"Asal kau ni? Macam tak ada mood je aku tengok." Tanya Minjung apabila melihat wajah sugulku.
"Ayah aku.. " Aku menghela nafas berat. Penat dengan drama air mata sebentar tadi.
"Ayah kau? Waeyo? "
"Tadi, ayah aku merayu dan dia ingin jelaskan semuanya. Tapi, aku malas nak layan drama yang direka-reka ini. Then, aku tinggalkan dia. " Acuh tidak acuh aku menjawab. Bagiku, dia tidak penting dah dalam kamus hidupku ini.
"Kesiannya ayah kau. Tak baik tau diperlakukan sebegitu dengan ayah kau."
Aku menggulingkan bebola mata.
"Habis tu, dia tinggalkan aku, ibu, dan adik aku dengan terumbang-ambing ingin meneruskan kehidupan yang paling teruk kami lalui. Itu baik sangatlah? Biar dia rasa, apa yang aku rasa! " Aku menghentak sedikit meja kaunter sehingga Minjung di sebelah tersentak.
"Hei cik adik manis! Dengar sini apa yang Kim Minjung yang kiut lagi miut ni nak cakap. Walau seburuk mana pun perangai dia, itu adalah ayah kau. "
Aku hanya sekadar mendiamkan diri.
"Takpelah Nari. Aku dah sampaikan pendapat aku kat kau. Suka hati kau lah nak ikut kata aku ke tak. Nah, mungkin ini dapat menceriakan kau. "
"Surat again? " Aku tersengih. Huluran tersebut aku sambut.
"Ya. Hek eleh.. Suka la tu! Kan?" Minjung membuat muka menyampah.
YOU ARE READING
[C] cute letter : KTH
Короткий рассказ+ setiap hari, gadis itu akan menerima surat comel yang mengandungi coretan kata semangat untuk dirinya.