orphanage

19 3 0
                                    

Nick, Casey en ik woonden allemaal in het zuidelijke deel van Mississippi, ik was een beetje een tomboy, dus ik ging met ze om en genoot echt van wandelen en paden door het bos maken. Het was dus midden in de zomer en we waren op een van onze vele wandeltochten toen we een klein pad vonden dat duidelijk door mensen was gemaakt. En dus volgden we het.

Het pad was verrassend lang. We liepen er ongeveer een uur overheen en het begon donker te worden, ik stond op het punt mijn vrienden te vertellen dat we terug moesten gaan waneer het pad uitkwam op een grote open plek. De open plek was ongeveer zeventig meter breed en in het midden ervan stond een groot bakstenen gebouw dat ongeveer drie verdiepingen hoog was, misschien vier. Ik vroeg me af waarom we dit nog nooit eerder hadden gezien en ging langzaam verder. Met gras bedekte steen, ooit een loopbrug, leidde naar de deur. Een bord was boven de deur gemonteerd, maar in de zware duisternis kon ik het niet zien. Ik liep naar het gebouw en hoorde Nick en Casey achter me mompelen, en begonnen me daarna stilletjes te volgen. Toen ik eenmaal dicht genoeg bij de deur was, kon ik vaag onderscheiden wat het bord las, in grote zwarte letters:

"Vervoer Weeshuis."

Raar, een griezelig weeshuis in het bos dat we nog nooit eerder hebben opgemerkt ...

Ik opende de deur, die luid kraakte, liep toen naar binnen en Nathan volgde mij op mijn hielen.

"Ik denk niet dat dit zo'n goed idee is jongens ..." begon Casey.

"Oké, dan kun je hier in het bos blijven, alleen, in het donker," zei ik. Met die logica volgde hij op de voet. Er was een kleine wachtkamer en een deur aan elke kant. De kamer was verlaten en de houten vloer was gaan rotten. Het was moeilijk te zien, maar het lukte me om me een weg te banen naar de balie van de wachtkamer. Een dikke zwarte substantie bedekte de toonbank en terwijl ik rondkeek begon ik het overal op te merken, de muren en vlekken ervan op de vloer spetterend.

"Raar, nietwaar ..." begon ik, maar toen ik me omdraaide waren mijn vrienden nergens te bekennen. "Heel grappig ... hou op met spelen!"

Ik riep dat ik ongemakkelijk begon te worden, maar toen ik niets hoorde, besloot ik rond te kijken. Ik nam de deur links, die leidde naar een lange gang met deuren aan elke kant. Het was zo donker dat ik het einde niet kon zien. Ik stond op het punt om naar buiten te lopen toen ik geluid hoorde komen uit de gang dat leek op het gegrom van een dier. Ik voelde me rond en vond wat voelde als een lichtschakelaar en terwijl ik het naar boven draaide, was ik verrast om te zien dat lichten begonnen te knipperen. Ze kwamen één voor één de gang door, tot het aan het einde van de gang kwam. Er stond een scène van afgrijzen: een klein meisje in wat ik vermoedde, was een nachthemd voor een gesloten deur aan het einde van de gang, haar jurk en slippers bedekt met de zwarte goo die ik eerder had opgemerkt. Een van haar ogen was melkachtig en glazig terwijl de andere slechts een verminkte bloederige puinhoop was. De huid aan de rechterkant van haar kaak was weggescheurd, zodat ik de tanden in haar mond kon zien, zwart en verrot. Ik onderdrukte een schreeuw en het meisje keek me recht aan. Dat ene glanzende oog leek me recht in te kijken en toen sprak ze met een zachte meisjesachtige liedstem:

"Laten we het run-spel spelen."

Ik versteende automatisch mijn benen konden niet bewegen. Het meisje begon langzaam naar me toe te strompelen. Haar gezicht vertrok in een gruwelijke grijns. Ik dwong mezelf terug te lopen naar de wachtkamer waar ik de deur dichtsloeg. Ik ademde zwaar toen ik het hoorde, kleine giechels die klonken alsof kinderen van boven mij kwamen. Toen leek het dak op zichzelf in te storten, en het laatste wat ik me herinner is een luid knetterend geluid en die gruwelijke giechelen, voordat de wereld vervaagde tot zwart.

Toen ik wakker werd, was ik aan een muur gebonden door verschillende grote verroeste kettingen, althans zo voelde ik me. Ik had een soort zwarte stoffen tas over mijn hoofd. Ik probeerde op te staan, maar mijn lichaam leek te zwaar en zwak en ik zakte terug op de vloer. Ik hoorde het weer giechelen vanuit de hele kamer. Deze keer luider, dichterbij. Na te hebben gewacht op wat uren leek, maar niet langer dan een paar minuten had kunnen zijn, werd de zwarte tas verwijderd. Zodra het was, wou ik dat het niet was geweest. Kinderen, de oudste van twaalf of elf jaar oud, stonden om me heen. Hun ogen glazig en glazig en hun gezichten verminkten op angstaanjagende manieren. Keel uitgescheurd, geen ogen, sadistische bevroren grijnzen op gezichten met wangen waren weggescheurd. Ik zag het meisje dat ik eerder had gezien achter in de groep staan. Ik merkte ook mijn vrienden op die een lus hadden rond hun nek en die bloedig en verminkt waren. Het kind vooraan in de groep, een kleine jongen van maximaal negen jaar oud, kwam op me af. Zijn ogen waren uitgerukt en hoe hij me zag, weet ik niet. De jongen hield een groot mes vast dat aan de punt was verroest. Ik schreeuwde en worstelde maar het had geen zin. De kettingen waren stevig vastgemaakt aan de muur waar ik gebonden was. Tranen stroomden over mijn wangen en ik smeekte hem om me geen pijn te doen. Hij zei met een donkere, bijna demonische stem: "Je blijft voor altijd bij ons." Ik schreeuwde en worstelde maar het had geen zin. De kettingen waren stevig vastgemaakt aan de muur waar ik gebonden was. Tranen stroomden over mijn wangen en ik smeekte hem om me geen pijn te doen. Hij zei met een donkere, bijna demonische stem: "Je blijft voor altijd bij ons." Ik schreeuwde en worstelde maar het had geen zin. De kettingen waren stevig vastgemaakt aan de muur waar ik gebonden was. Tranen stroomden over mijn wangen en ik smeekte hem om me geen pijn te doen. Hij zei met een donkere, bijna demonische stem: "Je blijft voor altijd bij ons."

Hij lachte. De kinderen openden hun mond en gaven een zacht gebrom uit, dat al snel veranderde in lachende kakels. Toen bracht hij het mes over mijn keel en stak het in mijn oog. Ik herinner me dat ik een onmenselijke schreeuw hoorde, waarvan ik besefte dat die van mij was, terwijl de lach van de kinderen de lucht vulde en de wereld vervaagde in zwarte en verschroeiende pijn.

Ik woon hier nu. Het is echt niet zo erg als het klinkt. Ja, ik krijg wel zo lang honger tot mensen het weeshuis vinden, maar het is altijd het wachten waard. Dus nu woon ik hier, altijd, in afwachting van mijn volgende maaltijd. Dus als je ons weeshuis tegenkomt, kom dan alsjeblieft binnen. We hebben altijd zo'n honger ...

Goodnight little kid Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu