02|Kejutan buat Nayeon

153 9 1
                                    

Nayeon POV

Haih lah.. Asal kekok sangat ni? Aduhhhhh..

Dan.. Sapa pulak perempuan tua yang tak sedar diri plus tak cukup kain ni?

Dan.. Siapa lelaki yang handsome tu...

Ceh, Nayeon.. Sempat pulak kau puji laki tu yeeee..

Aaaarggghh! Aku tak tahan dah ni! Berapa lama lagi nak diam je ni?!
Kesah apa aku? Baik aku mulakan percakapan.

"Ehemm, appa ada apa-apa yang nak cakap ke? Tentang ahjumma ni dan lelaki sebelah dia tu? Siapa diorang? Apa kena mengena diorang dengan appa? Diorang nak tinggal sini ke? Atau diorang nak kerja kat sini? Atau appa suruh diorang jaga Nayeon? Atau ap.. ",percakapan ku di potong oleh appa ku.

"Nayeon, satu satu lah tanya.. Ni tak, berdas-das Nayeon tanya appa.. ",kata appa ku.

Eh? Sapa suruh diam dari tadi? Kan dah kena tembak dengan soalan aku, ceh!

"Ha.. Jawablah appa",kata ku sambil menayangkan wajah polos ku.

"Okey, diorang ialah ahli keluarga baru kita.. Yang perempuan itu, isteri appa merangkap ibu tiri kamu dan yang lelaki itu anak dia merangkap abang tiri kamu. Diorang akan tinggal di sini bermula dari saat ini",kata-kata appa aku membuatkan kepalaku dihentak dengan batu yang berat.

Terkejut berukku pabila appa ku berkata sebegini.

Appa dah tak sayangkan eomma ka?

Malangnya, ayat itu hanya terluah di lubuk hatiku.

"Na-nayeon naik atas dulu",kata ku sambil menahan air mata ku yang hampir tumpah.

"Nayeon-ahh tunggu dulu",kata appa ku.

Aku terus berlari ke tingkat dua di mana bilik ku berada.

Terus ku menghempas pintu bilik aku.

Tum!

End Nayeon POV

"Huh",appa Nayeon mengeluh.

"Oppa, saya rasa baik saya dan anak saya keluar dari rumah ni sebab saya tengok anak oppa macam tak suka dengan kehadiran kami",kata Puan Jung.

"Eh? Jangan lah cakap macam tu. Oppa rasa dia perlukan ruang untuk terima chagi and Jhope.. Tak yah lah nak keluar rumah bagai.. Kalau korang keluar, korang nak tinggal mana?",kata appa Nayeon panjang lebar.

"Ha, jom.. Oppa tunjukkan bilik kita dan kamu, Jhope",sambung appa Nayeon setelah sekian lama menyepi.

Mereka pun membuntuti appa Nayeon.

Appa Nayeon menunjukkan bilik untuk appa Nayeon dan 'isteri baru'nya.

Isterinya terus menonong masuk ke dalam bilik tersebut tanpa segan-silu.

Setelah itu, appa Nayeon menunjukkan bilik untuk Jhope.

Bilik Jhope bersebelahan dengan bilik Nayeon.

[Bilik Nayeon]

Nayeon POV

"A-appa dah tak sa-sayangg isk..iskk.. Kan eo-eomma.. Isk.. Isk.. Appa d-dah ad-da pp-pengganti isk.. Yang.. Isk.. Isk..baru.. A-appa d-dah k-kahwin bb-a..isk.. Isk... Ruu..",ujarku sambil mengusap gambar ku bersama eomma ku.

Setiap kali aku sedih, aku akan duduk dekat balkoni dan tengok bintang yang ada dekat langit.

I don't know why maybe aku terikut-ikut dengan cara eomma aku kot.

Sebab eomma aku ada kata kalau dia sedih, dia akan duduk dekat kerusi yang tersedia di ruang balkoni tersebut dan melihat bintang sambil meluahkan perasaannya pada ketika itu.

Aku mendongakkan kepala aku merenung bintang-bintang yang berteraburan di langit.

"Huh..",Tanpa ku sedar aku mengeluh.

"Kenapa hidup Nayeon macam ni? Kenapa? Kalau eomma ada mesti eomma tenangkan Nayeon.

Mesti eomma akan buat macam macam cara untuk hiburkan Nayeon.

Eomma, Nayeon rindu eomma. Dulu eomma cakap, eomma tak akan tinggalkan Nayeon sorang-sorang.

Tapi eomma tipu.. Eomma tipu.. Eomma tinggalkan Nayeon. Eomma tak ada dengan Nayeon. Eomma tak ada untuk menghiburkan Nayeon.

Eomma.. Isk.. Iskk.. Eomma...
Appa dah ada orang lain.. Eomma mesti sedih.. Eomma mesti benci kat appa kan?.. Isk.. Isk.. Eomma nak tahu tak?.. Isteri baru appa tadi kan.. Nayeon tengok dia macam bencikan Nayeon.. Isk.. Iskk.. Appa tak tahu pasal tu sebab appa waktu itu menundukkan kepala dia sendiri.. Iskk..isk..

Nayeon nampak.. Isk.. Isk.. Dia jeling.. Isk.. Iskk ..Na-Nayeon..
Eom-ma.. Isk.. Isk..

Na-nayeon tak kuat eomma.. Tak kk-kuat.. Nayeon lemah eomma.. Isk.. Eomma mesti tak suka dengan Nayeon kan? Isk.. Isk.. Se.. Sebab Nayeon lemah kan eomma?.. Isk..",kata ku. Air mata dah tidak dapat ku tahan terus mengalir membasahi pipi aku.

End Nayeon POV

Tanpa Nayeon sedari, setiap tingkah-laku nya diperhati serta bait-bait kata nya didengari jelas oleh seseorang yang memerhatinya di bersebelahan balkoni nya.

"Maafkan aku dan eomma aku sebab buat diri kau jadi macam ni. A-aku tak tahu kenapa tapi maafkan aku",bisik Jhope sekadarnya sahaja yang dengar.

Jhope terus menapak ke dalam bilik.

Sejak dari itu, satu perasaan yang aneh muncul dalam hati Jhope.

Cepat-cepat dia menepis perasaan tersebut.

Jhope terus melompat ke atas katil dan menyelimuti dirinya lalu melelapkan mata.

Tak sampai beberapa minit, Jhope telah diulit mimpi.

Bersambung...

761 patah perkataan

[OG]MY STEP BROTHER || 정허석Where stories live. Discover now