Rumrumce (Rümeysa)

272 45 292
                                    

rumrumce

1- Bize biraz kendinizden bahseder misiniz? 

Biraz deliyim, biraz psikopat. Değişik bir kafa yapım var. Cinsiyetim kadın ama kadınların özelliği yok sanki bende. Odunum ama yazdığım hikayelerde romantik olabiliyorum. Anormalin tekiyim bence.

 2- Yazmanızda ki en büyük etken nedir? 

Yazmak hep hayalimdi. Beşinci sınıfta iken yazar olmayı hayal etmiştim bir an. Ama sonradan vazgeçtim. Yani yazmaya başlayınca, yazdıklarım mükemmel gelmedi. Ben de bu uygulamada karalamaya karar verdim. Yazmak bana iyi geliyor.

 3- Ne zamandan beri yazıyorsunuz? 

2016 yazdan itibaren tam olarak yazdım bir şeyler diyebilirim. Yani kurgu olarak. Ama küçükken de kendimce bir şeyler denerdim. 

 4- Yazarken nasıl hissediyorsunuz? 

Yazarken aşırı rahatlamış ve mutlu hissediyorum. Çünkü karakterlerimi çok seviyorum :')

 5- Yazarken çektiğiniz en büyük zorluk nedir? 

Bazen duyguyu geçiremediğimi düşündüğüm için zorlanıyorum. Bir de kafamdaki sahneleri bazen yazıya dökemiyorum. 

 6- Şu ana kadar aldığınız en kötü yorum neydi? 

 Kötü yorum değil de eleştiri almıştım. O da benim kendimi düzeltmem gerektiğine dairdi. Ve ben de kendimi düzelttim bazı konularda. Ama hâlâ gelişmem gereken konular var.  

 7- Şu ana kadar aldığınız en güzel, aklınızda kalıcı, sizi duygulandıran yorum neydi? 

 Hikayelerimi okuyanların bana yazdığı o kadar içten yorum var ki... Ayrım yapamam. Hepsi benim için özel. 

8-Hayal dünyanızı bu kadar genişlemesine sebep olan olaylar nelerdir? 

Hayal dünyama geliştiren olaylar nedir, bilmiyorum. Ama küçüklüğümden beri hayal gücün ne kadar geniş yorumlarını alıyorum. Ve en önemlisi, ben yaşadıklarımı da yazıyorum. Çekirdek adlı hikayemde komik sahnelerin hepsini nerdeyse yaşadım. Hele de Mehir'in dedesi

 9- Kitaplarınızdaki ilham kaynaklarınız nelerdi? 

İlham kaynağım her şey olabilir. Örneğin bir gün dayım bir şeyler anlattı ve ben şekillendirip yazdım. İlham kaynakları belirli değildir, her şey olabilir. 

 10- Bugün ki bakış açınız ve önceki bakış açınız arasında farklılık oldu mu? Olduysa ne gibi farklılıklar oldu? 

 Bakış açım gün geçtikçe değişti. Örneğin; daha bir ergen iken Wattpad üzerinde yazılan bazı kitaplar bana göre güzeldi. Ama yaşım geçti ve aslında hiç bana göre olmadığını fark ettim. Özellikle kadınların alçaltıldığı konuları idrak ettiğimde bakış açım fazlasıyla değişti.

 11- Yazmak yetenek ister mi? Yoksa sonradan öğrenilebilir mi? 

Bu soru biraz zor. Ama yazmak isteyen sürekli deneyebilir. Yetenek de olabilir. Sonradan da gelişebilir. Tartışılır.

12- Yazmak sizin için hayat boyu süren bir serüven mi yoksa? Yoksa geçici heves mi?

 Sanırım... ben hep yazacağım. Çünkü yazmak, hayatımın bir parçası oldu.

 13- Türkiye'de ve dünyada en beğendiğiniz yazar / yazarlar kimler? 

Yazarları ayırmam. Beğendiklerim var. Ama birer tane söyleyeyim. Zülfü Livaneli (hayranıyım), Khaled Hosseini.

 14- Hayatta gerçekleştirmeyi istediğiniz en büyük şey nedir? 

Sanırım ben çocuklara, kadınlara, hayvanlara elimden geldiğince yardım etmek istiyorum. Ve umarım, bir gün hepsine yetecek imkanım olur. 

 15- Sizin için aşk ne demektir? 

Aşk bir sudur, iç iç kudur xjwhkxhwmdjwmdhmsdh

 16- Elinizde sihirli bir değnek olsaydı, dünyada neyi değiştirmek isterdiniz?

 Sihirli değneğim olsaydı, adaletsizliği düzeltirdim... 

 17- Betimlemeyi en çok sevdiğiniz zaman hangisidir? 

Sanırım betimleme yapabilen biri değilim. Ama romantizm sahnelerinde kullanmayı severim. 

 18- Kitaplarınızda kendinizden soyutlanmış karakterleri mi yoksa sizi yansıtan karakterleri mi anlatmak daha güzel geliyor? Yani eserlerinizin sizi yansıtması hoşunuza gider mi? 

Hikayelerim çoğu yerde beni anlatıyor. Hikayelerimi okuyanlar beni de tanımış oluyor. 

 19- Kitabın adını mı yazmadan önce mi yazdıktan sonra mı belirlersiniz?

 Hikayelerimin isimlerini yazmadan önce belirledim bu zamana kadar. 

 20- Belki biliyorsunuzdur. Her başarılı insanın arkasında biri vardır. Sizin arkanızda biri var mı? Varsa neyiniz oluyor?

 En başta ailem. Ailem her konuda bana destek. Onun dışında arkadaşlarım. Ve en önemlisi bu platformdaki yüzlerce özel insan. Hepsi benim için değerli.

Röportaj için teşekkür ederim :') Son bir şey daha. Yanımda olan herkese sonsuz teşekkürler. İyi ki varsınız, aslan parçaları. ❤ 

Rica ederiz :)

Bu bölümde bizimle röportaj yapan Rümeysa' ya sonsuz teşekkürler...❤

WATTPAD YAZARLARI İLE ROPÖRTAJHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin