itu seorang diri sambil itu menitis air mata.
Diana: why// cakap slow sambil peggang mulut//
Tanpa sedar diana terpeggang tangan daniel, daniel pandang diana dan peggang tangan diana balik. Diana terkejut apabila tangannya dipeggang oleh daniel dan saling pandang antara satu sama lain. Daniel ingin cium dan dekatkan diana manakala diana pun sama. Makin lama makin dekat....
Ring!!!!!!
Penonton 1: aduhhh siapa pula tak reti nak silent telefon tu???
Penonton 2: mianei2
Daniel pandang seorang itu dan geleng kepala. Diana lepaskan tangan daniel dan sambung tengok cerita. Daniel pandang diana apabila tangannya dilepaskan oleh diana.
Daniel: awak okay ke?
Diana: hisshhhh// tak pandang daniel//
Daniel: tadi awak macam nak.....
Diana: diamlah orang nak tengok movie ni...tadi kau nak tengok kan cerita ni//marah tapi slow cakap//
Daniel: okay//senyum//
Diana: aduh kenapa aku tadi? Hampir2 nak kiss dia.... aduhhh malunyaaaaaa//cakap dalam hati//
Setelah habis tengok wayang, diana dan daniel keluar dari bilik wayang. Diana pandang daniel apabila berjalan. Selepas itu daniel pandang diana, diana pula pandang tempat lain. Daniel berhenti disitu manakala diana terkejut tengok daniel berhenti tiba-tiba.
Daniel: huh kenapa tengok saya?
Diana: erk apa kau merepek ni?
Daniel: jangan nak tipu
Diana: yah!!! Mana ada...
Daniel: huh saya tahu lah saya handsome..
Diana: excuse meee
Daniel: apa excuse2.... awak jangan risau saya masih single... kalau awak nak saya..saya terima awak..//senyum//
Diana: aaaa malas aku nak layan jenis perasan ni...
Diana berjalan meninggalkan daniel.
Daniel: yahhh!!! Awak nak pergi mana!!! Jangan tinggal orang..
Diana berhenti dan pandang daniel. Daniel pandang diana dengan senyuman. Diana pergi balik dekat daniel.
Diana: encik daniel... saya ni takde masa nak layan awak.... and saya nak balik rumah... okay disini sahaja kita bertemu okay.... saya nak terima kasih sebab awak maafkan saya sebab saya tuduh awak macam2.... and saya harap awak jangan ganggu saya...okay bye...
Diana mahu pergi dari situ tetapi dihalau oleh daniel. Diana pergi ke kiri daniel pergi kiri, diana ke kanan daniel ke kanan juga. Diana pandang dengan perasaan marah.
Diana: ish tepilahhhh
Daniel: hey hukuman awak ni belum selesai lagi...
Diana: what????? Waeyo?????? Bukan dah selesai ke??
Daniel: no...awak kena teman saya pergi makan..
Diana: apa!!!! Hey saya takde masa lah nak teman awak makan.... lepas tu saya takde duit sekarang ni...
Daniel: takpe saya belanja awak...
Diana: tak nak!!!
Daniel: awak nak kiss ke???
Diana: eeeeesss....//geram//
Daniel: nak ke kiss//cuba rapatkan diana//
Diana: okay jom//pergi meninggalkan daniel//
Daniel: uit uitttt tunggu lah budak pendek//kejar diana//
Diana: cepatlah!!! Kita nak makan mana!
Daniel: makan dalam hati saya...
Diana berhenti disitu dan pandang daniel. Daniel pula kenyit mata.
Diana: ish!//sambung jalan//
Daniel: kita pergi makan kimchi...
Diana malas nak layan kerenah daniel. Daniel ikut diana dari belakang. Setelah sahaja sampai kedai makanan kimchi, daniel order makanan di kaunter order manakala diana hanya tengok sahaja.
Daniel: nak ayam pedas ke biasa???
Diana hanya tengok daniel dengan muka masam. Daniel angkat kening tanda tanya.
Daniel: nak saya kiss ke tempat kaunter ni?// cakap slow//
Diana: ish... tak payah ayam pedas...
Daniel: okay tak payah ayam pedas yee..nak biasa je...
Kaunter order: okay... itu je tambah encik?
Daniel: yee
Kaunter order: okay..encik boleh pergi duduk dulu yeee
Daniel: baik.. awak jom..
Diana: mmm...tadi kata makan kimchi je kan?
Daniel: haah.. tapi sahaja nak tambah ayam.. takut tak kenyang nanti..
Diana: saya dah kenyang!
Daniel: erkkkkk....tengok saya terus kenyang ke..
Diana: apa masalah awak ni!!
Daniel: hahaha apa saya cakap betulkan..
Diana: says tengok awak rasa nak muntah pelangi... tak handsome pun!
Daniel: mengaku jelah...
Diana: saya cucuk benda ni kat mata kang...
Daniel: hahahaha saya gurau je...
Diana: ish cepatlah bila makanan nak sampai ni..
Daniel: sabarlah baru je 1 minit duduk sini..
Diana: tak boleh sabar... saya nak balik and saya tak nak tengok muka awak lagi...
Daniel: hmmm.... padahal dia cari orang.... //buat2 pandang tempat lain//
Diana: diamlah
Daniel: haaa makanan sudah sampai..
Penghantar makanan perempuan: jemput makan...//senyum dekat daniel//
Daniel: gomawo//senyum//
Penghantar makanan perempuan itu tunduk kepala sambil itu senyum. Diana tengok reaksi perempuan itu sambil itu geleng kepala. Diana pandang daniel dan daniel pandang diana sambil itu senyum.
Daniel: see perempuan itu malu tengok saya sebab saya handsome..
Diana buat muka muntah.
Daniel: mari makan!!
Diana: mmm..
Mereka makan kimchi dan ayam sampai habis dsn kenyang. Setelah sahaja selesai makanan, mereka pergi dari situ.
Bersambung
YOU ARE READING
You're My Jagiya
RomanceDi taman Secret Garden Diana: jangan kacau saya boleh tak!!!! Awak ni siapa haaa!!! Daniel: biarlah saya nak kacau awak budak pendek (ketawa) Diana: hey!!!! apa awak cakap???? saya pendek????berani awak cakap saya pendek!!! saya tinggi okay Daniel...