04|Eh?Jhope?

123 14 6
                                    

Restoran xxxxx

"Oppa, kenapa kita tak order lagi?",soal Nayeon.

"Kita tunggu kawan oppa dulu, okey?",ujar Taehyung bernada lembut.

"Owh, kawan",terangguk-angguk kepala Nayeon. Dah macam burung belatuk pun ada.

"Annyeong, sorry arr lambat.. Eomma aku tu tak bagi lepas",sapa seorang lelaki sambil menunduk meminta maaf.

"Eh.. Tak apa lah.. Aku tahu sangat eomma kau tu",jawap Rapmon.

"Ehemm.. Excuse me.. Kita semua",saja Jungkook menekankan perkataan kita semua.

"Eh.. Hehehehe.. Weh, duduk aaa",pelawa Rapmon.

Nayeon POV

KRUUK!

Aku mendengar kerusi di hadapan ku ditarik lalu di duduk oleh seseorang.

Aku tak tahu siapa sebab masa ni aku tengah main phone.

Tiba-tiba aku dengar orang berdehem. Lantas ku mendongakkan kepalaku.

Membulat mataku pabila melihat figura seorang lelaki yang aku kenal.. Erk? Baru kenal kan? Eh.. Apa-apa ke lahh..

"Eh? Jhope? Kau buat apa kat sini?",soal ku.

Terus ku menoleh ke kiri dan ke kananku. Lah mana pulak pergi oppa oppa aku ni?

"Diorang tengah orderkan makanan",seakan tahu dengan kelakuan ku terusnya berkata.

"Ha...jawap lah.. ",kata ku lagi.

Dahinya berkerut.

"Nak jawap apa?",soalnya hairan.

"Kau buat apa kat sini?", dengan tak relanya aku menyoal kembali.

"Ohh.. Diorang kawan aku.. Diorang ajak aku sekali jalan. Aku tak tahu pulak kau kenal dengan diorang. Dah berapa lama kau kenal diorang?",soal Jhope.

"Dah lama... Dari start masuk hingh school",jawap ku.

"Ni, macam mana pulak kau kenal dengan diorang?",soal ku balik.

"Diorang kawan aku.. Sama sekolah.. Geng kingka.. ",jawapnya.

"Kingka?!",kata ku separa jerit.

"Weh, tak yah aaa nak menjerit.. Aku kat depan kau je kot",marah Jhope.

"Hek elehhh.. Elek aaa..orang terkejut kot.. Ye lah.. Sebab kat sekolah tu mana pernah jumpa kau.. Nampak batang hidung kau tu lagi lah tak nampak.. ",kata ku jujur.

"Pengetua hantar aku jadi wakil sekolah kita pergi US. Ada program entah pape lah",katanya lagi.

"Lama kot.. 5 tahun tu",kata ku lagi.

"Kat sana ada program.. Tapi di bahagikan masa untuk belajar jugak",jawap Jhope lagi.

Haih lah Jhope, asal kau tak betah dengan Nayeon yang banyak tanya tu? -AUTHOR

Diam ah kau author.. Baik kau sambung cerita ni sebelum aku rampas Taehyung dari kau - Nayeon

Eh eleh.. Ugut nampak? Kang aku kick kau dari cerita ni baru tahu-author

Kick aaa kau.. Biar cerita ni tak jalan - Nayeon

Eh tetap jalan sebab.. - Author

Sebab apa author? - Nayeon

Eh.. Sudah sudah lerr tu.. Author pergi sambung buat cerita dan Nayeon pergi duduk diam - Jhope

Baik - Author&Nayeon

Back to the story

"Jhope boleh ak.. ",belum sempat aku menghabiskan ayat aku, Jhope mencelah.

"Jangan panggil aku Jhope.. Panggil aku Jhope oppa",katanya.

"Eh? Asal pulak?",soal ku.

"Sebab... ",Jhope sengaja meleretkan suaranya lalu mendekatkan mukanya ke hadapan muka aku.

Dap! Dup! Dap! Dup!

Ha! Sudah.... Asal pulak dengan kau ni jantung? Laju kemain lagi niiiiii

"Eh, apa ni! Jauh sana muka kau! Sshuhh! Sshuuh!",jerit ku sederhana.

"Kalau aku tak nak?"

Eh!!!!! Ada jugak kena masuk tandas lepas ni

"Haaaaa apa hal kau suruh aku panggil kau Jhope oppa?",tanya ku. Malas mahu bertikam lidah dengan dia.

"Sebab............. Aku oppa kau,sayang.. Fuuh",kata nya di tepi telinga ku lalu meniup telinga ku.

Perghhhh.. Ak-aku ka kaku disitu.. Ehekkksss..

Ehem..

Selesai mengungkap kata tersebut, dia terus duduk dalam posisi yang asal.

Dasar anak Jung! Kau buat hati aku dugeun dugeun githuuuu!

End Nayeon POV

Bersambung...

562 patah perkataan

[OG]MY STEP BROTHER || 정허석Where stories live. Discover now