Part 9

1 1 0
                                    

Di rumah daniel, daniel tengah baring diatas sofa sambil itu tengok tv. Daniel tukar siaran lain, banyak kali dia tukar siaran akhir sekali dia tutup tv. Daniel letak tangannya di mata dan hembus nafas. Daniel teringat kejadian petang itu. Dia hampir-hampir sahaja nak cium diana tetapi tidak dapat. Tetapi pada masa yang sama dia rasa bersalah apa dia buat pentang tadi terhadap diana. Daniel bangun daripada baring.

Daniel: aduh apa aku dah buat ni? Macam mana aku nak pikat hati dia nanti? Adududududududuh...sakit kepala duk fikir pasal dia ni// urut kepala//

Tiba-tiba sahaja ada orang telefon daniel, daniel tengok telefonnya.

Daniel: emily?

Daniel tak mahu angkat telefon daripada emily. Daniel malas nak layan. Emily telefon lagi sekali. Daniel offkan telefon. Daniel bangun daripada duduk sofa, daniel pergi ke dapur. Tengah nak pergi ke dapur tiba-tiba ada orang tekan loceng pintu.

Daniel: siapa pula datang malam ni? Takkanlah...

Daniel pergi bukakan pintu dan tengok siapa datang. Buka sahaja pintu, daniel terkejut tengok emily ada di depan pintu.

Emily: oppa... i miss u so much

Emily peluk daniel dengan erat.

Daniel: yah... jangan peluk aku lah// tolak emily daripada peluknya//

Emily: waeyo? Oppa tak rindu jagiya ke?

Daniel: jagiya? Hahahaha...//ketawa sambil peggang perut//

Emily: kenapa ketawa...

Daniel: berapa kali aku cakap kita takde hubungan apa-apa okay.. kau pergilah kekasih hati kau tu...

Emily: oppa...jagiya masih cintakan oppa lagi..

Daniel: cinta konon... padahal kau nak duit je kan... dahlah aku takde hati dekat kau....

Daniel nak masuk rumah tetapi dipeggang tangan oleh emily.

Emily: oppa please.....

Daniel: yah! Lepaskan tangan aku...aku tak sukalah macam ni!

Emily: oppa..

Daniel: hey dahlah tu oppa2 aku tak suka... sakit telinga aku dengar...

Emily: tapi...

Daniel: dulu kau nak sangatkan tinggalkan aku dan pergi dekat kekasih hati kau kan... aku rayu kau dulu jangan tinggalkan aku tapi kau tak peduli pun!

Emily: jagiya tahu jagiya salah..tapi tolong bagi jagiya peluang kedua okay... kali ni emily setia dekat oppa... emily janji...

Daniel: janji basi kau!

Daniel masuk rumah dan hempas pintu dengan kuat. Emily terkejut dengan tindakan daniel tadi.

Daniel: huh! Kau nak getback salah orang perempuan!

Daniel pergi ke biliknya manakala emily masih di depan pintu rumah emily. Emily genggam tangan tanda geram.

Emily: tak guna betul! Aku penat2 datang pujuk kau untuk getback macam ni kau balas aku! Ceh! Takpe kau tunggu...aku akan pastikan kau akan cair dengan aku.. and lutut dekat aku nanti...

Emily pergi dari situ dengan perasaan marah. Daniel tengok emily pergi dari situ ditingkap biliknya.

Daniel: huh! Tiba-tiba je merayu dekat aku nak getback... memang tidaklah aku nak kau balik...

Pada esokkan paginya...

L: sedap oppa masak?

Diana: mmm bolehlah...

You're My Jagiya Where stories live. Discover now