01

415 29 20
                                    

Hoofdstuk 1

Drie jaar later

'Frenkie de Jong speelt eerste officiële wedstrijd in Barcelona-shirt'

'De Jong uitgeroepen tot man of the match na basisdebuut in Camp Nou'

'Raar, hè?' glimlachte Mikky. We zaten aan de keukentafel met zijn tweeën. Frenkie was op de club. Mikky en ik waren na de wedstrijd gelijk naar hun appartement gegaan. Het internet stond vol met nieuws over hem en zijn debuut.

'Ja,' knikte ik. 'Zijn eerste officiële wedstrijd en hij wordt uitgeroepen tot beste speler van de wedstrijd. Het is niet normaal. En dat precies drie jaar na de verdwijning van Tris. Zou het dan toch iets betekenen?'

Mikky haalde haar schouders op. 'Misschien.'

'Wil je nog thee, Mi?'

'Ja, graag,' stemde ik in.

Terwijl Mikky thee aan het zetten was in de keuken, zag ik het scherm van mijn telefoon oplichten. Snel greep ik naar mijn telefoon.

Carel Eiting:
Wanneer zie ik je weer? Ik mis je heel erg!! Xx

'Berichtje van Carel zeker?' gokte Mikky en ze draaide zich naar me on.

Ik werd knalrood.

'Het begint echt serieus tussen jullie te worden, hè?' vroeg Mikky grijnzend.

'Ja, maar het is nog niet officieel,' zei ik. 'We doen het rustig aan.'

Mijn vingers gleden over het scherm om Carel te antwoorden.

Mia de Jong:
Aankomende vrijdag vlieg ik terug. Ik mis jou ook! X

Carel Eiting:
Was het maar al vrijdag... *zucht*

Mia de Jong:
Nog maar twee dagen!

Carel Eiting:
Zal ik je ophalen van Schiphol vrijdag en dat we daarna wat leuks gaan doen?

Mia de Jong:
Jaaaa!! <3

Carel Eiting:
Ik hoor nog wel hoe laat je aankomt! Xx

'Weet Frenk er eigenlijk van?'

'Ja, Carel heeft hem verteld dat jullie aan het daten zijn. Hij vroeg zelfs om toestemming voordat jullie begonnen met daten,' antwoordde Mikky, 'hij is heel blij voor jullie. Zeker na Toby gunde hij jou iemand die goed voor je is.'

'Weet je, ik zag Toby laast lopen. Hij was met een meisje en ze zagen er verliefd uit. Waarschijnlijk is hij ook al tien keer vreemdgegaan in zijn nieuwe relatie, net zoals hij bij mij deed.'

'Heb je zin om naar het strand te gaan?' vroeg Mikky. 'Het is lekker weer.'

'Daar zeg ik zeker geen nee tegen!'

-

'Dit ijs is echt overheerlijk,' zei ik.

'Ik weet het,' lachte Mikky. 'Naar mijn mening de beste van de stad.'

'Frenk zal wel jaloers zijn dat we zonder hem zijn gegaan,' lachte ik.

'Oh, dat zal hij zeker zijn.' Mikky moest ook lachen.

Genietend nam ik een hap van mijn vanille-ijs, terwijl ik mijn ogen uitkeek op het strand van Barcelona.

'Hola, señora's,' Frenkie kwam aangelopen. Hij had zijn zonnebril hoog op zijn neus zitten.

RevengeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu