Mikhail pov
" Good Morning Boss !" staff² tersenyum melihat Bossnya yang senyum sampai ketelinga itu .
"Morning guys.. How are you guys ? " kataku pada mereka.
"I fine"
"fine boss! "
"Good . Harap baik baik sahaja okay? Dah sambung buat kerja.. " Mereka Hanya menggangguk sahaja. Aku berlalu masuk dalam pejabat aku .
"Korang korang boss kita tu macam happy je? Mesti dia bahagia dengan wife dia kan? " kata salah seorang pekerjanya, aku hanya senyum, yah aku bahagia samgat dengan isteri aku yang sangat memahami aku alhamdulillah.
Let's me see you smile let's me see you laugh let's your worries go away and never come again..
Bunyi handphone.
"Waalaikummussalam Sayang, ha ada apa call abang ni? "
Senyap
"Ouhh boleh je sayang abang izinkan tapi jangan lelama nanti abang risau "
Senyap
"okay abang tunggu kat rumah bai sayang muaahhhhhhhhh! "
*Senyum*
Tok! Tok! Tok!
"Masuk !"kataku
"Ouh kau ha ada apa ? "kataku, aku melihat ada dua orang yang membawa beg seorang wanita seorang lelaki, yang lelaki tu aku kenal lah but yang perempuan tu sape yek? Hm.
"Danish Mikhail kau kenal tak perempuan ni ? " katanya yang menunjukkan jari nya ke perempuan itu.
Aku menggeleng "Tak ,siapa tu? "aku bertanya .
"Lahai takkan kau tak kenal? Dia kenal kau kut " sinisnya.
"Eh? Siapa? "aku mula bangun dari tempat duduk ku.
Huhh kau tak kenal aku? Mentang mentang lah kau dah kahwin lupa aku , kau tengok aku jahanam kan keluarga kau HAHAHAHAHA!
"Ady aku serius ni sapa ni? " aku menyoal lagi, dengan nada tak puas hati.
"Kau boleh buka selendang dia tu. "jawabnya.
Aku mula mendekatkan diri ku aku menyelak selendang nya. Terdiam.
"Haa dah tengok? " sergah Ady."Apahal Kau bawa betina sundal ni? " Aku tinggi kan suara aku.
"Asal? Kau tak suka? "soalnya dengan pandangan yang tajam.
"Elly asal kau ikut dia ni? Macam mana kau kenal Ady ni? "
" Lah u tak tahu ke dia ni sepupu i ahaha takkan u lupa? Kecil je dunia ni "ketawa sinis.
"Ya ! Elly ni sepupu aku Mikhail.. HAHA tak sangka kecik je dunia, dulu kau buang dia sampai tersungkur kat jalan, kau buang dia macam sampah kau kata dia pisau cukur kau kata betina sundal HAHAA aku dah lama nk cari kau akhirnya masa . Kita kat U dulu kita kawan tak sangka kau orang nya yang hancur kan masa depan dia ! Tak guna kau !" Satu penumbuk di pipi Mikhail.
"Arghhhhh! "
"Nah rasakan tu hukuman kau buang sepupu aku, suatu hari nanti akan ada kesedihan kau alami ingat! " Ady dan Elly pergi dari situ.
"Shit! Tak guna kau! Kau memperbodohkan aku !jahanam lah kau sial! " Aku menyapai telefon bimbit aku .
"Hello sayang, sayang kat mana...? "
💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
Sarra pov,
"Hello abang sayang dah sampau rumah dah kenapa? " Aku bertanya balik.
Senyap
"Ouh , sayang dah sampai rumah ni nak masak, serius abang nak dinner kat rumah mummy? Okay siap "kata ku dengan nada gembira.
Senyap
"Okay abang bawa kereta elok elok jangan laju laju okay? Sayang abang muah Assalamualaikum abang. " Senangnya hati aku suami ku makin hari makin sayang. Alhamdulillah.
Harini aku masak makanan kegemaran suamiku , tak salah kan? Hehe mummy pun cakap kena ikat perut suami supaya tak kenyang diluar lagi bahaya fuh! Selisih malaikat 44 jangan! Aku tak sanggup!
Sementara menunggu Mikhail pulang aku mengajak Lia menolong aku di dapur, yelah kan nak siapkan makan malam bersama keluarga mestilah. Setelah Lia panggil Mummy dan Daddy, bunyi enjin kereta Mikhail balik dari kerja, tiba masanya untuk menyambut. Tak hairan lah mummy daddy melihat aku menyalam dia, sudah adat.
Usai makan, aku Lia mengemas meja makan . Dia membasuh pinggan aku tolong lap lap pinggan hendak simpan di Kabinet -
"Hmm kak..? " Lia memanggil aku, aku pun menoleh ke arahnya.
"Ye ada apa ?" soalku.
"Akak taknak ke duduk rumah sendiri? Yelah akak kan dah kahwin dengan Abang Mikhail taknak ke bahagia berdua? "Ujar nya aku tergelak, haish budak ni ada je soalan nya.
"Teringin juga tapi entahlah abang kamu tu tak cakap pun nak pindah rumah, dia senyap memanjang soal ni, akak pun taktahu " aku menjongketkan bahu. Haah dia pun pelik kenapa Mika taknak pindah rumah, biasanya bila lepas kahwin pindah rumah. Entahlah aku pun malas nak panjang kan cerita.
"Akak tak tanya abang ke? "dia menyoal lagi.
"Sebenarnya teringin nak tanya juga tapi terbantut. "jawab ku sengih kelat.
"Apa lah akak ni terbantut pulak macam berak tak lepas.. " gelak pecah ,sesudah tu aku naik ke atas, Lia pun dah masuk kebiliknya mungkin ada kerja agak nya. Hm..
"Assalamualaikum abang.. "Beri salam dengan menggoda ehh? Tak tak bukan menggoda tapi dengan merdu syahduuu.. Dia menoleh.
"Waalaikummussalam sayang.. Masuk lah, dah siap kemas ke? " soalnya, dia membelek kertas kerja nya di meja tulis banyak melambak busy betul abang aku seorang ni..
"Dah berbual dengan Lia tadi sampai nak pecah tekak" Gelakku, padahal tak pecah pun sengaja nak riuhkan susasana hening dibilik ni.
"Aiyoo sayang pandai buat lawak eh.. Pergi lah masuk Maharaja Lawak Mega tu confirm menang punya " katanya dengan bangga, aku tergelak kecil, dia ni kalau satu hari tak puji tak boleh ke? Mahu tak nye kembang sebumi nanti? Gi.. La
"Hesyy abang ni nak ke kalau saya masuk Maharaja Lawak tu? Kang bukan jadi pemenang jadi Queen Orang pulak.. " Jawab ku, dia tersengih.
"Alah sayang abang gurau je lah tu pun nak ambil serius bergegar tulang rusuk abang nanti " Ujarnya, haa tu tahu pun. Bergegar belum puting beliung lagi. Haha..
Aku pergi ke atas katil dan menyelimut diri ku terasa penat! Huh tak sangka kerja rumah pun boleh penat ye lah orang dah beristeri ni macam macam buat kerja ye tak? Lalu aku terasa hangat di dahi ku, bau harum CK one wangi menusuk kalbu upss! Bukan menusuk hidung hehe. Suamiku pandai goda, bersaksikan kan kipas aircon hanya dia dan Mikhail sahaja yang tahu, waktu tu saat itu bahagia bersama seorang pasangan suami isteri.
Bersambung...
Haii guyss!? Lama tak tunggu aku update? Hmm masalah demi masalah ni. Idea tak muncul okeyh guys harini aku update paling banyak tau jangan tak baca pulak ?!okay guys thankyou readers! Vote 💖❤😘
YOU ARE READING
Mr. Arrogant Sebelah Rumah [TERBIT]✔EBOOK
Romance📌[SUDAH TERBIT] Dia Hanya Seorang Lelaki Ego , Jatuh Hati Pada Seorang Perempuan Yang Kasar . Write : 14/1/19 End : 7/11/19 High Ranking #Twins DILARANG CIPLAK MEMCIPLAK OKAY! 📵⛔⚠ *Pengunaan Bahasa kasar digunakan, maaf kalau ada yang tak suka,. ...