Prologue

234 8 0
                                    

"Aku terima nikahnya......" Dan air mata aku jatuh.

Tok kadi membacakan doa dan di aminkan oleh semua orang yang berada di dalam ruang tamu milik pasangan Encik Khairil dan Puan Mariana. Kedua mereka tersenyum termasuklah besan mereka.

Acara pembatalan air sembahyang dimulakan. Farihin mengambil sebuah cincin platinum yang mempunyai sebiji permata jade berwarna hijau terang lalu disarungkan ke tangan Ad.

Pada mulanya,Ad tidak menghiraukannya tetapi setelah Farihin membuat pandangan mata yang agak menakutkan,dia mula akur. Di dalam hatinya hanya ada satu ayat sahaja. Kenapa aku ni bodoh sangat!! Jerit batinnya.

Sesi penggambaran dilakukan di dalam dewan resepsi. Gambar pertama merupakan gambar dia bersama dengan encik suami. Pada mulanya dia membuat pelbagai Alasan supaya tidak perlu ber gambar,tetapi Ibubapanya yang memaksa.

"Get ready tonight babe. 'Cause you're gonna be mine,ONLY MINE". Perkataan only mine itu ditekankan sedikit agar Ad sedar akan status mereka berdua.

Para wartawan sudah berkerumun ingin mengambil gambar pasangan mempelai yang sama cantik sama padan itu. Bak kata mak andam," Bagai pinang dibelah dua".

Manakan tidak,Farihin merupakan seorang businessman yang berjaya di rantau Asia dan juga dunia,manakala Ad pula merupakan seorang model majalah yang sangat terkenal.

"God please! I regret it now". Bisik hati kecilnya. Semoga malam segera membuka tirainya dan siang segera melabuhkan tirainya  kerana dia tidak tahan lagi dengan lakonan yang kononnya bahagia itu.

Please! She's not fake like any other model's. She's not Elidya,her twin that always be friendly or her elder sister  Eridia,that always make a new friend or maybe her brother, Rizqi that always try to tell anyone about his feeling. She just a girl who do something's stupid at her past. And now,there's no way to turn back. She's stuck with him,her husband. No,I mean her psycho and crazy husband.
'''''''''''''''''''''''''''''''''

Aku masuk ke dalam bilik tidurku. Katil king size yang berada ditengah-tengah bilik itu ditatap. Katil itu dihias dengan cadar berwarna maroon dan terdapat sedikit hiasan liku-liku emas yang tersulam diatas selimut dan juga bantal itu menyesakkan lagi kepalanya. Lagi-lagi apabila terpandang kelopak bunga ros yang berbentuk hati itu.

"Ini mesti kerja Elidya dengan Eridia". Bisik batinnya.

Dia mengambil bathrobe yang berwarna merah dan ber corak naga itu dari dalam almari kayu miliknya. Dia menggapai zip dibelakang badannya. Nasib baik sampai. Seusai membuka,dia memakai bathrobe itu dengan cepat. Dia berharap agar Farihin tidak masuk lagi. Bukan,sebenarnya berharap agar Farihin tidak akan masuk untuk selama-lamanya.

Assalammualaikum Cinta!Where stories live. Discover now