Bab 4

21 1 1
                                    

Pov Encik Edrice

'Betul ke tak dengan keputusan aku ni? Arghh lantak la dia pembunuh! Takkan aku nak biarkan pembunuh duduk serumah dengan aku!'.

Aku melangkah ke halaman rumah untuk menenangkan diri. 'Sayang, Abang harap sayang tenang di sana ye... Aaaabg kat sini sentiasa merindui sayang...' Aku memandang ke langit lalu menutup rapat mataku.

End pov

Pov Evelyn

Aku memulas tombol pintu bilik dan meninjau sekeliling mencari papa berada dimana. 'Haihh...Mana la papa ni' omelku sendirian. Tiba tiba aku teringat kata kata  arwah mama 'Ya Allah cam mana aku boleh lupa' aku menepuk dahiku sendiri.

Perlahan lahan aku membuka pintu bilik mana dan terus menuju ke meja di sebelah katil. 'Ya Allah, maafkan aku membuka laci ini tanpa kebenaran ibu bapa ku ya Allah'

End pov

Evelyn menarik perlahan lahan laci meja dan mengangkat satu kotak hitam yang serdahana dan meletakkan nya dia atas katil.

Evelyn membuka kotak, melihat dan membelek surat dan seutas rantai yang berada di dalam, Evelyn memakai rantai tersebut lalu memasukkan kotak hitam berserta surat itu di dalam beg nya.

Lantas Evelyn melangkah keluar dari bilik itu dan terus menuju ke halaman rumah.
'Papa....' Evelyn memanggil ayah nya. Encik Edrice menoleh lalu berkata 'Laaa kau tak keluar lagi BETINA? Skang ni aku nak kau berambus ehh dan jangan jejak lagi ke sini!' Encik Edrice menekan sikit ayat BETINA tu dan mengherdik Evelyn.

'PAPA!! PLEASE PA JANGAN HALAU ELYN PA...ELYN NAK TINGGAL DEKAT MANA PAPA... ELYN DAH TAK DE SAPE SAPE KECUALI PAPA!' Evelyn merayu sambil meninggikan sedikit suara nya. 'KESAH APA AKU KAU NAK PERGI MANA PEMBUNUH!! AKU NAK KAU PERGI SEKARANG!!!' Encik Edrice mengambil semua barangan Evelyn dan mencampakkan ia di luar rumah.

Terkedek kedek (or whatever it is I forgot) Evelyn mengikuti Encik Edrice ke luar rumah. 'AKU HARAMKAN KAU JEJAK KE RUMAH NI DAN AKU HARAMKAN KAU BERJUMPA DENGAN ABANG ABANG KAU!!' Tengking Encik Edrice lalu menghempas pintu.

Kata kata Encik Edrice membuatkan Evelyn terduduk dan menangis. Hujan sudah membasahi bumi tetapi Evelyn masih menangis dan merayu diluar rumah. Evelyn merintih dan mendongak ke langit...

'YA ALLAH, MENGAPA UJIAN INI SUNGGUH BERAT YA ALLAH. KAU BERIKANLAH KEKUATAN KEPADA HAMBAMU INI YA ALLAH. SESUNGGUHNYA HAMBA MU INI SANGAT LEMAH DAN TIDAK BERDAYA MENGHARUNGINYA YA ALLAH. YA ALLAH AKU BERMOHON KEPADAMU YA ALLAH... KAU LINDUNGILAH DAN AMPUNILAH SEGALA DOSA KELUARGAKU YA ALLAH.'

Evelyn bangun dan melangkah meninggalkan rumahnya. Dia berjalan berterusan tanpa arah tuju sekali dipandang seperti orang gila di tepi jalan. Dia hidup sebatang kara dan tidak tahu apa yang perlu dibuat. Tiba tiba.....





.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tiba tiba? Apakah yang terjadi? Wait for next bab ye 😘  Thanks for yang mana still menanti dan membaca cerita saya. I'm really appreciate it 😚❤️

She [SLOW UPDATE] Where stories live. Discover now