Vacation?

163 19 1
                                    

#6

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

#6.45 a.m (sebulan setengah kemudian)

Ni no ni no ni no!

"Bangun woi,bangun!Rumah terbakar woi!"


















#Sementara Sowon

"Woi,sape melolong kat luar tu woi!Panggil bombalah wei!Eh,jap!Rumah sape yang terbakar tu?Bunyi tu macam arah sini jer

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Woi,sape melolong kat luar tu woi!Panggil bombalah wei!Eh,jap!Rumah sape yang terbakar tu?Bunyi tu macam arah sini jer...Omo!Dongsaeng-dongsaeng aku!"Ucap Sowon yang telah sedar sepenuhnya dari tidurnya lalu bergegas ke bilik keselamatan.

Prang!

Pecah loceng keselamatan rumahnya di ketuk buku tangannya sendiri tanpa menghiraukan rasa sakit tangannya itu,kerana keselamatan orang-orang di dalam rumah itu lebih penting.

Shruhhhh....

"Eh,apasal katil aku basah ni?Aku terkencing ke?Janganlah...Malu datuk nenek moyang aku nanti"Kata Seungyoun apabila tangannya tersentuh katilnya yang tiba-tiba basah.

"Rumah bocor woi,ambik baldi cepat!"Laung Jisung dari luar.

"Rumah bocor?Baguslah..."Tenang Seungyoun lalu melanjutkan tidurnya kembali.

"Rumah tok bocorlah hyung,ade orang pecahkan loceng keselamatan ni,sebab tu air pancut keselamatan(?) dari siling tu keluar"Kata Seungwoo membetulkan Jisung.






Lebih kurang sejam setengah kejadian itu berlaku,akhirnya penghuni-penghuni full house itu keluar dengan kelam kabut.

"Wow,kenapa korang semua basah-basah ni?"Tanya Yuju pelik.

"Siapa tadi melaung yang rumah terbakar?"Tanya Sowon balik dengan geram.

"Lah...terbakar?Bukanke bocor ke?"Tanya Jisung tiba-tiba.

"Haih..."Keluh semua orang kecuali Jisung yang masih blur.

"Noona tau tak,kertas periksa yang Kaho kena semak habis basah.Macam mana Kaho nak bagitahu pengetua pasal hal ni?Takkanlah nak suruh anak murid Kaho periksa lagi?"Luah Kaho yang membawa kertas-kertas periksa tersebut bersamanya.

"No,way!"Balas Minguk dan Hyunbin bersama.

"Ya,Yuju!Kau tau tak yang aku tadi mimpi pasal namjachingu aku,hamburger!""

"Ok,ok,sabar semua!Biar saya tanya Yuju baik-baik,Yuju-ah kenapa kamu buat macam ni...hiks...hiks...Oppa pon tengah mimpi tentang crush oppa tadi...Huwaa..."Ucap Seungyoun kecewa.

"Bukanke,hari tu Seungwoo oppa ajak kita pergi bercuti masa Minguk dan Hyunbin cuti panjang?Sekaranglah masanya,tapi semua orang macam dah lupa jer..."Balas Yuju lirih.

"Ooo..."Balas semua yang baru mengingatinya.

"Ha...Tengok tu,semua orang pon macam baru teringat"Kecewa Yuju.

"Aigoo...Yuju-ya unnie minta maaf nea?Bukan apa,kamu kan tahu yang unnie ada masalah dengan pengetua yang TUA tu,mesti masalah akan selesai kalau unnie tukarkan Kaho,Minguk dan Hyunbin ke sekolah lainkan?"Sindir Sowon.

"No,way!"Balas Kaho,Minguk dan Hyunbin.

"Dasar dongsaeng-dongsaeng kureng asem,ya!Kenapa tak tinggal terus dekat sana sampai ke tua kalau sayang sangat dekat sekolah tu,heh!"Marah Sowon.

"Dah,dahlah tu,apakata kita pergi bercuti nak?Kita hilangkan stress,semua orang kena ikut ok!Jom,packing baju lepas tu berkumpul dekat sini balik pukul 10 ok?"Cadang Seungwoo lalu berjalan memasuki rumah mereka.

"Kenapa Umji rasa macam taknak pergi eh?"Kata Umji tiba-tiba.

"Yelah,unnie pon rasa macam dah taknak bercuti dah"Balas Yuju yang berdiri di sebelahnya.

FULL HOUSEWhere stories live. Discover now