Bol to len sen

93 8 1
                                    

„Lily, mamička povedala, že to nemáš robiť! Lily prestaň!“ Hnedovlasé dievča beží za svojou mladšou sestrou.

„Tuni pozri, je to len zábava!“ zasmeje sa červenovlasé dievča. No sestra ju už dobehne.

„Prestaň!"

„No tak Tuni, nehnevaj sa. Už to nebudem robiť sľubujem.“ Sestry sa na seba usmejú a obíjmu sa. Pred nimi sa objaví čiernovlasý chlapec.

„Zase si nás špehoval?" nahnevane na neho pozrie Tuni. Chlapec mlčí.

„Severus" usmeje sa na neho Lily no on má stále kamennú tvár. Zrazu sa začne meniť. Oblečenie po otcovi, ktoré má na sebe mu už nie je veľké. Pred sestrami zrazu stojí dospelý Severus Snape.

„Severus“ šepne Lily no on ju ignoruje. Lily sa otočí na sestru no tá tam už nie je. Namiesto nej tam stojí niekto iný. Postava v tmavom plášti, ktorej nie je vidno do tváre. Lily sa obráti na Snapea a za ním vidí stáť Petúniu a vedľa nej Jamesa aj so Siriusom, Remusom, Petrom a... Harrym. Lily na nich zmätene hľadí.

„Konečne“ prehovorí postava vedľa nej cudzím hlasom. Prebehne ňou triaška a do očí sa jej začnú drať slzy.

„Severus začni.“ Snape zdvihne prútik a vyšle neverbálne zaklínadlo smerom k Petúnií, ktorá v bolestiach padne na zem.

„Lily!“ Lily sa rozbehne k nej no tajomná postava ju zastaví. Postupne všetci padajú pod Severusovim prútikom na zem.

„Severus, prosím“ Lily padne na kolená a rozplače sa nad tým ako sa zvíjajú v bolestiach.

Z prútika tajomnej postavy výjde zelený lúč svetla smerom k jej synovi.

„Nie!“ skríkne práve vo chvíli kedy sa James hodí pred Harryho.

„Lily, Lily si v poriadku?“ Lily sa strhne a zobudí. Celá spotená so slzami v očiach. „Lily?“ James ju chytí za ruku. Lily vstane z postele a rýchlo podíde k detskej postieľke. V postieľke pokojne leží jej syn. Spí. Lily sa uľaví.

„Evansová“ James k nej podíde a obíjme ju zo zadu. „Bude to dobré áno?"

„James“ Lily sa na neho obráti.

„Bol to len zlý sen.“

„Áno. Bolo to strašné." Lilyne smaragdové oči do, ktorých sa James tak zamiloval zaplavia slzy.

„Pšst. Bude to dobré.“ James ju drží v náručí a hľadí po vlasoch.

„Bol tam. On. Aj Snape“ Lily sa zlomí hlas.

„Nerozprávaj o ňom. O ufňukancovi nechcem počuť ani slovo!" Lily sa jemne usmeje. James ju otočí čelom k sebe a odhrnie jej prameň vlasov z tváre. „Sme tu len ty a ja. A Harry.“ Lily prikývne.

„Milujem ťa Potter.“ James si ju pritiahne bližšie k sebe a pobozká ju.

„Aj ťa milujem Potterová."

„Nič sa nám nestane?“ Nie je to otázka ale prosba.

„Sľubujem. Budeme spolu žiť šťastne tak dlho až ti začnem liezť na nervy. A budeme mať kopec detí aby mal Harry súrodencov. Stále tu budeme mať deti. Keď jedno odíde do Rokfortu aj tak nám tu ostane ďalšie.“

„Ty si blázon.“ Lily sa zasmeje.

„Do teba“ znova ju pobozká no preruší ho Harry, ktorý sa zobudí.

„Poď sem šampión“ James ho vyberie z postieľky a podá Lily. Sadne si vedľa nej a jednou rukou ju obíjme. Druhou rukou pohladí Harryho po vláskoch. „Už to nepotrvá dlho.“

„Harry“ Lily ho s láskou pohladí a zelenoký chlapec zažmurká. „Veľmi ťa ľúbime“ pobozká ho na čelo.

