Alt dette med North Face eller hva da kaller seg er litt overveldende. Det er så mye jeg ikke forstår. Det er så mye jeg trenger svar på. Alle spørsmålene kommer til å ta knekken på meg om jeg ikke snart får svar på de snart.
Jeg finner frem pcen min og slår den opp. Det må da stå noe på nettet, om det ikke er mye bare noe. Noe som kan besvare noen spørsmålene mine. For ifølge Will og Kayla så er de veldig i søkelyset om tiden, så noe må det stå om dem.
Jeg taster inn the north face i søkefeltet. Flere linker tar form på skjermen. Jeg hadde ikke forventet at det skulle komme opp så mange. Kanskje noen få, sånn kanskje 10, 12. Dette er noe helt annet.
Alle overskriftene er sjokkerende. Denne gjengen tar dette gjeng greiene ganske seriøst. Jeg begynner å skjønne nå hvorfor Will og Kayla var så bekymret. Dette er ikke bare små greier. Denne gjengen er ikke som den gjengen på skolen som kaller seg for såkalte badboys. De guttene som tror de er kriminelle bare fordi de skulker noen timer, eller knuser noen hjerter. Denne gjengen er faktisk kriminell.
- "To medlemmer av The North Face er tatt."
- "Narkosmuggel på havna, The North Face."
- "Politiet er et steg nærmere."
- "The North Face påvirker oss alle."
- "Pass ungdommene deres, The North Face rekrutterer."
- "Hva er The North Face?"
Jeg klikker meg inn på den siste linken. Det virker som et riktig sted å starte.
Hva er The North Face er et spørsmål mange har stilt seg selv i det siste. Helt enkelt forklart er dette en gruppe dannet av nordsidens utstøtte. Denne gruppen består av ungdommer helt nede i 15 års alderen, til godt voksende folk oppe i 30 - 40 års alderen. De har selv sagt at alder ikke har noe å si, så lenge du har det som trengs. Med andre ord, må dere passe godt på barnene deres, for de har gang på gang bevist for oss at dette ikke er noe tull.
Men hva er det egentlig de gjør som skremmer oss så mye? Som nevnt har de bevist for oss at dette ikke er noe de tuller med. Flere avis artikler forteller oss om smugling av våpen, alkohol og narkotiske stoffer. Ikke bare smugler de det inn, men de selger det også til høye priser. Dessverre forteller disse sladder-magasinene oss sannheten denne gangen, og ikke bare et forvridd syn på virkeligheten. Og det stopper ikke ved smugling av diverse ulovlige ting, men ifølge en pålitelig kilde skal de aller største gjengene i området møtes hver fredag for å slåss for moro. Dette er bare deler av det. Det er mye mer enn hva vi kan forestille oss som skjer bak lukkede dører.
De sier som følgende i et privat intervju:
- nordsiden er blinde, de er mobbere, det er et samfunn vi ikke vil være en del av, det er et samfunn vi ikke får lov til å være en del av. Det er nettopp derfor The north side ble dannet, for at alle skal ha en åpen dør, for at alle skal ha en familie. Det vi ville oppnå med det er at vi ønsker at alle skal kunne ha et trygt sted der de kan være seg selv hvem enn nå det er. Det vil si at når de ikke blir godtatt av dere for å være annerledes, blir de godtatt av oss."
Ifølge våres vurderinger så virker ikke som om dette er et trygt sted, spesielt for deres yngste rekrutter. Skal et trygt sted for barn og unge være omringet av våpen, narkotiske stoffer og ikke minst dårlig innflytelse.Men hvorfor skulle Mila, Calvin, Braxton og Levis ønske å være en del av dette? Ingen av dem virker som om de kunne vært en del av dette. Jeg bare skjønner ikke. Hvorfor? Hvorfor er de en del av dette? De er da ikke utstøtt? De er ikke mobbet? De er helt vanlige tenåringer. Tenåringer med håp og ambisjoner akkurat som meg, så hva utgjør forskjellen på dem og meg?
ESTÁS LEYENDO
The North Face
Novela JuvenilEn gruppe ungdommer og voksene som har blitt utstøtt av samfunnet har skapt sin helt egen verden i skyggene. En verden som kun kommer frem om natten. En verden som skjer rett foran øynene våres, men en verden vi ikke ser.