" I Can't No More "
❤✨•
•
•
•
•
•
•
Wajah Seo Na yang sudah pucat putih bagaikan mayat itu diusap. Jatuh kasihan terhadap rakannya .
Seo Na keluar dari tandas sambil tangan sentiasa ditekan pada perutnya yang masih pedih itu. Peluh didahinya dilap menggunakan tisu yang terdapat didalam toilet tersebut.
" dah berjam jam kau duduk dalam jamban tuu. Kita g klinik check nakk ? . Risau aku duhh. " pinggang Seo Na dipaut cuba membantu Seo Na yang sudah lemah layu bak daun yang luruh itu berjalan.
" takpe, aku dah janji nak temankan jimin lawat Hanne harini. Kau tolong tengokkan butik ehh. Aku pergi tak lama. Kejap je " balas Seo Na.
" ala, esok esok kau pergilah jenguk dia . Cuba pentingkan diri sendiri tu dulu barulah orang lain. Tengok keadaan kau nii. Dengan muka pucat dia dengan- aishh kau nii degil tahu takk?! " dengus Hyunjung geram.
" tapi aku dah janji jenguk dia harini . Aku taknak hampakan hati dia. Takut dia tertunggu tunggu aku datang lawat dia nanti . Please . " bahu Hyunjung dipaut. Kudratnya lemah tika ini. Perutnya pedih.
Tapi apakan daya, dah tabur janji kena tunaikan. Dia taknak kena dilabel pemberi harapan palsu.
Hyunjung membantu Seo Na keluar dari kafe tersebut . Depan kafe menjadi titik perpisahan mereka berdua. Pelukan pinggan Seo Na dileraikan. Hyunjung harus pergi tolong tengokkan butik mereka. Hanya penolong kanan sahaja yang menjaga butik tersebut .
" takpe ke aku tinggalkan kau kat sini ? " soal Hyunjung risau.
" alaa, takpe. Kau pergi jelah. Aku okey kat sini. Tak lama lagi jimin sampailah tuu "
" kalau ada apa apa nanti call aku tau. " bahu Seo Na dipeluk lama. Hatinya risau terpaksa tinggalkan Seo Na bersendirian disitu.
" hati hati tauu " soal Hyunjung lagi lalu berlalu pergi meninggalkan Seo Na yang masih menunggu ketibaan suaminya yang akan sampai tak lama lagi .
Seo Na hanya mengangguk kepalanyaa. Lantas smartphone dikeluarkan dari beg slang yang tersarung dibahunya kini.
Nombor telefon Jimin didail. Telefon hampir jatuh ke lantai namun sempat digenggam kuat. Kepalanya pula pening. Rasa nak pitam.
Perutnya kembali memulas pedih. Seo Na tertunduk lemah sambil menekan perut ditambah pula penglihatannya mula kabur .
Hanya tuhan sahaja tahu bagaimana rasa sakitnya. Seo Na sendiri tidak tahu akan puncanya. Tadi cirit birit sekarang kepala dia pula yang terlalu sakit bak menusuk ke otak.
Matanya bundar. Air mata satu persatu menitis jatuh . Dia perlukan seseorang ketika itu. Manik manik peluh didahinya dibiarkan saja mengalir didahi.
" mana awak jimin? Arghh-"
Tiba tiba bahunya dipaut oleh seseorang. Wajah gerangan itu dipandang lama. Wajah kelihatan samar . Sukar untuknya mengenal pasti gerangan tersebut.
" cik ok- eoo , Seo Na awak buat apa kat sini. But kenapa muka pucat sangat nii?? " soalnya cemas.
Tubuh kecil Seo Na yang hampir terduduk lemah disambut cepat. Hampir saja tubuh itu jatuh ke lantai.
" hey, awak sakit ke? Kenapa sorang sorang kat sini ? "
Seo Na tidak mampu menyahut soalannya. Tubuhnya semakin lemah tidak bermaya. Dia kekurangan tenaga .
" jung-jungkook? Awak bu-" belum sempat Seo Na menghabiskan kata katanya , Seo Na terlebih dahulu jatuh pengsan dan rebah dalam pelukan jungkook.
Jungkook terlalu gabrak hingga jelas kelihatan air mata bertakung ditubir mata. Gadis yang dicintainya dalam diam jatuh pengsan tidak sedarkan diri.
Perlahan bahu Seo Na dipaut cuba membantunya berdiri lalu dibawa masuk kedalam kereta dan terus bergerak menuju ke hospital.
•
•
•
•
•
•
•
•
" dasar perempuan jalang, aku tak sangka kau curang belakang aku. Aku dah cinta mati dekat kau tapi kau balas- arghh!! . Aku tak sangka. Fuck!! " jeritnya geram. Jelas wajah Jimin berubah memerah. Rasa marahnya semakin meluap
Drama antara dua kekasih didepannya sungguh menyebalkan. Hatinya sakit kerana diperlakukan begini. Dia sangkakan Seo Na ikhlas mencintainya, tapi dia silap. Seo Na tidak ikhlas dan masih menjalinkan hubungan dengan junior di universitinya dulu.
" fck you jungkook!! " stereng kereta dihentak kuat untuknya melepaskan geram.
Tanpa dia sedar air mata lelakinya jatuh menitis dipipi. Rambut dikuak kasar. Hatinya berapi ketika ini.
" kau akan terima balasannya nanti Seo Na "
YOU ARE READING
✔️ Heartbeat | Park Jimin
Fanfiction" Maafkan saya sebab tak mampu menjadi isteri yang terbaik untuk awakk "