Bab 2

27 3 0
                                    

  Setelah meletakkan basikal, Evelyn terus bergerak ke kelas.

Pov Evelyn

'Kenapa mama macam pelik je harini ehh?' aku memikirkan tentang Mama sambil berjalan ke arah kelas. Baru aku nak melangkah ke masuk kelas tiba ii dua orang makhluk Allah langgar aku sampai jatuh terduduk. Aku memejam mata dan menahan sakit lalu dua orang makhluk tadi cepat-cepat menolong aku bangun.

Aku memandang dua makhluk tadi terus diorang menundukkan sikit kepala 'Sorry kami tk sangaja'. Aku mengganguk 'it's okay' terus memberikan senyuman kepada mereka.

'Awak kelas ni kan? Jom la duduk dengan kami lagipon sebelah kami ada tempat kosong' Aku pun mengiyakan je la terus ikut diorang sampai ke meja terus aku melabuhkan punggung dan berehat. Haihh baru nak pejam cikgu dah masuk   - _ - .

End pov

'Okay class! Saya cikgu kelas kamu, Cikgu Mirza. Saya nak kamu belajar bersungguh sungguh kerana kamu akan menduduki SPM nanti. Okay, saya nak kamu semua perkenalkan diri bermula dari perempuan berambut coklat tu' Cikgu Mirza menuding jari ke arah Evelyn. 'Saya Evelyn Maisarah Binti Kamaruddin Shah boleh panggil saya Maisarah je' Evelyn tidak suka bila orang lain memanggilnya dengan nama hadapan kerana bagi dia terlampau nampak macam fancy. Evelyn duduk dan terus memandang ke luar tingkap memikirkan ibunya tanpa menghiraukan apa yang terjadi di dalam kelas.

'Saya Liyana dan ni adik kembar saya Diyana and FRIENDS?' Kata Liyana sambil menghulurkan tangan kepada Evelyn. Evelyn tersentak lalu Evelyn menyambutnya dengan senyuman 'Friends'. 'Boleh tak nak tanya?' Soal Liyana 'Tanya je la wahai cik Diyana eh cik Liyana comel' balas Evelyn 'Awak ada mix eh?' Soal Diyana 'Yes, I have mix. Saya ikut ayah rambut coklat and kulit putih ikut mama' jawab Evelyn. 'Aku yang tanya kau yang bagi soalan!' Kata Liyana kepada adik nya sambil menjeling. 'Mata tu memang hitam semua ke Sarah?' Soal Liyana bingung sebab sekurang kurangnya ade coklat dalam mata. Evelyn mengeluarkan contact lens dia dan fuhh terserlah la matanya berwarna hazel.

'Wowww!!' Serentak kembar itu berkata dengan muka terujanya. 'tapi..' Evelyn berkata dengan suara yang lemah 'Tapi apa Sarah? Balas Liyana 'Mata Sarah tak tahu ikut siapa, family Sarah tak ada sorang pon macam Sarah...' 'Alaaa maybe Sarah memang ditakdirkan warna mata cam tu? Bersyukur tau awak dapat mata yang lawaa' Evelyn hanya mampu tersenyum.

'Kitorang balik dulu ehh? Bye Sarah!' laung Liyana dan Diyana sambil meninggalkan kawasan sekolah. 'Haih kenapa aku tak sedap hati ni' Desis hati Evelyn. Evelyn mengayuh basikalnya dengan pantas ke rumah apabila teringat ibunya.












............ Next? 🤷🏻‍♀️

She [SLOW UPDATE] Where stories live. Discover now