„Hej“ James sa zatvári urazene. Lily sa otočí k nemu a aj jeho pobozká na čelo.

„To bolo všetko?“ Lily s úsmevom prikývne. „Evansová!“

Lily uloží Harryho naspäť do postieľky a chlapček v okamihu zatvorí očká.

„Dobrú noc Harry“ zašepká Lily a vráti sa k Jamesovi. On si ju k sebe pritiahne a pobozká ju.

„Nechcem spať“ šepne Lily.

„Tak nebudeme“ zaškerí sa James.

„A čo chceš robiť?"

„Hmm...“

„James!" Lily ho pleskne po hrudi.

„Veď som nič nepovedal.“

„Ani nemusíš. Stačí, že si na niečo myslel.“

„Neverím, že vieš čítať myšlienky.“

„A čo keď hej?“

„Evansová!“

„Potter!“

„Evansová!“

„Potter!“

„Si šťastná?“

„Čo?“ Lily zarazí Jamesová otázka.

„Či si šťastná?“

„Prečo by som nebola?“

„Neviem“ James pokrčí plecami.

„Mám skvelého syna, manžela ktorý mi sedem rokov strpčoval život, prišla som o najlepšieho kamaráta, moja sestra sa so mnou nerozpráva, musím sa skrývať pretože nejaký šialenec chce na základe nejakého proroctva, ktoré mu mimochodom vykecal môj bývalý najlepší priateľ, zabiť môjho syna. Inak som dokonalé šťastná“ povie Lily mierne ironicky.

„Evansová ja nemám slov“ zasmeje sa James.

„Prečo?“ Lily nevinne zaklipká mihalnicami.

„Pri tebe prestávam rozmýšľať.“

„Si si istý, že len pri mne?“

„Evansová, neštvi ma!“

„Lebo čo?“ Lily mu vyplazí jazyk.

„Zaspím a nechám ťa tu samú so zlými snami“ James sa zatvári výhražne.

„Ako dlho to celé ešte bude trvať?“ Lily sa zase vráti vážny výraz.

„Dumbledore sa postará aby čo najkratšie.“

„Dumbledore je síce skvelý ale nie všemocný.“

„Nelodceňuj našeho starého Dumbyho.“

„Dumbyho?“

„Môžeš byť rada, že nie je Alík.“

„To týmto ste naozaj zabili celé tie roky na Rokforte? Vymýšľaním prezývok pre profesorov?“

„Môžem ti to porozprávať ak chceš. No po Dumbym tu máme samozrejme starú dobrú Minnie, potom Slughy keďže Horko sa Tichošlapovi nepáčilo“ v tejto časti sa Lily rozosmeje a James sa na ňu zamračí. „Je to svätá pravda. Takže potom Sybka to je Trelawneyová..."

„Ty si zo mňa robíš srandu!“

„Iba trošku“ žmurkne James. „Ale môžem ti ešte porozprávať napríklad o pani Norrisovej.“

„Akoby som toho nepočula už dosť“ poznamená Lily.

„Takže, keď sme boli prváci akurát sme sa so Siriusom vracali od Dumbledora kam nás poslala Minnie a dával trest za to, že sme predtým na transfigurácií...no v podstate odignorovali to, že je transfigurácia. No jednoducho sme po ceste stretli pani Norrisovú a to sme si nemohli odpustiť. Bolo to síce detinské to áno ale tak kedy inokedy sa nám mohla naskytnúť takáto príležitosť. Obaja sme vytiahli prútiky“ James pozrie na Lily.
„Dobrú noc“ zašepká a ľahne si vedľa nej.

„Filch aj tak nikdy neprišiel na to kto z jeho mačky urobil chodiacu dúhu“ dopovie si James po chvíli so spokojným úsmevom už sám pre seba.

Bol to len sen (HP ff)Where stories live. Discover now