01|Nayeon POV

233 15 0
                                    

7.00 malam

Tok! Tok! Tok!

Eh?bunyi ketukkan pintu lah.. Aku fikirkan apa lah tadi.

Aku memegang tombol pintu. Nak buka ke tidak? Yelah.. Kan dah malam.. Appa aku pulak pergi US atas hal syarikat.. Ke perompak? Mana tau kot-kot ada perompak ke? Eh.. Mana ada perompak nak ketuk pintu dulu sebelum merompak.

Apa lah kau ni Nayeon.

"Nayeon-ah, appa ni.. Buka pintu ni Nayeon-ah",laung appa ku.

Betul ke tak appa aku ni? Katanya nak pergi US dalam masa seminggu sebab hal syarikat.

Tapi, ni? Belum sampai 6 hari lagi appa aku dah balik? Pelik bin ajaib appa aku ni..

"Oiii Nayeon! Buka pintu ni!",laung appa ku lagi. Tapi, yang kali ini paling kuat.

Mak cik yang jual kuih kat simpang perumahan ni boleh dengar suara appa aku ni.. Tsk.. Tsk..

"Ha.. Jap appa",kata ku lalu memulas tombol pintu dan terbuka lah pintu tersebut.

Bapak ahhh.. Cuba korang teka apa yang aku nampak?

Aku nampak kat bahagian pintu tu kan, ada bekas orang tumbuk pintu tu..

Eh? Jap. Apa hal aku rasa diperhatikan eh?

Lalu aku memandang ke hadapan dan gulp... Matilah akuuu..

"Eh? Appa.. Hehehe, bila sampai?",kata ku kekok.

"Ni appa sampai tahun lepas",balas appa ku.

Wow, appa.. Ayat mu.... Mengguris hati ku

Oh ya. Sebelum tu aku nak memperkenalkan diri aku ni.

Nama aku Im Nayeon. Aku berumur 17 tahun. Masih belajar.. Ehekss
Aku belajar dekat Bangtan High School.

Dekat situ ada 7 orang pelajar lelaki yang saaaaaaaaaaangat popular. Dah lah handsome. Kingka pulak tu. Perghhh mengancam y'all. Tapi, aku cuma ada jumpa dengan 6 orang je kingka kat situ.. Yang lagi satu tu.. Aku tak pernah jumpa..

Eh? Apa aku melalut ni? Eh! Aku nak perkenalkan diri aku lah! Adeh😵macam mana lah boleh lupa.

Ha.. Aku ni jenis pelupa dan pelik sikit.. Hohohoho

Author:Aku nak minta izin untuk tukar watak kau ni bagi dekat si Mak Jemah sebelah rumah aku.. Boleh?

Nayeon:Eh? Asal pulak authorrrrr!!

Author:Ishh! Kot ye pun nak menjerit tak yah aaa kuat sangat.. Sakit telinga aku.. Dah lah kat sekolah cikgu yang ajar subjek BI tu selalu menjerit-jerit macam orang hilang laki je.. Sakit auuu..

Nayeon:Author, better kau cakap sebab kau nak si Mak Jemah tu ambik watak aku sebelum aku rampas Taehyung dari kau.. Kau jangan main-main author...

Author:Erkkk.. Aku.....ak... Aku...

Nayeon:Aku apa author?!!(jerit dekat telinga author)

Author:Eh aku nak pergi bawak Taehyung kahwin lari! Pergi sana pergi sini. Bukak sana bukak sini.  Eh.. Ehhhh..

Nayeon:Pft.. Lawak bodoh.. Hahahahahahahahahahahaa... Okey lah 'ChaReaders' sekalian.. Aku nak cakap yang author kita ni melatah tadi.. Ha! Ni.. Aku sebagai wakil untul author nak cakap 'ChaReaders' ni khas untuk pembaca buku author ni.. Cha tu sempena nama panggilan dia.. Dan Readers tu korang lerrrrr...
Okey, sampai di sini sahaja perancangan ini.. Sebab author masih tak henti-henti melatah so, tunggu untuk chapter yang seterusnya..
Annyeong ChaReaders..

Bersambung...

484 patah perkataan

*********************************

DILARANG MENCIPLAK CERITA ATAU JALAN CERITA INI.

ANDA PIKIR SENANG MAU BUAT CERITA?

DEY! SUSAH.

NAK PERAH OTAK SUPAYA IDEA KELAUR.

JADI, SAYA MEMINTA UNTUK JANGANLAH KORANG AMBIL AYAT ATAU JALAN CERITA NI. SUSAH WEH NAK CARI AYAT UNTUK JALAN CERITA NI BEST AUUU..

[OG]MY STEP BROTHER || 정허석Where stories live. Discover now