1-Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?
İsmim Sudenur, 18 yaşımdayım, lise sona geçtim, ikizler burcuyum, Sakarya da doğdum, büyüdüm, yaşıyorum. Haddinden fazla neşeli ve pozitif, insanlarla samimi birisiyim. Başta çok soğuktun diyenler var ama bence samimiyim. Dengesizim, dakikam dakikamı tutmaz. Yemek yemeği çok severim. Hemen sinirlenebilen bir yapım var. Çok üşengecim. Hobilerim kitap okumak, müzik dinlemek, yeni yerler keşfetmek; fobilerim hiç görmemiş olsam bile yılan. Onun dışında sanırım fobim yok. Şu an aklıma gelenler bunlar.
2- Yazmanızda ki en büyük etken nedir?
Aslında bir anlık hevesti. Hiç unutmam, bir gün okuduğum kitabı bitirdim ve bir süre öylece etrafa bakarak kitabı sindirmeye çalıştım. Sonra bir anda gelen istekle elime bir kağıt kalem alıp yazmaya başladım. Aslında eskiden de yazardım ama daha çok çocukça şeylerdi. İçimde hep bir yazma isteği var ve bunun hiçbir zaman geçeceğini düşünmüyorum.
3- Ne zamandan beri yazıyorsunuz?
Aslında bu sorunun cevabını herkese farklı veriyorum çöqsnsxvhs 10. sınıfa geçtiğimde yazmaya başlamıştım. Şimdi ise 12'ye geçtim. Yani nereden baksan 2 yıldır yazıyorum.
4- Yazarken nasıl hissediyorsunuz?
Yazarken rahatlıyorum, gerçekten böyle oluyor. Mesela kendimi çok kötü hissediyorsam elime bir kağıt kalem alarak o an aklıma doluşan şeyleri not ediyorum, bilakis mutlu zamanlarımda da öyle. Sonra o yazdıklarımı kurgularımın içine güzelce yerleştiriyorum. Yazmak o kadar rahatlatıyor ki herkese bunu önerebilirim.
5- Yazarken çektiğiniz en büyük zorluk nedir?
Yazarken belkide tek zorluğum yansıtamadığım duygular olabilir. Karşı tarafa geçirmem gereken ama bir türlü yazamadığım o duygular...
6- Şu ana kadar aldığınız en kötü yorum neydi?
Şu an aklıma gelen aşırı saçma bir yorum var. İlk defa kurguma, karakterlerime değil de kitabımın kapağına bir eleştiri gelmişti. Kitap kapağı yapma uygulamasından bir kapak alıp kitabımın kapağına koymuştum. Gelen yorum da şuna benzer bir şeydi: "O kadar insan saatlerce uğraşıp kitap kapağı yapıyor fakat sen sadece kopyala yapıştır yapmışsın. Yaptığın emek hırsızlığı." Buna oturup dakikalarca güldüğümü hatırlıyorum. Hayatımda alıp alabileceğim en saçma ve en gereksiz yorumdu sanırım.
7- Şu ana kadar aldığınız en güzel, aklınızda kalıcı, sizi duygulandıran yorum neydi?
Aslında onlarca yorum var. Bu platformda her ne kadar gereksiz olduğunu düşündüğüm insan varsa onun on misli de değerli insanlar var. Onlardan gelen bir nokta yorumu bile benim için çok değerli. Ama doğum günümde gelen mesajlar beni her zamankinden daha çok duygulandırmıştı.
8-Hayal dünyanızı bu kadar genişlemesine sebep olan olaylar nelerdir ?
Çünkü hayal kurabiliyorum. Hayal dünyam geniş olunca bu direkt olarak yazdıklarıma da yansıyor.
9- Kitaplarınızdaki ilham kaynaklarınız nelerdi?
Bilmem, bir ilham kaynağım yok. Öyle dümdüz yazıyorum işte.
10- Bugün ki bakış açınız ve önceki bakış açınız arasında farklılık oldu mu? Olduysa ne gibi farklılıklar oldu?
Kesinlikle olmuştur. Mesela ilk zamanlar okuduğum kitaplardan etkilenip klişe olayları yazıp atıyordum. Fakat şimdi klişe ve daha önce yapılmamış olması için uğraşıyorum, düşünüyorum. Sorunun cevabı kesinlikle oldu.
