Hoofdstuk 5

69 5 2
                                    

"Zij Hebben Me Gemaakt Wie Ik Vandaag Ben"

Maeve

Het is avond. Shawn zit bij het team. Kevin is boos en ik zit buiten. Ja, inderdaad. Maeve buiten, in sneeuw. Ik denk na over mijn leven. Zoals je dat wel vaker doet op een avond, alleen.

Ik ben begonnen met voetbal toen mijn broer, Micah, mijn uitnodigden voor een wedstrijd. Ik was 3 en meteen hield ik van het spel. Ik ben meteen begonnen met het spelen bij dezelfde vereniging, toen de tijd.

Op een gegeven moment was ik beter dan Micah, omdat ik dag en nacht door bleef trainen. Ik werd gevraagd om mee te trainen bij de Zodiac 12. Dat was toen mijn Droomteam en natuurlijk zie ik 'ja'.

Ik kan me die dag nog als gister herinneren. Ik liep het veld op in mijn trainingsbroek en tanktop. Ik herkende iedereen natuurlijk aangezien ik ze heel dicht volgde en elke wedstrijd keek. Ze waren allemaal heel aardig.

Alleen de coach was een beetje vreemd. Het was een vrouw. Zij was altijd heel gericht op winnen en het kon haar niet schelen wie er gewond zou raken.

Nog geen week later speelde ik bij de Zodiac 12. Ik was zo blij! Next thing I Know heb ik de Aquarius positie van het team. Daarbij hoorde een teken dat je moest hebben. Het was het teken van Aquarius. Je weet wel, de 2 golfjes onder elkaar. (♒️)

Iedereen droeg hem op zn arm of been, buik en 1 iemand op zijn nek. Ik was zo dom om die onder mijn linker oog te nemen. Het deed pijn aangezien het een tatoeage was.

Ik weet het, waarom zou je een tattoo nemen op mijn leeftijd en is dat überhaupt wel legaal? Mijn ouders zorgde ervoor dat ik hem kreeg. Mijn haar is origineel blond, maar ik heb besloten het blauw te verven.

Blauw haar laat mijn ogen beter uitkomen. Die zijn groen en lijken erdoor dus meer turquoise.

Maar terug naar mijn voetbal verhaal. We dwalen af.

Ik speelde dus net een week bij Zodiac 12 en leerde al te sterke technieken. Ze waren schadelijk voor onze spieren en botten.

Sterrenbeeld Schot was een schot die Taurus, Aries en ik samen hoorden te doen en dan was het nog schadelijk maar onze coach liet Taurus en mij het doen. We hebben 2 weken in het ziekenhuis gelegen doordat wij dat schot moesten schieten.

Na een tijdje werd ik sterker en kon ik schoten zoals Ster Stoot en, samen met Gemini, Aqua-Gem schieten zonder probleem.

Er was 1 probleem. Onze coach wisselde steeds spelers waardoor ik nooit echt gehecht ben geraakt aan mensen en dus was ik altijd alleen.

Toen ik hoorde dat ik weg moest, omdat ze een betere Aquarius hadden gevonden werd ik best boos. Ik speelde 3 jaar van mijn leven bij hun en ze bedanken me zo. Ik heb winsten binnen geharkt die niemand kon binnenhalen.

Ik heb de eerste wedstrijd van de nieuwe Aquarius gezien en het was dramatisch. Deze jongen kon niet passen, schieten en kende de technieken niet. De coach had me gezien en keek mij dan ook smekend aan.

Ik wild eigenlijk graag terug. Ik heb zoveel opgeofferd voor Zodiac 12, maar ik heb er toch een punt achter gezet. Mijn vader werd daar boos over en ik had een blauw oog voor de volgende 2 weken. Micah kwam ook bij zijn droom team. Ergens in Engeland. Ik was zo blij voor hem, maar hij moest wel verhuizen.

Toen nog geen maand later vond ik een nieuw team. Daar ontmoette ik Eric. Toen Micah verongelukte en overlijd was hij er voor me. Hij vertelde me zijn verhaal over het feit dat hij van Japan naar Amerika was verhuisd na een ongeluk dat hij zelf heeft gehad.

Toen ik hoorden dat ik naar Japan moest door zijn dood was ik razend. Ik was weggerend van huis. Ik sliep in het bos op een geheime plek die echt alleen ik ken. Ik heb dagen gehuild. Ik was vermist voor een week en toen ik terug kwam zijn we meteen vertrokken.

Ik heb toen 3 maanden contact gehouden met Eric, maar het werd steeds minder, omdat ik dacht dat ik nooit meer zou spelen.

De Zodiac 12 hebben me gemaakt wie ik vandaag ben, maar dankbaar ben ik ze niet. Ze hebben me een gemeen spel leren spelen met veel te sterke, schadelijke en verboden technieken. Ze leerde me hoe het spel niet gespeeld moet worden en nu ik weet hoe het wel moet, kan ik er 100% voor gaan en de Aliens verslaan!

Een traan rolt over mijn. Ik zucht en kijk naar de heldere lucht. "Micah. Zie je wat ik doe. Voor iedereen."

Ik word wakker door Eric die me enthousiast wakker schud. "Oke, ik ben wakker!" Ik schiet omhoog en geef hem een kopstoot. We lachen beide. "We gaan trainen." Zegt Eric.

Gister avond ben ik nog door het bos gelopen. Het was vredig, maar eng. Er zijn een hoop leuke beesten, dat geloof ik best. Ik ben iemand die niet van spinnen en of andere beestjes houd.

Nou ja, eerste training met Shawn. Ik ben benieuwd.

——
Een beetje back-story over Maeve!
Aan de tijden van publiceren zien jullie dat ik gewoon niet slaap😂

Publiceertijd: 1:35
Publiceerdatum: Dinsdag, 30 July
Aantal woorden: 860
Spellingscontrole:✅

Stars-Inazuma Eleven-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu