Pov Tess
Ik word wakker van mijn wekker met een naar gevoel in mijn buik. En nee het is niet de maandelijks periode, want ik slik de pil 1x keer in de week. De Organisatie heeft het zo bedacht dat je een pil maar 1 keer in de week hoeft te slikken. Maar goed het is een zo'n gevoel dat er iets vervelends gaat gebeuren. Dus pak ik 2 extra werpmessen en kleed me om.Ik loop naar de kamer, pak mijn tas en ga dan naar beneden op te eten.
Ik zie de jongens en de meiden apart zitten wat maar beter is nu, want ik wil Blake niet zien. Ik pak wat eten en loop dan naar de meiden.
Ik voel dat ik op mijn schouder word getikt dus draai ik me om, om daar het groepje van Ashley en Dana te zien staan.'Zie je Blake wil je niet en is weer bij ons gaan zitten bitch'
'Je mag hem hebben en doen van mij en nu oprotten' zeg ik met woede in mijn stem. Ik zie haar bang kijken. Ze loopt naar naar de jongens toe en gaat op Blake zijn schoot zitten. Er gaat een steek door me heen. Geen idee wat het is dus laat ik het erbij.
Ik zucht en eet weer verder, tot ik me herinner om naar de date van Lisa te vragen.'Hoe was de dierentuin Lisa?'
'Leuk echt heel erg leuk maar hoe weet jij dat we naar de dierentuin gingen?'
'Die keer dat Jace me vroeg om mee te lopen' antwoord ik.
'Maar hebben jullie gezoend na die tijd?' Vraagt Sophie.
Lisa word iets roder en knikt dan.
Ik grinnik.'Heb je nu verkering met hem?' Vraagt Jen.
Ze word nog roder dan ze al was en knikt opnieuw.
'Waarom zit hij nu niet bij je?' Vraag ik.
'We zoenen liever niet hier in de kantine openbaar en jullie wisten het nog niet en de rest ook niet. En jij hebt ruzie met Blake dus dachten we dat het verstandiger was om appart te zitten'
'Jullie moeten echt niet van elkaar zitten als ik ruzie heb met hem, maar ik snap wel dat jullie liever niet zoenen in het openbaar'
Ze knikken.
De bel gaat wat betekend dat ik tekenen heb met de jongens. Ik ga nu maar gewoon naast Austin zitten ofzo. Ik zeg de meiden gedag en loop dan naar het lokaal.
Aangekomen ga ik express dicht bij de jongens lopen zodat ik naast Austin kan zitten. De docent komt eraan en we lopen naar binnen.Ik ga gauw naast hem zitten en Blake kijkt mij verbaasd aan waarop hij een boze blik terug krijgt. Ik voorlopig echt klaar met hem.
Ik hoor hem zachtjes zuchten en gaat dan naast Jace zitten. De docent deeld de tekeningen weer uit en ik maak de achtergrond nog weer ietsies donkerder. Het gaat van donker naar licht naar het hoofd toe.Ik kijk er even weer na en moet snel weer aan die tijd denken. Ik sta op en lever de tekening in. Hij kijkt mij een beetje waarschuwend aan en vertelt de volgende opdracht.
Deze keer is het dat de docent iemand voor je uitkiest die je na moet tekenen. Ik hoop dat ik Jace ofzo mag na tekenen. Maar zodra hij de naam uitspreekt is mijn hoop weg. Ik moet Blake na tekenen en hij mij. Fuck!'Maar jij mag even een vrije opdracht doen totdat iedereen klaar is maar je moet de naam wel even opschrijven' zuchtend schrijf ik de naam op en loop naar mijn plek. Ik heb 2 lessen dus maak ik nu een tekening en de volgende les 1.
Dit is de tekening die Tessa maakt
De vogels betekenen dat je vrij mag zijn en dat de engel het wel wil maar niet weet hoe ze haar vleugels moet gebruiken.
Het moet een beetje mijn situatie met het gedoe van Angelo voorstellen. Ik wil mijn eigen ding kunnen doen, gewoon van mensen houden zonder dat ze vermoord worden.Ik kijk naar die van Austin zijn tekening en zie dat hij ook heel mooi tekent. Als ik de tekening klaar heb gaat de bel.
Ik stop de tekening in mijn map en ga dan naar de volgende les, geschiedenis.We kijken weer een gedeelte film als de bel weer gaat dat we pauze hebben. We pakken wat eten gaan weer zitten en kletsen wat. Deze keer gaan de jongens wel bij ons zitten en ik zit tussen Lisa en Ray in en natuurlijk Lisa naast Jace, Mason naast Sophie en Jen naast Austin.
'Gaan we vanmiddag na de pauze weer oefenen?' Vraagt Sophie.
Iedereen knikt.
De bel gaat weer en nu hebben we Nask 2 (scheikunde) op zich wel leuk. We moeten stoffen mengen, wat Ray en ik ook al lang kennen.
Er ontsaat en kleine explosie maar niet gevaarlijk.
De bel gaat weer en ik heb muziek met de jongen, fijn, proef het sarcasme.We gaan naar het muziek lokaal en oefenen het liedje. Blake en ik praten niet met elkaar tenzij het moet om te overleggen.
De bel gaat weer. Nu hebben we wiskunde. We hadden een onverwachte toets en na 15 ben ik al klaar.Ik kijk Ray zijn kant op en zie dat hij ook net zijn papier weg legt. Hij kijkt mij ook aan en ik glimlach. Ik vraag aan de docent wat we mogen doen als we klaar zijn.
'Ga maar op je telefoon'
Mooi zo. Ik pak mijn telefoon en app Ray hoe het ging. Makkelijk krijg ik terug. Ik grinnik zachtjes en typ jep. Gelukkig viel Ak uit dus zijn we hierna vrij maar we gaan wel met zijn allen gewoon eten in de kantine.
Als we nog 10 min les hebben word het nare gevoel steeds groter ik kijk Ray aan die mij even later ook aankijkt. Ik kijk hem berzorgd aan en hij knikt, dat hij het gevoel ook heeft.
Als de bel na 10 min gaat lopen we naar de kantine maar deze keer de jongens en meiden apart. We kletsen en ik merk een donker blauwe Mercedes op in het raam van de kantine die uitzicht heeft op de weg en parkeerplaats.
Het zal wel, er zijn medere mensen met een donker blauwe Mercedes.
Als de kantine in een keer stil word ben ik verbaasd, want de jongens zitten er al.
Ik kijk naar Ray die nee schud dat ik me niet mag omdraaien. Ik knik onopvallend, maar ik zie woede in zijn ogen en bij de jongens een angst. Wacht wat! De jongens bang.'Wat moet je?' Zegt Ray woedend, bijna grommend terwijl hij gaat staan.
'Ik zoek die chick van me' hoor ik een al te bekende stem zeggen.
'Ze-' zegt Ray maar word afgekapt door hem.
'Kijk, kijk, kijk als we daar Tessa Àlvarez niet hebben?'
Ik draai me om en kijk hem woedend aan. Die klootzak heeft me verdomde gevonden. Hoe?
JE LEEST
De Spion Buiten Dienst.
Teen FictionTessa of liever Tess genoemd door haar vrienden, is een goede spion van de Organisatie die samen met haar beste vriend een nieuwe missie krijgt. Samen moeten ze naar een Internaat. Maar het loopt anders dan ze beide hadden verwacht. Blijven ze of ga...