11- Yazmak yetenek ister mi? Yoksa sonradan öğrenilebilir mi?
Bu soru gerçekten güzelmiş. Şöyle ki öncelikle yazmak heves ister. Bir insanın içinde yazma isteği varsa bence yapamayacağı şey yoktur. Sonradan okuyarak, uğraşarak bir şekilde öğrenilebilir bence.
12- Yazmak sizin için hayat boyu süren bir serüven mi yoksa? Yoksa geçici heves mi?
Ben gerçekten maymun iştahlı bir insanım. Bir şeyi başardıktan sonra benim için önemsizleşir ama yazmak hiçbir zaman öyle olmadı. Hiçbir zaman sıkılmadım ya da vazgeçmedim. Umarım hayatımın sonuna kadar da böyle devam eder.
13- Türkiye'de ve dünyada en beğendiğiniz yazar / yazarlar kimler?
Çok fazla yabancı kitap okumam, isimler karışıyor diye xnaihdanxks ama Jennifer Mcmahon'un bir kitabı çok hoşuma gitmişti. Onun kitaplarına devam etmeyi düşünüyorum. Türk olarakta bu günlerde İpek Ongun ve Miraç Çağrı Aktaş'a takmış durumdayım.
14- Hayatta gerçekleştirmeyi istediğiniz en büyük şey nedir?
Son sınıf olduğum için bu aralar konumuz üniversite sınavı.Şu sıralar en büyük hayalim Türkiye de tanınan bir iç mimar olmak.
15- Sizin için aşk ne demektir?
Aşk, karşındaki kişiyle arkadaş olmaktır. Her derdini sıkıntını ona anlatmaktır. Kendinden fazla karşındakini düşünmektir. Ama maalesef günümüzde aşk kavramı çok farklı bir boyut kazandı.
16- Elinizde sihirli bir değnek olsaydı, dünyada neyi değiştirmek isterdiniz?
Güncel konumuz kadın cinayetleri olduğu için kesinlikle bu tür erkekleri yok etmek isterdim. Kadın'a saygı duyan, onları koruyup kollayan ve Kadın'ın ne demek olduğunu bilen adamları çoğaltırım.
17- Betimlemeyi en çok sevdiğiniz zaman hangisidir?
Kesinlikle gece. Herkes uykuda, etraf sessiz, karanlık ve kendinle baş başasın. Daha iyi zaman dilimi mi var.
18- Kitaplarınızda kendinizden soyutlanmış karakterleri mi yoksa sizi yansıtan karakterleri mi anlatmak daha güzel geliyor? Yani eserlerinizin sizi yansıtması hoşunuza gider mi?
Aslında kendimi yansıtan karakterleri anlatmak daha kolay olurdu fakat hayır, kendimden soyut, benden çok farklı karakterler yazıyorum. Zor oluyor mu? Evet ama öyle denk geliyor. Bir kurguya başlamadan önce karakteri belirliyorum ve nedense bana hiç benzemiyor.
19- Yazmaya başlayınca çevredeki tepkiler nelerdi?
Bu uzun bir serüven şöyle anlatmaya başlayayım. Okulda yazmaya başladığımı dört-beş tane arkadaşıma söyledim ve kesinlikle en beklemediğim kişiler bile büyük destek oldular. Daha birkaç hafta önce anneme açıkladım ve söylediği şey de 'bana göster yazdıklarını, eğer gerçekten becerebiliyorsan seni kursa yazdıralım ve bunun üzerine git' demek oldu. Annemden böyle bir söz beklemezdim onun dışında iki hafta önce falan benden büyük bir ablama söyledim ve beni hemen takibe aldı hatta belki bunu okur bilemiyorum onların desteklemeleri gerçekten beni çok memnun ediyor.
20- Belki biliyorsunuzdur. Her başarılı insanın arkasında biri vardır. Sizin arkanızda biri var mı? Varsa neyiniz oluyor?
Wattpad'e başladığımdan beri yanımda olan tek bir kişi var. O da 10 senelik arkadaşım. Her şeyimi onunla paylaştım. Bana kurgu fikri verip yazmam için destekledi, ona çok şey borçluyum. Keşke Wattpad hesabı da olsa ):
Bu Bölümde Bizimle Röportaj Yapan Sude' ye Sonsuz Teşekkürler...💖