Pov Ray
Ik word wakker met een kut gevoel. Mar had gister gezegd, dat Sas niks had gezegd over wat ze voelde. Ik kleed me om en loop naar de kamer van Tess. Ik loop naar binnen en zie haar naar het plafond kijken. Tot ze begint te praten.'Sasha had het gevoel dat we haar in de steek hebben gelaten toen we naar het internaat gingen'
Tranen branden achter mijn ogen en doe geen moeite om ze tegen te houden, Tess zo te zien wel.
'Echt?' Vraag ik een beetje in ongeloof.
Tess pakt het dagboek en opent een bladzijde. Ze gebaard dat ik moet gaan zitten en laat de bladzijde zien.
Ik lees het en het kut gevoel word groter.'Ga je mee eten?' Vraag ik na een korte stilte.
Ze schud haar hoofd.
'Oké'
Ik loop de kamer uit en ga naar de eetzaal. Daar ga ik zitten en zie dat Kate-Lynn, Ben en Mar er ook zitten.
'Hoe gaat het met Tessa?' Vraagt Mar.
'Slecht, volgensmij komt iedereen naar boven die is overleden en daarbij Sasha had het gevoel dat we haar in de steek lieten toen we naar het internaat gingen'
Ze kijken mij aan alsof ze een spook zien. We gaan weer in stilte verder eten.
Pov Blake
Ik zucht het is zo saai zonder Ray en Tessa. Toen ze weg gingen leek het alsof ze moesten huilen. Ik zag het niet goed maar het leek wel zo. Ik ben ook heel nieuwsgierig wat er is, ze keken allebij niet vrolijk na het telefoontje van Ray.
Ik ga weer bij de meiden zitten met Jace en Austin.'Hebben ze al gereageerd op jullie?' Vraag ik aan Austin en Jennifer omdat ze hebben gezegt dat ze samen zijn.
'Nee' zuchten ze.
Ik voel mijn telefoon trillen en pak hem erbij, de rest pakt ook hun telefoon erbij. Ik kijk naar mijn tel en zie dat het Ray is.
'Een vriendin van ons is overleden' Staat er alleen.
'Ik denk dat het Sasha is waar Ray het over had toen hij de telefoon was' zegt Jace.
'Denk het ook' zegt Sophie.
'Ze was wel heel aardig' zegt Jennifer.
We knikken allemaal. Ik stuur naar Tessa en Ray gecondoleerd en we eten ons eten in stilte op.
We hebben nu tekenen aangezien Ak uitviel. We lopen erheen en ik ga op mijn plek zitten die normaal gesproken naast Tess is. Het is stil meestal praat ze wel of heeft ze stomme opmerkingen, ik mis haar.
Zaterdag, dag van de begrafenis van Sasha.
Pov Tessa
Het is nu de dag van de begrafenis. Ik sta voor de spiegel met een zwarte jurk en mijn haar in 2 vlechtjes. De afgelopen dagen heb ik niks gedaan. Amper gegeten en niet gesport. Wat ik wel heb gedaan is douchen, naar het plafond gekeken en geprobeerd te slapen.We zitten vooraan, er worden foto's van Sasha, in een video met een van haar lievelingsliedje op het grote beeld geprojecteerd.
Als die 2x is afgespeeld gaan er mensen die dicht bij Sas stonden wat zeggen over haar. Als mijn naam geroepen word kijken Ray, Mar, Ben en Kate-Lynn me verbaasd aan, maar het maakt me niet uit.
Ik sta op en loop naar voren met het dagboek in mijn handen. Dan ga ik staan en kijk even de zaal in. Ik focus me weer op haar dagboek en zeg het zelfde verhaal wat ik heb gelezen met de zin Het spijt me.'Het spijt me Tess, Ray, Ben, Kate-Lynn en alle andere...
.... Ik hou van jullie,
Liefs Sasha.Je was en blijft altijd mijn beste vriendin, samen lachen, samen huilen, samen motor rijden, we deden het allemaal. We hadden nog meer leuke plannen, naar Walibi gaan, zwemmen, scheuren in de auto op een circuit, en nog meer dingen. We gaan je missen, je leuke grapjes en je lieve glimlach. Ik ga je missen en je zou altijd bij mij en ons zijn. Ik hou van je Sas'
JE LEEST
De Spion Buiten Dienst.
Teen FictionTessa of liever Tess genoemd door haar vrienden, is een goede spion van de Organisatie die samen met haar beste vriend een nieuwe missie krijgt. Samen moeten ze naar een Internaat. Maar het loopt anders dan ze beide hadden verwacht. Blijven ze of ga...