"Myra....."
Flashback
"Afiq!! Berhenti sekarang!!"ujar Myra. "Kau pahal?!"jerit Afiq yang terkejut dengan jeritan Myra lalu menghentikan kereta yang dipandunya itu. Adakah anda terkejut? Afiq boleh marah wanita guyssss!!! Tanpa menghiraukan amarah Afiq,Myra segera berlari keluar dari perut kereta itu lalu berlari ke arah yang dilalui oleh Daniel,Danish dan Iyra.
Myra's P.O.V
Diorang lalu mana eh? Kiri ke kanan? Ke kiri lah ahai ke kanan lah ahai.... mana nak jalan ni woi? Alamakkkkk! Mana mau cari yini?!?! "Wuarrgghhhhhh!!" Ouwhhh...shitttt! Zombie sedang ngejarin gue. Lari.........................30 minutes laterggghhh
Hahhhh...zombie tu dah tak de kan? Penat doh....aku rasa macam sebulan aku berlari. Penat tau tak?! Kalau lemak aku habis macam mana? Ko nak ganti ke wahai zombie yang kurus lagi kering itu?
Wait a minute... di manakah aku sedang berada?! Mommyyyyyyyy,I'm cemas right now!!! . . . Ouwhhhh....aku kat apartment la😅😅 bodo amat kamu ini.
"Tolong cover aku!" Sapa lak yang jerit tu? Nak gi tengok ke tak nak? Tapi suara itu macam aku kenal,tapi di mana ya? Tengok je la mana tau ada mamat hensem kan....uwuwuwuwwuwuwu.
Wei! Bapak banyak zombie.....kau tau tak aku penat layan soeh zombie kat sekolah aku semalam? Terpaksa la aku tolong...nanti lagi ramai puak-puak zombie."Myra....MACAM MANA KO BOLE BLAH JE MACAM TU?!?! BAHAYA TAU TAK? ORANG DAH SURUH IKUT AFIQ PERGI LA! NI..." Kata-kata Daniel di celah oleh Danish. "Dah la..marah pon tak de guna. Dia dah ada kat sini en."
"So korang nak pergi mana?"tanya Puan Sofea lembut. "Kami ingat nak pergi kem kat Tanjung Malim,kak,"jawab Iyra sambil menggigit seketul roti. "Aduhhhh!! Nak kencing!! Berhenti!!"jerit Myra. Time-time ni la dia nak terkencing. Memang cari nahas la budak ni. Encik Firdau segera memarkirkan keretanya di tempat parkir R&R Sabak Bernam. Myra segera berlari keluar dari perut kereta selepas dia memeriksa kawasan di sekelilingnya. Iyra juga mengikuti Myra kerana takut terjadi apa-apa.
Sebelum sempat Myra hendak masuk ke dalam tandas tiba-tiba ada sesuatu tangan menggenggamnya dengan erat lalu dia terundur ke belakang. Alangkah terkejutnya dia apabila seekor zombie berada betul - betul di hadapannya. Iyra dengan pantas memukul zombie itu dengan rakus sehinggakan kepala zombie itu berkecai. "Dah..cepat pergi tandas. Dah tak de dah zombie. Aku dah belasah cukup-cukup. Myra hanya geleng sambil menutup mukanya. "Kau pahal?! Cepat la,orang dah lambat ni nak pergi kem!!" Iyra mula bengang dengan sikap kawannya itu. "Tak nak!"jerit Myra dengan suara yang serak basah. Tanpa berkata apa Iyra segera menarik lengan Myra dan membuatkannya terbangun. "OMAIIIII!!"jerit Iyra terkejut. "Sorry!! Aku memang dah tak tahan!! Sorry sangat-sangat!"kata Myra malu. "Kau bukak seluar kau. Aku tanya diorang ada seluar lebih ke tak"kata Iyra lalu segera berlari keluar dari tandas.
"Wei! Ada seluar lebih tak? Si Myra dah terkencing kat seluar dia," kata Iyra dengan selamba. Mereka semua hanya tergelak sambil menggelengkan kepala. "Nah! Aku ada bawak lebih untuk silat," kata Daniel lalu mencampakkan seluarnya. "Thankssss!!" Iyra segera mengambil seluar itu lalu bergegas ke tandas perempuan.
Suasana di dalam tandas itu sunyi tidak seperti tadi dan malap. Susuk tubuh Myra tidak kelihatan. Ini membuatkan Iyra berasa hairan dan tidak sedap hati. Satu persatu pintu tandas ditendangnya tetapi masih tidak menjumpai Myra. Di hadapan pintu tandas yang terakhir,Iyra menolak dedaun pintu itu dengan perlahan. Takut ada susuk yang tidak diingininya di situ. "Wuarrggghhhhh!!" Bunyi 'growl' kedengaran di sebalik pintu itu. Dedaun pintu itu segera di tendang oleh Iyra dengan sangat kuat
"Aduhhhh!!"desis seorang wanita dengan perlahan. "Tahan la sikit...ubat tu kan tengah lawan dengan kuman,"kata seorang lelaki sambil tangannya ligat menyapukan ubat di bahagian luka. "Daniel....sekarang ni kepala saya tengah berdarah tau. Tak kan lah saya tak rasa pape?"marah wanita itu. "Ok fine!"
"Sorry la,Myra. Aku tak sengaja. Lagipon salah ko jugak sebab tak tukar ringtone!"marah Iyra. "Ko pon dah tau aku memang minat pasal zombie-zmobie nie,"bentak Myra. "Dah-dah...tak yah gaduh,"pujuk Danish. "So sekarang kita gerak pergi Tanjung Malik yer?"kata puan Sofea. "Okayyyyy!!"jerit mereka berempat dengan kuat.
YOU ARE READING
Zombie In The Town
HorrorCerita ini mengisahkan tentang sekumpulan pelajar perempuan tingkatan 2 yang tidak berapa betul cuba meneruskan hidup mereka di tempat tinggal mereka yang telah terkena wabak zombie. Pelbagai cabaran yang mereka hadapi bersama, susah mahupun senang...