"Korang bertiga dah berkenalankan?"Tanya Seungyoun yang sedang memandu di depan.
Krik~Krik~Krik~Krik~
"Eoh,belum lagi eh?Jadi,korang tak tahu nama masing-masinglah?"Tanya Seungyoun lagi.
"Buat apa nak berkenalan dengan pengikis harta orang"Balas Minguk sambil menjeling ke Hyunbin.
"Apa kau cakap?Pengikis harta orang?Eh,kitorang tak pernah terfikir pon nak kikis harta korang yang tak seberapa tu!"Marah Hyunbin bagi pihak kakak-kakaknya juga.
"Habis tu,kenapa korang gedik sangat nak duduk rumah kitorang?"
"Diam!Hyung,tolong berhenti sekejap"Pinta Kaho yang berada antara Minguk dan Hyunbin.
1 minit kemudian...
"Huwaaa...hyung,jangan tinggalkan kitorang!"Rengek Hyunbin dan Minguk sambil berlari mengikuti kereta limousin yang meninggalkan mereka berdua.
"Hyung harap korang dapat berbaik dengan cepat yer!"Laung Kaho dari tingkap kereta tersebut.
"Ni semua,gara-gara kau tau tak!"Marah Hyunbin kepada Minguk.
"Gara-gara aku?Memang betul pon apa yang aku cakap tadi,yang korang tu pengikis!Dahlah,buang masa jer aku gaduh dengan kau!Lebih baik aku order Grab!"Balas Minguk,lalu membuka aplikasi Grab di telefonnya.
Tak sampai beberapa minit,Grabnya sampai jua...
"Eh,wait!Kenapa kau nak masuk jugak?"Tanya Minguk,apabila melihat Hyunbin ingin membuka pintu Grabnya.
"Alah,phone aku habis bateri.Kau order jelah yang baru"Suruh Hyunbin.
"Suka-suka hati kau jer nak suruh-suruh aku.Dah,blah!"Halau Minguk.
"Eh,GFriend belakang kau!"Kata Hyunbin tiba-tiba,dan ia menyebabkan Minguk berpaling ke belakang.
"Yak,kau tipu a..."Terkedu Minguk apabila melihat Grabnya hilang dari pandangannya.
"Ya,siap kau nanti!"Laung Minguk sekuat-kuatnya,Hyunbin pula buat-buat tak dengar.
Di lain situasi...
"Jinja?"-Yerin
"Deabak!"-Umji.
"Mall ni betul-betul milik unnie ke?"Tanya Umji.
"Of corslah,tengoklah siapa pemiliknya..."Bangga Sowon sambil mengibaskan rambutnya.
"Yak,unnie!rambut unnie terkena muka saya!Kasarnya rambut!Dah berapa tahun tak cuci?"Marah Yuju.
"Yak,budak ni!Buat darah aku naik jer la!Rambut ni,pernah jadi duta syampu Downy tau tak!"Balas Sowon yang tak puas hati.
"Unnie,sejak bila Downy jadi syampu?"Tanya Eunha.
"Entah,buat malu Sinblah unnie ni!Sinb pecat unnie jadi unnie Sinb baru tahu!"Tambah Sinb.
"Baguslah tu,unnie pon boleh cari dongsaeng baru!"
"Ooo...begitu,Sinb lapor dekat appa ni!Unnie nak buang Sinb!"
"Hah,bagitahulah!"
"Eh,eh stop!Kalau korang berdua asyik bergaduh,tahun depan baru boleh kita balik rumah.Dah,jom masuk!"Ajak Seungwoo sambil berjalan mendahului mereka berenam.
"Eh,chakkaman!"Halang Sinb.
"Apalagi?"Tanya Seungwoo pasrah.
"Tunggulah kejap,tadi Sinb ajak orang lain datang jugak.Tapi,dia tak sampai-sampai lagi"Balas Sinb.
"Eoh,tu dia!"
"Ooo...Moonbin"Ucap Sowon tak terkejut,apabila melihat jiran a.k.a sahabat rapat Sinb sejak dari kecil lagi datang dengan rambut yang kusut masai.
"Eoh,annyeonghaseyo"Ucap Moonbin sambil membongkok ke arah mereka bertujuh dengan tatapan yang pelik.
"Kenapa Moonbin datang sini?"Tanya Seungwoo.
"Tadi,Sinb call..."
Flashback...
Wow fantastic baby dance woo woo~
I wanna dance!dance!dance!dance!dance!"Alah...ni mesti Sinb yang call aku!"Teka Moonbin yang separuh sedar dari tidurnya,lalu menjawab panggilan tersebut.
"Eoh,wea?"
"Weh,weh,datang ke mall unnie aku sekarang!Jiyoung oppa nak lamar aku lagi!"
"Hah,Jiyoung oppa?Eh bukan,Jiyoung hyung?Kau tunggu,jangan buat apa-apa!Aku gerak sekarang!"
Selepas menamatkan panggilan,Moonbin terus menghidupkan enjin motornya untuk ke pusat membeli-belah Sowon.(Tolong ingatkan Moonbin yang Jiyoung tu ialah GDragon,bukan ex boyfriend Sinb yang dulu).
End Flashback
"Eh,jap!Kau tipu aku?!"Tanya Moonbin yang tak puas hati kerana baru sedar bahawa dia telah ditipu.
"He,he,he...Janganlah marah...Kawan kena bantu kawan...Dah,jom masuk!"Ajak Sinb sambil mengalungkan tangannya di bahu Moonbin.
"Kau tau tak,yang aku belum mandi!"
Bonus :
"Huwaaa,macam mana korang semua boleh panggil Sowon tu unnie?Korang tak tahu lagikan umur dia?"Tanya Sowon sambil memandu.
"Sebab dia nampak tua"Balas Yerin,Umji,Yuju dan Eunha secara serentak.
"Memang dia tua pon!Hahahaha!"Ketawa Sinb tak ingat dunia.
"Yak!"-Sowon.
New Cast~
Moonbin
-20 Tahun.
-Sahabat rapat Sinb sejak dari kecil lagi.
-Jiran Sinb.
-Sebenarnya,dia sukakan Sinb sejak dari kecil lagi,tapi dia tak berani nak bagitahu(friendzonelah katakan 🙃).
YOU ARE READING
FULL HOUSE
FanfictionKesalahan yang pernah dilakukan oleh appa mereka dulu,membuatkan mereka adik-beradik saling tidak mengenali.Oleh itu,appanya mendapat idea untuk meninggalkan mereka ber-9 di rumahnya yang dinamakan 'FULLHOUSE'. CAST~ -Sowon GFriend -Yerin GFriend -E...