4 : Breakfast ✨

704 101 62
                                    

" Sometime that hurts me "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Sometime that hurts me "

❤✨










Seperti biasa , selesai sahaja mengemaskan diri Seo Na terus bergegas untuk pergi menyediakan sarapan bagi .

Nasib baik baju kemeja jimin sudah digosok kalau tak pepagi lagi Seo Na dah serabut nak handle mana satu .

Pagi ini Seo Na hanya menyiapkan menu ringkas sahaja iaitu sandwish tuna bersama coffee .

Kalau buat menu banyak sangat bukannya jimin nak makan . Dia tolak lagi adalahh

Setiap gerak geri Seo Na tampak lemah , hatinya masih lagi terusik dengan layan Jimin tidak mahu menjawab telefonnya semalam sehingga membuatkan Seo Na tertidur dimeja dapur lebih sadisnya , jimin langsung tiada hati untuk mengejutnya bangun .

Terasa diri tidak dihargai . 

Ditambah lagi penyakit yang tiba tiba menyerang membuatkan tubuh badannya semakin lemah .

Sandwish tuna yang telah siap dihidang bersama coffee diatas mejaa .

Seo Na baru sahaja mulutnya ingin jerit memanggil nama jimin dan mengajaknya sarapan bersama tetapi jimin sudah pun berlalu ingin keluar rumah .

" abangg ! " Seo Na buka langkah besar menghampiri Jimin yang sudah lengkap berpakaian pejabat .

" saya buatkan sandwish tuna untuk abang , marilah makan sebelum abang pergi kerja " Seo Na memegang erat pergelangan tangan suaminya meskipun malu Seo Na harus berbuat demikian

" ak—

Ayat yang ingin jimin suarakan tergantung apabila terasa getaran telefon dalam genggamnya . 

Matanya memandang Seo Na yang masih memegang erat sekilas . Secara tidak rela Seo Na melepaakan pergelangan seraya jimin menjauhkan jarak antara mereka berdua dan menjawab panggilan telefon .

Wajah ceria Seo Na bertukar mendung perasaan sedikit kesal akan dirinya kerana lambat bertindak pantas .

" Sorry , aku pergi dulu " pamit jimin terus meninggalkan Seo Na tanpa rasa bersalah .

Hati bagaikan kaca retak seribu .

Seo Na hanya mampu menghantar pemergian suaminya dengan wajah sayu . Sekali lagi Seo Na tertewas dengan perasaannya sendiri .

" nae chagiyaa , Hanne tunggu oppa datang nanti kita breakfast sama sama " jawab jimin dengan senyuman manis terhias dibibir .

Enjin kereta dihidupkan lalu pergi meninggalkan halaman rumah .

_______

" wahh , design baju pengantin ni betul betul menepati cita rasa anak saya . Baju ini cantik sekali " puji ibu kepada pereka baju pengantin tersebut . Matanya tidak lepas dari memandang rekaan baju itu .


Tersangat cantik .

Senyuman kagum seorang pereka tidak penat terukir indah buat si penempah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Senyuman kagum seorang pereka tidak penat terukir indah buat si penempah .

Tidak sia sia dirinya bertungkus lumus menyiapkan baju tersebut .

" emm , haritu Puan ada buat tempahan untuk bridesmaid kan ? Tapi kali ini saya tak boleh jamin ianya bersesuaian dengan cita rasa Puan or anak Puan , saya cuma bagi cadangan sahaja lebih baik bridesmaid punya dress warna peach ? Kalau Puan tak setuju juga nanti saya tunjukkan koleksi untuk bridesmaid punya dress boleh ? " ujar Seo Na panjang lebar

Ini tugas Seo Na untuk memastikan mereka menempah di butik yang boleh dipercayai .

Anggukan Puan Kim tersebut membuahkan senyuman petak Seo Na .

" boleh , nanti saya bincang dengan anak saya dulu sementara dia dalam perjalanan ke sini ." Balas Puan Kim .

Kali ini bukan calang calang orang yang datang menempah , orang ternama yang datang kemari untuk menempah baju oengantin buat anak gadisnya yang bakal berkahwin hujung minggu ini .

" baik , kalau macam tu kita bincang untuk perkara yang seter— " ayat Seo Na tersekat .

Iphone yang sudah bergetar diatas meja diambil . Panggilan dari seseorang yang amat dirinduinya .

BebyShayang ❤

" minta maaf , ada panggilan sekejap " Seo Na menunduk hormat sebelum beredar dari ruangan tersebut .

" eomma ! , bogoshipdaa " jerit Seo Na riang .

" ah ? Hujung minggu ni ? Emm Seo tak pasti tapi— " Seo Na berusaha ingin memancing eomma tetapi jatuh kasihan kerana menipu .

" nae , Seo akan duduk berbincang dengan abang malam ini " Seo Na akur akan permintaan eomma angkatnya lebih tepat lagi eomoniem

" ani , gwenchanayo , tak menganggu pun . "

" Naee , joh-eun halu doeseyo " Seo Na menamatkan panggil dan berjalan menuju kearah Puan Kim yang masih ralit membelek malajah .

" maaf kalau lama menunggu . Mari kita mulakan ? " senyum Seo Na dan duduk menghadap satu sama lain .

Seo Na mula menyambung kerjanya yang tergendala tadi .











Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


✔️ Heartbeat | Park Jimin Where stories live. Discover now