Tiba tiba....
Sebuah kereta sport berhenti di hadapan nya lalu seorang lelaki yang berhoodie merah jambu keluar dari keretanya dan menjerit ke arah Evelyn yang sedang berjalan tanpa arah tuju 'WOI PEREMPUAN MASUK DALAM KERETA SEKARANG!!' Evelyn tersentak dan terus memasuki kereta tanpa berfikir apa apa kerana dia sungguh lemah.
*BANG BANG!* kedengaran bunyi tembakkan Evelyn memandang lemah ke arah tingkap dan melihat 4 orang lelaki berhoodie hitam sedang menembak ke arah lelaki yang berhoodie merah jambu tadi. Evelyn semakin lemah lalu kelopak matanya tertutup dan pandanganya terus gelap.
Pov ???
'Senangnya lahai nak setel kan diorang. Ingatkan susah nak uruskan 4 orang beruk terlepas tu heh' aku berkata sendirian lalu melangkah ke arah kereta.
'Uish budak ni terus tido - _ - aku suruh dia masuk berlindung je. Aduhai ape aku nak buat niii!'. Aku menggerakkan dia perlahan lahan malangnya tak berespon.
'WOII!! BANGUN LA! BLA DARI KERETA AKU SEKARANG!!' aku menjerit sambil mengoncangkan badannya malangnya kali ni pon tak ada respon. 'Dah mati ke budak ni? Aku yang tembak 4 ekor tu dia pulak yang mati? Ape kehe?' aku merasa dahinya 'OMG! It's so hot! Girl you're having fever?! Gosh what am I gonna do' Kelam kabut jadinya bila aku tahu dia demam ntah mengapa aku nak melihat nya lebih teliti kerana tadi tak sempat
Aku melihat teliti dirinya aku terkejut kerana dia seiras aku kecuali ketinggian dan warna rambut. Tiba tiba aku teringat akan kembarku terus air mataku mengalir tanpa disedari. 'Eh eh kenapa aku menangis dia bukan adik aku' marahku pada diri sendiri tetapi ada satu persoalan yang bermain di fikiranku ''kenapa muka kami iras?''
Aku mengestart enjin lalu membawanya ke rumah papa
End pov
Pov Evelyn
Aku membuka mata dan melihat sekeliling 'Eh? Bilik aku bukan warna biru cair ni bilik siapa?'. Aku cuba berdiri malangnya badanku terlampau lemah lalu aku duduk di katil dan sandar di kepala katil sambil melihat sekeliling bilik.
'Lawanya bilik ni, mesti anak orang kaya kan yang duduk sini' gumamku sendirian. Kepalaku sangat sakit dan berdenyut lalu aku terus baring dan terus tertidur.
End pov
Encik Edrice duduk di halaman rumah sambil mengenangkan masa lampau. 'Kenapa sayang tinggalkan abang...' Encik Edrice menangis teringatkan arwah isterinya dan Evelyn yang dihalau olehnya. 'Papa?' Seorang lelaki memeluk menenangkan Encik Edrice.
'Papa.. Jangan la nangis pa.. Ed tak suka la tengok papa sedih macam ni.. Jangan nangis dah eh? Nanti mama sedih tengok papa macam ni.. Tak macho la nangis pa'. Kata Edrian anak sulung Encik Edrice
'Papa rindu dekat mama dan papa rasa bersalah Ed...' Encik Edrice masih menangis dalam pelukan anaknya. 'Ye pa, Ed pun rindu dekat mama tapi nak buat cam mana kita hanya mampu berdoa semoga mama tenang disana. Soal bersalah? Papa tak payah la berasa bersalah dekat pembunuh tu! Ed tak mengaku yang Ed ada adik pembunuh macam dia!' Kata Ed dengan penuh geram terhadap adik nya.
Encik Edrice mengelap air mata nya dan memandang ke arah langit lalu tersenyum.'Btw pa, esok Syazlina, Syazwina and Edward balik. Diorang stay sini and no bantahan tu keputusan Ed' kata Ed dengan tegas. 'Baiklah Ed, Papa pon rindu sangat sangat dengan diorang ni eloklah diorang duduk sekali dengan papa ada la papa peneman..' Encik Edrice berkata lalu terus ke biliknya.
.
.
.
.
.
.
.
.Sorry guys kalau kali ni tak berapa nak best cause I don't have any idea and yah thanks for reading. I really appreciate it muahh 😘
YOU ARE READING
She [SLOW UPDATE]
RandomIa mengisahkan tentang seorang remaja perempuan bernama Evelyn yang hidup aman dan bahagia bersama familynya sehingga disebabkan satu kejadian hidup dia berubah serta merta. Lemah? Perasaan? Tidak wujud dalam dirinya lagi setelah kejadian itu berlak...