Part 7

6 1 0
                                    

Diana: so... hukuman saya sudah settle kan?

Daniel: yes... sudah.. by the way thanks for today..

Diana: mmm sama2...

Daniel: nampak gayanya susah nak jumpa nanti..

Diana: erkkk asal cakap begitu? Kan bagus tak payah jumpa lagi bagus..

Daniel: hmmm... yelah..

Diana: alamak... macam mana ni...

Diana tengok dalam dompetnya takde duit satu sen pun. Diana keluar telefon bimbit dan telefon Oppa L. Banyak kali telefon tapi masih tidak dapat panggilan dari Oppa L.

Daniel: hey awak okay ke?

Diana: awak tengok saya sekarang okay  ke?????

Daniel: saya tanya je..

Diana: disebabkan awaklah saya takde duit ni.... nak grab pun susah... macam mana nak balik ni..mmm....huwaaaa omma// buat2 menangis//

Daniel: aaa... saya boleh je hantar awak ke rumah...

Diana: tak payah!!!!

Daniel: hey saya nak tolong awak hantarkan balik rumah.. tetapi awak pula tak nak...awak tu dahlah takde duit... habis tu nak tunggu oppa awak tu sampai tengah malam ke!!

Diana: saya sanggup tunggu daripada naik kereta awak..

Daniel: okay.. kalau awak cakap macam tu..

Daniel pergi meninggalkan diana seorang diri disitu. Diana hanya tengok daniel pergi dari situ.

Diana: finally..

Diana berasa lega sebab daniel meninggalkannya sebab dia rasa rimas masa itu. Diana telefon balik Oppa L tetapi masih lagi tidak diangkat oleh Oppa L. Diana mengeluh.

Diana: kenapa susah sangat nak angkat call ni.... hmmmm aduh dahlah petang dah ni...aku tak nak duduk sini tengah malam...

Diana berjalan ke kiri dan kanan.

Diana: aduhh... nak naik grab duit takde... dalam bank duit ada sikit je... aduhhh macam mana ni....

Diana cuba telefon Oppa L lagi sekali. Dia berharap sangat kali ini Oppa L angkat telefon darinya. Tetapi masih tidak dapat juga.

Diana: eee oppa ni... makin melampau pula dia ni tak nak angkat call orang..busy sangat ke sampai tak peggang telefon...

2 jam kemudian...

Diana: oppa angkatlah call...huwaaaaaaaaaa

Tiba-tiba sahaja ada kereta berhenti dihadapannya. Diana tengok dalam kereta orang itu tetapi tak nampak siapa dalam kereta itu.

Diana: takkan lah.....

Orang itu keluar daripada kereta dan pandang diana. Siapa lagi kalau bukan daniel hahaha.

Daniel: mmm..... mana oppa kesayangan awak?

Diana tak pandang daniel. Dia buat2 tak tahu sahaja. Daniel hanya geleng kepala dan senyum.

Daniel: degilnya awak ni... orang nak tolong hantarkan tak nak..jual mahal...

Diana buat tak tahu sahaja.

Daniel: entah2 oppa awak tu balik tengah malam... tak pasal2 awak tunggu dia sampai tengah malam... bukan apa dekat sini ramai orang jahat tau.... dekat sini ramai perempuan kena rogol...awak nak ke jadi mangsa rogol???

Bila daniel cakap begitu dekat diana, diana rasa takut. Tetapi masih lagi buat2 tak tahu dan tak pandang daniel.

Diana: betul ke apa dia cakap//cakap dalam hati//

You're My Jagiya Where stories live. Discover now