Hoofdstuk 1

559 9 0
                                    

Tringgggggg... Het heerlijke geluid van de bel. Daar zit Puck al de hele dag op te wachten. Het moment dat de bel gaat en dat ze eindelijk naar huis mag. Vandaag was het weer een lange zware dag op school. Ze hadden met mentoruur vandaag over homo's en lesbiennes. Ze heeft het er maar al te moeilijk mee. Niemand begrijpt echt hoe ze zich voelt. Nou niet meer aan denken en gauw naar huis! Ze stapt op haar fiets en rijdt snel weg van het schoolplein. Als ze na 30 minuten fietsen thuis komt, zijn haar beide ouders al thuis. 'Hoi mam, hai pap!'gilt ze naar boven. Haar ouders zijn altijd boven aan het werk al ze al terug zijn van hun werk. Zwaar irritant, maar soms ook wel fijn. Dan heeft ze even rust. 'Dag lieverd!'hoort ze haar moeder roepen. Ze gaat gauw naar binnen en pakt een kop warme chocomel. Ja daar is ze echt aan toe. Na zo'n zware dag als vandaag voelt ze zich echt een fysiek wrak.

Haar mentor was vandaag aan het vertellen over homo of lesbie zijn en iedereen begon te lachen. Blijkbaar vinden de mensen bij haar in de klas dat heel erg grappig. Zij kon er de lol niet van inzien. Ze zal toch een keer aan haar vriendinnen moeten vertellen dat ze kei verliefd is. Ze is wel benieuwd hoe ze er op zullen reageren. Straks gaan ze lachen, of vinden ze het super leuk, of anders haten ze haar. Owh, wat kan ze nou doen?

Als Puck aan haar huiswerk zit zet ze haar muziek altijd zo hard al het maar kan. Dat is iets waardoor ze beter haar huiswerk kan maken. Het is heel gek. Bij de meeste mensen werkt het juist andersom, maar bij haar heeft het een positieve werking. Als ze de eerste tonen van 'Wherever You Are' van 5 seconds of summer hoort, krijgt ze tranen in haar ogen. Had zij maar iemand die zoveel van haar hield. Dan komt er een stukje dat tranen in haar ogen brengt:

Torn in two and I know I shouldn't tell you but I just can't stop thinkin' of you, wherever you are.

Ohhh, waarom maakt dit stukje haar toch telkens aan het janken? Ze weet dat ze het moet vertellen,  maar ze kan het niet. Niet na wat er de vorige jaren allemaal is gebeurt. Ze is er nu nog veel te kwetsbaar voor. Ze is bang, dat ze het nooit iemand durft te vertellen.

Hopeloos verliefdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu