Hoofdstuk 2

76 5 0
                                    

"Zoals Vroeger."

Maeve

Ik mag weer spelen. Na 1 jaar niet te hebben gespeeld, mag ik eindelijk het veld weer op! Ik kan niet beschrijven hoe blij ik ben.

Eric en Bobby vullen me aan over meerdere dingen. Zoals The Unicons, Alius en hun eigen leven.

Blijkbaar is Alius Academy een school vol met Aliens. Ze blijken heel sterk te zijn en daardoor versloegen ze Raimon. Nu ligt zowel Raimon, als een andere school in puin.

We stappen in de bus en ik krijg meteen zin om te trainen. Gewoon de bus al. Onze volgende stop is een gebied waar ze de president hebben ontvoerd. Ik weet niet wat de logica is om erheen te gaan, maar Lina weet het.

We stappen uit de bus en de politie is al ter plaatsen. Nadat Lina met de agenten heeft gepraat  en Nelly een telefoontje heeft gepleegd, mogen wij het terrein op om te kijken. Ik loop naar het beeld die in stukken ligt. Het was een ceremonie om een beeld bekend te maken. Die is verstoord door Alius. De president is meegenomen en wordt nog steeds vermist.

"Wat denk jij?" Vraagt Eric. Ik zucht. "Er klopt iets niet." Zeg ik en pak een steentje van het beeld. "Hoe bedoel je?" Vraagt Eric. Ik laat het steentje vallen. "Waarom zou je de president meenemen en waarom zou je deze plek überhaupt aanvallen? Ik weet het niet." Ik zucht en loop naar een ander brokstuk.

"Kijk dit!" Roept Jack. Ik draai me naar de stem en loop erheen. Er ligt een zwarte bal. Mark probeert de bal op te tillen, maar hij lijkt heel zwaar.

"Hij is zo zwaar en zij speelde ermee alsof het een normale bal was." Zegt Mark vol ongeloof. Ik begrijp het niet. Ik heb meestal voor alles een logische verklaring, maar ik begrijp het gewoon niet.

"Niet bewegen." Zegt iemand. We draaien ons om en verschillende figuren in pakken staan daar. "Jullie zijn dat tuig van Alius Academy!" Beweren ze. Ik bekijk ze. Ze dragen oortjes en zijn netjes gekleed. Ze zijn dus belangrijk. Misschien beveiliging.

Ze lopen dichter naar ons toe. "De zwarte bal is bewijs dat jullie buitenaards zijn." Ik kijk ze met een opgetrokken wenkbrauw aan. "En jullie zijn? Naast blind." Iedereen kijkt me boos aan. Ik haal mijn schouders op.

"Wij zijn de bodyguards van de president en wij zijn hier niet blij mee. Waar houden jullie de president verborgen?"

Beveiliging dus. "Dit is een misverstand!" Roept Mark. "Het kan me niet schelen wie jullie zijn. Wij zijn geen Aliens!" Roept Nathan.

"Mond dicht, ruimtegespuis!" Roept een meisje. Ze loopt vanaf een brug naar de rest van de groep.

Ik schiet in de lach, maar herpak me snel. "Wat moeten we doen om te bewijzen dat we geen Aliens zijn?" Vraagt Mark. Het meisje bekijkt ons.

Victoria Vanguard. Dochter van de president. Ik zie haar wel eens op tv. Ze bekijkt de groep. "Daar ligt duidelijk het bewijs. Jullie kunnen heel slecht liegen, weten jullie dat." Ze kijkt naar de bal en legt haar handen op haar heupen.

"We zijn geen Aliens!" Roept Mark. "Onze aanvoerder liegt nooit tegen iemand." Vult Todd aan. Iedereen zucht. "Wat vinden jullie überhaupt zo Alien aan ons?" Vraagt Kevin. "Geef toe dat jullie fout zitten!" Roept Nathan. Iedereen begint ruzie te maken.

Mark en Victoria kibbelen als een stel kleuters. Ik krijg er spontaan hoofdpijn van. Victoria heeft een speelse blik en is dus iets van plan. Mark begint zich te irriteren aan het feit dat ze hem niet geloven.

Uiteindelijk komen we tot een besluit tegen de bodyguards te voetballen. Ik heb nog niemand verteld dat Victoria de dochter is van de president.

"Waarom voetballen we tegen de bodyguards van de president?" Vraagt Nelly. Niemand kan er antwoord op geven. Lina zegt dat een beetje training goed zal doen. Ik speel niet mee. Ik wil observeren vanaf de lijn. Kijken naar beide partijen.

"Maeve, speel je ook mee?" Vraagt Eric waarop ik mijn hoofd schud. "Ik wil observeren wat voor team het is." Hij knikt.

"Maeve, je speelt mee." Zegt Lina. Ik kijk haar aan. "Nee, ik wil-" ze onderbreekt me. "We hebben een speler te weinig en je hoort nou eenmaal bij het team. Kleed je om." Ik krijg een tenue aangeworpen.

"Gevonden! Ze noemen zichzelf The Secret Service en ze bewaken de president in hoogst eigen persoon!" Zegt Celia. Ik loop naar Eric. "Het matched niet he." Zeg ik en kijk naar het shirt. "Jawel, je ziet er prachtig uit Maeve." Zegt Bobby die bij ons is gaan staan. Ik knik.

We staan tegenover het team. "Het wordt wel enger nu we weten dat ze de president bewaken." Ook al hebben ze het verpruts, hoort zijn eigen dochter erbij en is hun tenue een pak.

"Je weet iets wat wij niet weten he." Zegt Bobby. Ik lach. "Je ziet het meisje? Dat is Victoria Vanguard. Ze is de dochter van de president." Bobby en Eric kijken me met open mond aan.

"Coach, we hebben strategisch advies nodig!" Jammeren Todd en Jack. "Ik weet het niet. Doe maar wat je zelf goed vind." Ze loopt weg. Ik kijk haar aandachtig aan. Wat verbergt ze. Ze verteld ons iets niet!

"Mark." Zeg ik. Ik loop naar Mark, Jude en Axel. "Ja Maeve?" Vraagt hij. Ik zucht. Het ligt op het puntje van mijn tong, maar ik kan er niet bij. Wat is er toch mis met Lina! Ze is veel te kalm!

"Er klopt iets niet. Ze wilt zien hoe we dit aanpakken. Hoe goed we kunnen aanpassen tijdens de wedstrijd."

"Inderdaad. Het is tevens de eerste wedstrijd dat ze ons coacht." Zegt Axel. Ik knik.

De wedstrijd gaat beginnen. Eric legt een had op mijn schouder en Bobby op de andere. "Net als Vroeger." Zeggen we in koor.

——
Hoofdstuk 2!! Ben blij tot zover en het wordt nog beter.
Publiceerdatum: Zondag, 28 July 2019
Publiceertijd: 1:10
Aantal woorden: 972
Spellingscontrole: ✅

Stars-Inazuma Eleven-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu