"Oppa,oppa,kita pergi holiday mana ni?"Tanya Yerin tak sabar-sabar kepada Seungwoo.
"Cuba teka"Suruh Seungwoo yang sedang mengemudi kereta limosin milik keluarga So itu.
"Paris?England?Eropah?Jap,tu terlalu biasa...Hah!Argentina?"Teka Eunha.
"Ahni,semua tu salah"Jawab Seungwoo.
"Oppa,what is this?Tiket flight ke Pulau Jeju?Dahlah,kelas budget.Sinb ingatkan kita pergi..."
"Dah,dah,shu...Alah,asyik-asyik holiday dekat luar negara jer...Bila lagi nak holiday dekat dalam negara pulak.Lagipun,tiket flight kelas lain semua dah sold out tinggal kelas budget jer"Potong Seungwoo.
"Ok,oklah,kitorang pergi dulu.Waktu penerbangan kitorang dah nak dekat dah"Balas Sowon sambil mengambil bagasi-bagasi mereka keluar daripada kereta.
"Yak,turun-turunlah dari kereta tu!Dari tadi lagi duk tidur!Tolong noona ambik bagasi-bagasi ni!"Arah Sowon kepada tiga orang adik lelakinya yang masih bertempet antara satu sama lain.
"Noona,Hyunbin letihlah...jauh sangat perjalanan kita tadi"Renhek Hyunbin.
"Kalau macam tu,kamu tidurlah dulu.Ya,Kaho dan Minguk mari sini tolong noona!"
"Kami pon letih jugak!"Balas mereka berdua tak terima kerana menerima perlakuan yang tak adil berbanding Hyunbin daripada Sowon.
"Tak kira,kena tolong jugak!Noona pon letih jugak nih,kalau kamu berdua nak tahu"Bebel Sowon lalu menarik telinga Kaho dan Minguk supaya keluar daripada kereta.
"A...duh sakit noona _:('□'」 ∠):_ "Rintih mereka berdua.
"Uwaah...Macam mana Sowon unnie boleh tarik telinga Kaho eh?Sepanjang 22 tahun aku jaga dia tak pernah aku boleh tarik telinga dia"Kagum Eunha.
"Aku tahu sebab apa"Kata Yuju.
"Sebab apa?"Tanya Eunha ingin tahu.
"Sebab kau pendek"Balas Yuju,lalu diberikan jelingan tajam daripada Eunha.
"Eh,oppa-oppa tak ikut ke?"Tanya Umji pelik.
"Oh,kitorang flight lain"Balas Seungyoun dengan senyumannya.
"Kalau macam tu,kitorang pergi dulu!Bye!Bye!"Ucap Yerin sambil melambaikan tangannya kepada Seungwoo,Jisung dan Seungyoun.
"Bye~"Balas mereka bertiga sambil melihat anak-anak majikan mereka berjalan ke arah airport dengan menarik bagasi masing-masing bersama kecuali Kaho dan Minguk yang terpaksa membawa barang-barang Sowon dan Hyunbin.Sowon pula membimbing Hyunbin yang berpegang di lengannya kerana adik bongsunya itu masih mamai.
"Semakin rapatkan diorang,rasa serba salah pulak kita terpaksa buat macam ni dekat diorang"Kata Seungyoun perlahan.
"Apa boleh buat?Nama pon tugas"Balas Jisung yang berada di sebelahnya.
YOU ARE READING
FULL HOUSE
FanfictionKesalahan yang pernah dilakukan oleh appa mereka dulu,membuatkan mereka adik-beradik saling tidak mengenali.Oleh itu,appanya mendapat idea untuk meninggalkan mereka ber-9 di rumahnya yang dinamakan 'FULLHOUSE'. CAST~ -Sowon GFriend -Yerin GFriend -E...