🔴První nezbedník

84 10 1
                                    

Byla varována, že je to těžký oříšek. Byla na to připravená. Nicméně se ukázalo, že ten Potterovic kluk je ještě daleko horší a drzejší než se o něm povídá.

Hned první hodinu vyrušoval a hádal se s ní. Na to má čas! Určitě se bude celou vyučovací hodinu hádat s tím rozmazleným frackem! Takových nafoukaných hošánků už potkala! ,,Lóra spadla na hubu, hodíme ji do krbu! Není hezká, ani fajn, bude dobrá na podpal!" Ale Potter byl výjimečný ve své pýše a nabubřelosti. Naprosto a totálně sabotoval její vyučování. Když něco nešpital té Grangerové, tak dělal grimasy, kdykoliv promluvila.

Dolores seděla ve svém kabinetu, popíjela čaj, aby se uklidnila a sledovala radostně si hrající koťata. Jak se vůbec opovažoval? Věnovala tolik času a energie, aby se vypracovala tam, kde teď je. A nějaký malý ufrfněný kluk si na ni bude vyskakovat a tvářit se, že zná všechno líp než ona. To Dolores celá léta snášela posměšky, ne Potter! To Dolores byla osamělá, ne Potter! To Dolores musela obětovat všechno, aby ji začali brát lidé vážně, ne Potter! To Dolores se potýkala celý život s předsudky vůči její osobě, protože je ,,slabá žena", ne Potter! Frustrovaně vydechla, položila šálek čaje na stůl a promnula si znavené oči.

Těch nocí, které probděla. Těch dnů, kdy byla na dně. A k čemu? Aby skončila ve škole, kde nic nefunguje tak jak má. Aby zachraňovala pověst škole, která už je dávno ztracená. Brumbál na její rady stejně nedal. Neustále si dělal, co chtěl. Přitom z bezpečnostního hlediska byla tato škola smrtelná past! Jak si Dolores pečlivě nastudovala, během několika let tu byli studenti napadeni Baziliškem, trollem, vrahem uprchlým z Azkabanu... A minulý rok dokonce jeden chlapec zemřel! To byla nedostatečná snaha pedagogických pracovníků! To nebyla pouze náhoda, náhody v takovémto počtu nejsou statisticky možné! Řekla Brumbálovi: ,,Musíte zajistit, aby vaši studenti byli v bezpečí. To uděláte nejlépe tak, že určíte jasná pravidla, podle kterých se budou muset všichni bez výjimek řídit." A Brumbál? Nic. Pouze se zastává svých podřízených, z nichž v předchozích letech jeden zemřel, druhý přišel o paměť, třetí byl vlkodlakem a čtvrtý byl (zase jiný) azkabanský vězeň. Tohle bylo absurdní! Celá tahle škola byl jeden velký vtip! Navíc se Dolores zdálo, že Brumbál naprosto okatě a bez skrupulí nadržuje Nebelvíru. To už rovnou mohl na začátku školního roku vyhlásit vítěze kolejí! Oproti tomu Zmijozelu každý den byly v přesýpacích hodinách odebírány body skoro bezdůvodně. Celé to bylo na hlavu postavené. Tohle přece není fér! Jak se studenti mají naučit být čestnými, když jsou vedeni k tomu, aby podváděli, lhali a už ze zvyku nenáviděli Zmijozel? A co ti profesoři? Jak bylo možné, že jasnovidectví vyučovala žena, která tento obor neměla vystudovaný? Takhle to nemá fungovat! Každý má zastávat pracovní funkci, na kterou má příslušnou kvalifikaci! Nikoliv učit z toho důvodu, že se Brumbálovi zachtělo! A bylo vůbec jasnovidectví uznáno jako magický obor? Nebylo diskutabilní a pochybné? Podle Dolores ano. A Dolores se vyznala. Byla donucena k tomu, aby znala všechny zákony, všechna svá práva, všechny své povinnosti nazpaměť. Tím pádem znala všechny zákony, práva a povinnosti i ostatních kouzelníků, mudlů i jiných bytostí. 

Nebudu slabá!

Úsměv, Dolly! ✔️ HPFFKde žijí příběhy. Začni objevovat